Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق ضمانت صادرات ایران در ۱۰ ماهه امسال، ۳.۰۶ میلیارد دلار پوشش‌های صادراتی ارائه نمود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش برنا به نقل از صندوق ضمانت صادرات ایران؛ حجم ۳.۰۶ میلیارد دلاری پوشش‌های صادراتی در دوره ۱۰ ماهه سال جاری در حالی ارائه شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۴۵ میلیارد دلار بوده است.

همچنین میزان صدور انواع بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی نیز در ۱۰ ماهه امسال ۲ میلیون و ۵۷۵ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته است.

ضریب پوشش صادرات (سهم پوشش صندوق از صادرات غیرنفتی) نیز از ۶.۴ درصد در سال گذشته به ۱۰ درصد در سال جاری رسیده و این درحالی است که متوسط این ضریب در موسسات همتای صندوق در کشور‌های توسعه یافته ۲ درصد و در ترکیه به عنوان رقیب صادراتی، ۷ درصد است.

بر اساس این گزارش، میزان پوشش‌های صندوق در طول ماه‌های آذر تا بهمن امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد قابل قبولی داشته و حجم کلی پوشش‌های صندوق از طریق صدور بیمه‌نامه و ضمانت نامه اعتباری ۳۰ درصد رشد داشته است.

صندوق ضمانت صادرات ایران به عنوان تنها موسسه بیمه اعتبار صادراتی در شرایطی که تحریم، مشکلات پرشماری را در روابط بانکی و بیمه‌ای ایجاد کرده و بیماری کرونا هم تاثیر نامطلوبی بر روابط تجاری کشور با بازار‌های خارجی گذاشته، با طراحی محصولات جایگزین تلاش کرده خلاء بانک‌های ایرانی و تجارت خارجی را تا حد قابل توجهی رفع نماید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران پوشش تجارت دلار رشد مدت مشابه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند