Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:18:15 GMT

نخستین جلسه استیضاح ترامپ آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۵۲۶۲

نخستین جلسه استیضاح ترامپ آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، جلسه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به اتهام «تحریک برای شورش» در سنای این کشور آغاز شد.

این نخستین بار در تاریخ آمریکا است که یک رئیس جمهور سابق به دلیل اتهام استیضاحی خود، محاکمه می‌شود.

«چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا وعده داده است که دادرسی این محکمه، منصفانه و صادقانه انجام شود و گفته است که با «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در سنا در این زمینه به توافق رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک کانل هم روز دوشنبه گفت: خوشحالم که شومر و من توانستیم در مورد یک روند منصفانه و جدول زمانی محاکمه به توافق برسیم. از این رو، سناتورها به عنوان هیات منصفه فرصت کافی برای دریافت پرونده و استدلال‌ها خواهند داشت.

از این رو قرار است در نشست امروز (سه شنبه) ابتدا درباره مقررات دادگاه بحث و ر أ ی‌گیری شود؛ با توجه به اینکه سنای آمریکا دو هفته پیش به لایحه سناتور «رند پال» جمهوری‌خواه برای غیرقانونی خواندن آن، رأی منفی داد؛ غیرقانونی خواندن این محاکمه جایگاهی نخواهد داشت.

کد خبر 5143625

منبع: مهر

کلیدواژه: ترامپ ایالات متحده امریکا محاکمه ایالات متحده امریکا عراق فلسطین رژیم صهیونیستی ایران روسیه جو بایدن عربستان سعودی داعش سوریه لبنان برجام افغانستان انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد

این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند.مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند.

جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند.

«کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید.

شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا