Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@02:21:06 GMT

حمله موشکی به شهر «مأرب»

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۵۵۱۸

شبکه قطری الجزیره سه‌شنبه شب مدعی وقوع حمله موشکی به یکی از شهرهای مرکزی یمن شد.

این شبکه به نقل از منابع محلی مدعی شد که جنبش انصارالله یمن به شهر «مأرب» مرکز استانی به همین نام در مرکز یمن حمله موشکی انجام داده و نوع موشک نیز بالستیک بوده است.

این ادعای الجزیره در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دولت نجات ملی که انصارالله نیز بخشی از این دولت است، تا این لحظه در این باره خبری یا بیانیه‌ای منتشر نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش بزرگی از استان مأرب طی یک سال گذشته از دست نظامیان یمنی دولت منصور هادی که مورد حمایت عربستان سعودی است، آزاد شده و به تصرف دولت نجات ملی درآمده است.

با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، مقامات این کشور در کاخ سفید مدعی تلاش برای پایان دادن به جنگ شش ساله ائتلاف سعودی-اماراتی علیه یمن شده‌اند. آمریکا در طول این مدت چه در زمان آغاز تهاجم در زمان دولت باراک اوباما (شش فرودین ۱۳۹۴) و چه در طول چهار ریاست جمهوری ترامپ از مهاجمان حمایت نظامی و مستشاری کرده‌‌ است.

با این حال دولت نجات ملی و جنبش انصارالله یمن هز گونه آتش‌بس ادعایی آمریکا و اروپا و ائتلاف متجاوز را منوط به توقف حملات روزانه علیه یمن و لغو محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور دانسته‌اند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: حمله موشکی یمن انصارالله یمن یمن حمله موشکی انصارالله یمن شبکه الجزیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با آتش بازی نکنید؛ هشدار مقام انصارالله به متجاوزان | بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید...

به گزارش همشهری آنلاین، الحوثی در صفحه شخصی خود در شبکه احتماعی ایکس نوشت: با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید؛ چه به لحاظ تعداد، تنوع و کیفیت.

سخنان الحوثی ساعاتی پس از انتشار لحظه حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به کشتی سیکلادیس (CYCLADES) صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، این کشتی که عازم بنادر فلسطینی اشغالی بود، با چندین فروند پهپاد در دریای سرخ و بامداد دیروز سه شنبه هدف حمله قرار گرفت.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه شنبه با تأیید حمله به کشتی عازم سرزمین های اشغالی و با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه کشتی سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 848585 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه یمن

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • (ویدئو) حمله موشکی به بندر اشغالی ایلات
  • فیلم/ حمله موشکی به بندر اشغالی ایلات
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • با آتش بازی نکنید؛ هشدار مقام انصارالله به متجاوزان | بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید...
  • تصاویر حمله پهپادی انصارالله یمن به کشتی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ + فیلم
  • مقام انصارالله خطاب به متجاوزان به یمن: با آتش بازی نکنید
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟