Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@09:10:41 GMT

کدام کالا رکورددار گرانی است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۷۷۴۱

کدام کالا رکورددار گرانی است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار بیشترین افزایش قیمت در دی امسال مربوط به برنج تایلندی بوده که قیمت آن با ۱۲۹.۴ درصد افزایش از ۷۷۰۰ تومان در آذر سال قبل به ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان در ماه مشابه سال جاری رسیده است.

البته قیمت برنج پاکستانی باسماتی، طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک نیز در این مدت به ترتیب ۱۲۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵، ۴۷.۲ و ۴۵.۳ درصد افزایش داشته و در دی امسال به حدود ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان، ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان و ۳۳ هزار تومان رسیده است.

قیمت گوشت مرغ هم با ۶۲.۳ درصد افزایش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در دی سال قبل به حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان در دی امسال رسیده است.

اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرد،  اما از اوایل آذر ماه  قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید و در نهایت با عرضه مرغ تنظیم بازاری از اوایل دی ماه قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران به  ۲۰ هزار و ۴۰۰ تا ۲۱ هزار تومان رسید.

قیمت شکر سفید و شکر ۹۰۰ گرمی نیز در دی امسال به ترتیب ۶۸.۱ و ۵۴.۵ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است؛  به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر در آذر امسال به حدود ۸۷۰۰ تومان رسیده است. البته قیمت شکر در روزهای پایانی دی ماه در بازار عمده فروشی به ۹۴۰۰ تومان رسیده است.

در این میان کمترین افزایش قیمت مربوط به گوشت گوساله و گوسفندی است که قیمت هر کیلو از این دو محصول با ۳۱.۴ و ۲۷ درصدافزایش قیمت در دی امسال به حدود ۹۷ هرار تومان و ۱۱۱ هزار تومان رسیده است. قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی و گوساله در ماه مشابه سال قبل حدود ۷۴ هزار تومان و ۸۷ هزار تومان بوده است.   

بررسی قیمت این اقلام اساسی طی یک ماه نیز نشان می‌دهد قیمت همه اقلام یاد شده به جز برنج پاکستانی با کاهش ۰.۳ درصدی قیمت و گوشت مرغ با کاهش ۱۶.۷ درصدی، در دی امسال نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته و میزان افزایش قیمت‌ها طی یک ماه هم بین ۰.۳ درصد (گوشت گوسفندی) تا ۱.۸ درصد (شکر بسته بندی) بوده است.

پربیننده ترین ایران و آمریکا؛ بازگشت به برجام مهلت بانک مرکزی به بدهکاران بانکی/ بانک‌ها بدهی واحدهای تولیدی را با تنفس ۶ماهه امهال می‌کنند ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ردپای بورس در افزایش نقدینگی/ پول داغ، کمی سرد شد ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۱۱/۲۱

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کالاهای اساسی افزایش قیمت دی امسال هزار تومان سال قبل ۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، تنش‌های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داده، اما بالا رفتن ارزش دلار و نرخ تورم در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده و مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

نگرانی در مورد عرضه نفت در ادامه تنش‌های خاورمیانه از قیمت آن حمایت می‌کند.

بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت هرگونه حکمی از سوی دیوان کیفری بین المللی که در حال تحقیق در مورد حمله هفتم اکتبر حماس به رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به غزه است، هیچ تاثیری بر اقدامات این رژیم ندارد، اما می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

رژیم صهیونیستی حمله به رفح را در روز پنج شنبه و علی رغم هشدار متحدانش در مورد تلفات بالا در این منطقه آغاز کرد.

تحلیلگران عقیده دارند این عوامل ژئوپلیتیکی تاثیر تورم بالا را خنثی کرده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شد نشان داد تورم در این کشور در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس، ۲.۷ درصد افزایش داشته که بالاتر از هدف بانک مرکزی این کشور است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس خود در هفته آینده ثابت نگه دارد.

این اطلاعات اقتصادی نشان می‌دهد نباید به این زودی‌ها منتظر پایین آمدن نرخ بهره بود.

در این بین، ارزش دلار به بالاترین رقم در برابر ین طی ۳۴ سال گذشته رسیده که یکی از دلایل آن بالا رفتن نرخ تورم بوده است.

از طرف دیگر، هیثم القیس، دبیرکل اوپک گفت پایان نفت به این زودی‌ها فرا نمی‌رسد. سرعت تقاضا برای انرژی تا حدی است که انرژی‌های جایگزین نمی‌توانند جای نفت را بگیرند؛ بنابراین تمرکز باید بر کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای باشد نه استفاده از نفت.

دیگر خبرها

  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟