Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی از برگزاری مسابقات بین المللی قلعه قوس، جام مقاومت با حضور کشورهای جبهه مقاومت خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی، محمدتقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، در حاشیه اولین دوره مسابقات قلعه قوس قهرمانی استان کرمان (بازی مورد علاقه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) که به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، با حضور میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور، محمدی نماینده شهرستان‌های بافت رابر و ارزوئیه، پاریزی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان، نژادفصیحی سرپرست دبیری فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در روستای قنات ملک رابر (زادگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را سپاسگزارم که در ایام الله دهه مبارک فجر و روزی که به نام مکتب حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است، در زادگاه سردار سرافراز اسلام، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با دو برنامه خاص هستیم.

وی برگزاری اولین دوره مسابقات استانی قلعه قوس را یکی از این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: بازی قلعه قوس یکی از بازی های بومی محلی این منطقه است و از آنجا که این بازی از بازی های مورد علاقه سردار سلیمانی به شمار می رود و در دبیرخانه دائمی میراث فرهنگی ناملموس ورزش های سنتی و بازی‌های بومی و محلی کشور در فدراسیون ایجاد شده، در گام نخست، این بازی برگزار شود و سپس با ارائه مستندات برای ثبت ملی اقدامات صورت گیرد و در درجه دوم، برای ثبت بین المللی در آیسِسکو و یونسکو اقدام شود.

امیری خراسانی خاطرنشان کرد: سال آینده بعد از ثبت این بازی و به دنبال مهار ویروس منحوس کرونا، در همین خطه شاهد برگزاری مسابقات بین المللی جام مقاومت با حضور شرکت کنندگانی از کشورهایی که در صف مقدم جبهه مقاومت تلاش می کنند، باشیم.

خراسان افزود: باید از طریق ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی، فرهنگ ملی و مذهبی ایران را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره دا" به مناسبت بزرگداشت مقام مادر، خاطرنشان کرد:  هر ساله به مناسبت بزرگداشت مقام مادر به همت هیئت های استانی ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی و ادارات کل ورزش و جوانان به منظور گرامیداشت مقام شامخ مادر این جشنواره برگزار می‌شود که امسال نیز این برنامه به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و به نام مادر بزرگوار سردار سلیمانی و گرامیداشت یاد وی مزین شد که امیدواریم از این جمله برنامه‌ها بیشتر و بهتر برگزار کنیم، زیرا برگزاری این برنامه‌ها عقبه در فرهنگ ملی و مذهبی ما دارد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در پایان تصریح کرد: یکی از اهدافی که نظام به دنبال آن است، ترویج فرهنگ اسلامی است و ما می توانیم با استفاده از ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی، فرهنگ ملی و مذهبی خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی حاج قاسم سلیمانی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۷۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین

مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: واکسینه شدن این تعداد طیور روستایی در فاز دهم طرح واکسیناسیون با به کارگیری از توان نیرو‌های دولتی و با اولویت روستا‌های اطراف مزارع صنعتی طیور و روستا‌های با جمعیت بالای طیور بومی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله دهم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

جلوخانی با اشاره به اهداف عمده این طرح گفت: ارتقا سطح ایمنی طیور بومی، پیشگیری از وقوع بیماری و همچنین کاهش انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی و همچنین کاهش کانون‌های این بیماری در مزارع صنعتی و کمک به تولید و معیشت روستاییان از اهداف طرح واکسیناسیون طیور روستایی بود.

به گفته این مسئول، بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور است که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال دارد.

وی افزود: مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • چهارسوی ورزش خوزستان
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!