Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی  ظهر امروز در سخنرانی یوم الله ۲۲ بهمن در حرم مطهر رضوی گفت: خدا را شاکر هستیم که امروز آنچه را که سال‌ها و بلکه قرن‌ها ملت‌های مسلمان آرزویش را داشتند محقق کرد. قرن‌ها مومنانی بوده‌اند که به بارگاه رضوی آمده و در زیارات خود بیان می‌کردند که می‌خواهند با قرآن و عترت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مومنانِ بسیاری، بار‌ها و بار‌ها از خدا می‌خواستند که به آنان توفیق دهد اگر به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند با قرآن و عترت باشند و این خواست اصلی مومنان بوده است.

او افزود:  همین خیابان‌های مشهدمقدس و خیابان امام رضا (ع) و شهید اندرزگو و مسجد و بنا‌ها به خوبی گواهی می‌دهند روز‌هایی را که ملت ما شهدای خودش را بر سر دست می‌گرفت و هزاران شهید را تشییع می کرد. سال گذشته نیز در تشییع سردار دل‌ها همین مسئله بار دیگر جلوه‌نمایی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ملت ما بیش از ۴۰ سال در این مسیر مقاومت کرد، ادامه داد: در این مسیر باقدرت و صلابت و با بصیرت حرکت می‌کنیم و ملت ما نشان داده که در همه عرصه‌ها اگر دشمن با تمام توانش به میدان آمده او نیز به میدان آمده و برای یاری دین آماده و ایستاده است.

جلیلی بیان کرد: امروز آنچه دشمنان ما بدان اعتراف می‌کند چیست؟ این است که اگر ملت ما آرمانی داشت آن را محقق کرد و اگر مقاومت کرد فقط مقاومت نبود بلکه پیشرفت کرد؛ امروز این ادعای ما نیست و عین اظهارات دشمن ماست که می‌گوید می‌خواهم فشار حداکثری به ملت ایران بیاورم. این فشار برای چه کسی است؟ غیر از این است که یک قدرت بزرگ به نام ایران در مقابل آن ها است؟

او تصریح کرد: کسانی که می‌گفتند ملت ایران نمی‌تواند جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلابش را ببیند امروز شاهد هستند که ملت ما این جشن را می‌گیرد و آن‌ها دیگر در صحنه سیاست نیستند؛ این قدرت ملت ایران است که وقتی آن‌ها جسارتی کرده و عزیزی را می‌گیرند برای اولین بار در ۷۰ سال گذشته کشوری که خود را ابرقدرت می‌داند در ازاء گستاخی‌اش ملت ایران می‌ایستد و پایگاه نظامی‌اش را هدف خود قرار می‌دهد و با افتخار این را اعلام می‌کند و بعد می‌گوید این هنوز تازه یک سیلی است و پاسخ اصلی را بعدا خواهیم داد و این‌ها می‌فهمند با چه قدرتی روبرو هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: افزایش قدرت  و توانمندی ملت ایران روز به روز بیشتر شد؛ امام بزرگوار ما در سال ۱۳۴۳ با مبارزه با کاپیتولاسیون را شروع کرد و امروز در سال ۹۹ آن‌ها دعوایشان با ما سرقله‌ها است. از حداقل‌ها شروع کردیم و امروز به حداکثر‌ها رسیده ایم؛ روزی می‌گفتند به ایران سیم خاردار ندهیم و امروز سر موشک‌های بالستیک ما چانه می‌زند و این قدرت و عظمت ملت ایران است.   بیشتر بخوانید انقلاب اسلامی روحیه عزت را در ملت‌های مظلوم جهان تقویت کرد
جلیلی اظهار کرد: امروز باور ما تبدیل به تجربه جهانی شده است و دشمنان ما بیان می‌کنند جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور در یک منطقه ناامن است؛ دشمنان از فشار حداکثری و زور نتیجه نگرفتند و فهمیده‌اند امکانی برایشان نیست؛ ابتدا گزینه نظامی را تحمیل کردند اما چرا دیگر سراغ این گزینه نمی‌آیند؟ زیرا می‌دانند کارآمدی ندارد و اینک سراغ گزینه فشار اقتصادی رفته‌اند  اما بازهم می‌گویند این گزینه ناکارآمد بوده است.

او افزود: مقاومت فعال جواب داد؛ ملت ما مقاومت منفعل و از سر استیصال نداشت و نشان داد اگر یک پهپاد او بخواهد یک وجب وارد قلمرو ما شود سرنگون می‌شود؛ زمانی که در این منطقه دولت و کودتا تعیین می‌کردند به سر آمد زیرا ملت ما مقاومت فعال کرد. امروز اعتراف می‌کنند در بسیاری از عرصه‌های پیشرفت ایران جزو ۱۰ کشور دنیا است.   بیشتر بخوانید راهپیمایی نمادین موتوری و خودرویی خانوادگی در مشهد انقلاب اسلامی ایران به دنبال تحقق تمدن نوین اسلامی است انقلاب اسلامی ایران، پیروزی حقانیت بر ظلم بود
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: دشمن هر وقت در میدان  و عرصه فشار و زور شکست می‌خورد رو به تزویر می‌آورد؛ اما ملت ما هوشیارانه این را فهمیده، مقاومت مردم ما هوشمندانه بوده است. جواب تزویر هوشمندی است؛ امروز موفقیت ما در سایه «مقاومت فعال هوشمندانه» است. آن‌ها می‌خواهند حرکتی را القاء کنند که اگر کسانی رفتار غلط داشتند یک استثنا بوده مثلا ترامپ یک استثنا بوده است اما ملت ما این را می‌فهمد. مگر کسانی غیر از ترامپ غیر از دشمنی با ما داشته‌اند؟

جلیلی بیان کرد: مگر هایزر را برای حفظ شاه نفرستادند؟ مگر در طبس و جنگ تحمیلی وارد نشدند؟ مگر در دوره اوباما دانشمندان ما ترور نشدند؟ مگر بدعهدی در برجام را آغاز نکردند؟ مگر فشار حداکثری و فلج کننده نداشتند؟ تاریخ آمریکا تاریخ استخدام پیشرفت در مسیر شرارت است. مگر موضوع هسته‌ای را آمریکا شروع نکرد؟

او با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مسیر پیشرفت و تعالی را دنبال می‌کند تصریح کرد: آن‌ها از این ناراحت هستند این الگو به جهان معرفی شود؛ جمهوری اسلامی منادی صنعت و فناوری و اقتصادی در مسیر خیر و نور است؛ امروز آنچه ملت ما انتظار دارد این است که تمام توانمندی‌ها باید در این مسیر باشد و حرکتی که در این مسیر باشد انقلابی است و غیر آن ضدانقلابی و آمریکایی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: اگر منابع مالی کشور برای رفع تبعیض به کار گرفته شود انقلابی است، اما اگر در مسیر خدمت مستکبران باشد یک حرکت ضدانقلابی و غیرانقلابی است. اگر مناصب اجرایی و تقنینی کشور برای احقاق حق باشد در مسیر انقلاب است. پیشرفتی ارزشمند است که بخاطر منافع مردم و قاعده جامعه است و هرجا از این عدول شود بیانگر نگاه آمریکایی است.

جلیلی اظهار کرد: امروز دشمن تلاش دارد تا آنچه را نتوانسته با فشار حداکثری به دست آورد  با کاهش حداقلی امتیاز حداکثری بگیرد. در سه سال اخیر ۷۵۰ تحریم جدید اضافه شده و بیش از ۱۵۰۰ تحریم به ملت ایران تحمیل شده و برای این‌ها عناوین جدید گذاشته است. تزویر را ببینید. می‌گوید ایران به برجام بازگردد من هم بازمی‌گردم!

او افزود: البته همین را هم نمی‌گویند؛ خودشان زیر یک توافق زده‌اند، اما می‌گوید ایران ابتدا باید بازگردد؛ ایران طبق تائید خود آن‌ها ۱۵ بار بیان کرده که تمام تعهداتش را صورت داده، اما آن‌ها کلا زیر میز زده‌اند و خارج شده‌اند. آن‌ها اگر به برجام بازگردند بازهم ۱۵۰۰ تحریم علیه ملت ایران داشته‌اند. ملت ما باید این را با هوشمندی تاریخی خود بداند که این تزویر دشمن است. می‌خواهد همان فشار حداکثری را بر ملت ایران داشته باشد و در عین حال بگوید ایران باید همه تعهداتش را صورت دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مقام معظم رهبری هم بر رفع تمام تحریم‌ها و فشار ظالمانه تاکید کردند نه اینکه ایران تعهداتش را انجام دهد و آن‌ها بگویند چند تحریم را برمی‌داریم. دشمن دنبال کاهش حداقلی فشار‌ها و به دست آوردن بیشترین امتیازات است. شهید سلیمانی می‌گفت این‌ها در میدان بسیار ضعیف‌تر از آن چیزی هستند که می‌گویند و نشان می‌دهند.

جلیلی بیان کرد: در جنگ سوریه و دفاع از حرم شاهد بودیم تمام قدرت‌ها پشت این‌ها جمع شده بودند؛ امروز ملت ما می‌داند چه امکانات و توانمندی‌هایی دارند. عرصه‌هایی از آن در هواپیما و فضاپیما دیده می‌شود و در سایر عرصه‌های مختلف علم نیز قابل مشاهده است. در کرونا نیز شاهد این بودیم.

او با اشاره به اینکه آخرین تیر ترکش دشمن فشار حداکثری است تصریح کرد: ملت ما در همین سه سال رشد و پیشرفت داشته است؛ گفتند نفت ایران را صفر می‌کنم، اما نتوانستند و امروز برای ما صادرات نفت موضوعیت ندارد و صادرکننده بنزین هستیم؛ عزیزان تولیدکننده ما بیان می‌کردند ظرفیت واردات پتروشیمی در منطقه ۱۲۷ میلیارد دلار است که توان تامین آن را داریم. پس ملت ما فقط مقاومت نکرده بلکه الگوی پیشرفت نیز بوده است. یکی از آمریکایی‌ها گفت نگرانی ما این است که ایران نشان داده هم بدون آمریکا می‌تواند پیشرفت کند و هم در مبارزه با آمریکا نیز پیشقدم باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  اظهار کرد: اگر امام بزرگوار ما تاکید کرد که در پیشگاه خدا گواهی می‌دهم که ملت ایران از ملت عصر پیامبر (ص) و ملت زمان حضرت امیر بهتر هستند این یک تعارف نبود و ملت ما این را اثبات کرد.   انتهای پیام//ف.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سعید جلیلی 22 بهمن دهه فجر انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی فشار حداکثری ملت ایران عرصه ها ملت ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان قم فردا پنجشنبه در برخی ساعات بارانی می شود

به گزارش جام جم آنلاین،محمدجواد ترابیان، کارشناس اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه آسمان قم امروز نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد نسبتا شدید است،‌ گفت: حداقل دمای ثبت شده صبح امروز شهر قم ۱۸ درجه بوده است و انتظار داریم حداکثر دمای امروز هم به ۳۱ درجه سانتیگراد برسد.

وی افزود: شهر دستجرد با ثبت حداقل دمای ۱۴ درجه سردترین نقطه استان بوده است.

ترابیان با اشاره به کاهش حدود ۳ درجه ای حداکثر دمای فردای قم نسبت به امروز، گفت: برای فردا پنجشنبه انتظار داریم بارش رگباری باران در برخی مناطق استان را تجربه کنیم.

وی گفت: روز جمعه هم آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش رگباری باران در برخی ساعات پیش بینی می شود.

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است
  • حماس : پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • آتش‌بازی هواداران پرسپولیس در شروع نیمه‌دوم مصاف با سپاهان +فیلم
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • آسمان قم فردا پنجشنبه در برخی ساعات بارانی می شود
  • ذوب‌آهن به‌دنبال سومین برد خانگی مقابل نساجی
  • تلاش‌مان کسب حداکثر امتیازات است
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود