Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@13:25:27 GMT

حجم آب ورودی سدهای کردستان ۹ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۸۳۶۹

حجم آب ورودی سدهای کردستان ۹ درصد افزایش یافت

سنندج -مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حجم آب ورودی سدهای استان در حال حاضر ۳۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش دارد.آرش آریانژاد بیان داشت: حجم آب ورودی سدهای کردستان سال گذشته در همین مدت ۳۰۶ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب بوده است.

به گزارش قدس آنلاین،وی با بیان اینکه حجم مخازن سدهای استان در حال حاضر یک میلیارد و ۳۷۲ میلیون مترمکعب است، افزود: این رقم در مقایسه با یک میلیارد و ۳۵۶ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب پارسال بیش از یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حجم نرمال مخازن سدهای استان را ۲ میلیارد و ۷۹۷ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: حجم مخزن سد قشلاق ۲۱۵ میلیون مترمکعب، سنگ سیاه ۳۳ میلیون مترمکعب، سد بانه چهار میلیون مترمکعب، زریوار ۶۵ میلیون مترمکعب و چراغ ویس ۸۶ میلیون مکعب است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ذخایر سدها کردستان میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، آرش آریانژاد مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به بارش‌های مناسب اخیر گفت: حجم آب ذخیره پشت سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری ۴۲۰ میلیمتر، متوسط بارندگی استان بوده، خاطرنشان کرد: در شهرستان مریوان با حدود ۱۰۰۰ میلیمتر و بانه با ۸۰۰ میلیمتر بیشترین میزان دریافت نزولات آسمانی را شاهد بوده‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: با توجه به رواناب‌های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سدهای استان جاری گردیده، این امر منجر به سرریز ۸ سد در کردستان گردید.

آریانژاد به سامانه جدید بارشی که در راه استان است، نیز اشاره و توصیه کرد: نظر به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی استان کردستان برای روزهای دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، با توجه به پیش‌بینی حجم بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌گردد شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سدهای استان اکیداً خودداری نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903372

دیگر خبرها

  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • پس از بارش های اخیر همچنان۱۱ استان درگیر کم بارشی
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست