Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@13:27:01 GMT

باید به سمت عدالت بین رشته‌ای برویم

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۸۴۸۵

باید به سمت عدالت بین رشته‌ای برویم

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سلیمی رئیس انجمن متخصصان بیهوشی و مراقبت‌های ویژه گفت: برداشتن شرط انجام تعهدات قانونی یا انجام خدمت نظام وظیفه برای شرکت در آزمون دستیاری رشته‌های بیهوشی و طب اورژانس، شاید به صورت مقطعی ظرفیت‌های دستیاری این رشته‌ها را پر کند، اما مشکل عمیق‌تر از این حرف‌ها است و باید ریشه‌ای حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی متخصصان بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در فاصله زمانی ۱۵ بهمن ماه تا ۱۵ اسفند، افزود: برای این کنگره بیش از ۲۰۰۰ نفر از متخصصان بیهوشی ثبت نام کرده‌اند و استقبال برای یک کنگره که به صورت آفلاین و آنلاین برگزار می‌شود، بسیار قابل توجه و درخشان است، اما برگزاری کنگره موجب شد تا در تماس نزدیک با بسیاری از متخصصان بیهوشی در گوشه و کنار کشور باشم و کاملا حس می‌کنم که همه متخصصان بیهوشی ایران با توجه به فشار کاری و سختی‌های دوران کووید دچار خستگی مفرط و فرسودگی هستند.

فوت ۱۴ متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بر اثر ابتلا به کرونا

او ادامه داد: این موضوع در کنار این مورد که علاقه به تخصص بیهوشی آشکار، کم شده  و البته این در خصوص رشته‌های مادر دیگر مثل طب اورژانس و کودکان و داخلی هم صادق است و بیشتر گرایش به رشته‌های لوکس است، بسیار نگران کننده است و من هشدار می‌دهم که با نبود گرایش به این رشته‌های مهم و بسیار ضروری آینده پزشکی ایران در خطر است. ما باید به سمت عدالت بین رشته‌ای برویم و مسائل و مشکلات دستیاران و متخصصان را حل کنیم تا بهترین‌های جامعه گرایش به رشته‌های اصلی و مادر داشته باشند.

سلیمی بیان کرد: متخصصان بیهوشی هم در صف اول مبارزه با همه گیری کووید ۱۹ شرایطی بسیار حساس و پراضطرابی داشتند و متاسفانه شاهد از دست دادن ۱۴ متخصص ارزشمند بیهوشی و مراقبت‌های ویژه کشور بودیم که ضایعه‌ای بسیار سخت برای همه ما بود. در عین حال بسیاری از متخصصان بیهوشی، بیمار و حتی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند و همه این عوامل نشان می‌دهد که متخصصان بیهوشی در صف اول و پیشاپیش همه در حال مقابله با بیماری کووید ۱۹ هستند.

انتهای پیام / 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: متخصص بیهوشی رشته پزشکی بیهوشی و مراقبت های ویژه متخصصان بیهوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: سیستم تله‌متری گوی شناور که در بارگیری ایمنی میعانات گازی به کشتی‌ها نقش مهمی دارد در منطقه پارس جنوبی در مدار عملیاتی قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنگان، عباس غریبی صبح امروز در بازدید از سایت پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در  منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی اظهار داشت: به همت و تلاش متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران سیستم تله‌متری گوی شناور شماره 4 پایانه میعانات گازی پارس جنوبی منطقه کنگان تعمیر و در سرویس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه وظیفه 100 درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی بر عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با بروزرسانی تجهیزات، تعمیر، بازسازی و ایمن‌سازی فرایند بارگیری و صادرات در مسیر ارتقای شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

غریبی، به تلاش شبانه‌روزی متخصصان در این شرکت اشاره کرد و با تأکید بر اعتماد به تجارب و تخصص کارشناسان داخلی ابراز داشت: متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تلاش بالای خود موفق شدند مشکلات سیستم تله‌متری گوی شناور که نقش مهمی در ایمن‌سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارد را رفع کرده و در سرویس عملیاتی قرار دهند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این سیستم در مدار قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر اطلاعات مربوط به وضعیت شیرهای کنترلی منتهی به گوی شناور به‌صورت آنلاین در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سیستم می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت شود، جلوگیری کند.

در این برنامه از متخصصان فعال در رفع عیب و عملیاتی کردن سیستم تله‌متری گوی شناور تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • با این پنج توصیه متخصصان راحت‌تر بخوابید
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی