Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در گفت و گویی اظهار داشت: یک هزار و ۶۱۳ پروژه از این تعداد در دهه فجر امسال افتتاح شد که ۶۷۳ پروژه در مناطق شهری و ۹۴۰ پروژه در مناطق روستایی تقدیم مردم عزیز و بزرگوار شده است.

وی افزود: تعداد بیشتر طرح‌های عمرانی دهه فجر در مناطق روستایی بیانگر توجه ویژه دولت به توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی در سراسر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی به سفر ۲ روزه وزیر راه و شهرسازی به استان در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این سفر پربار و پربرکت، نتایج و پیامدهای خوبی به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه وزیر بخش عمده‌ای از محورهای استان را به صورت زمینی طی کرد، افزود: در طول مسیرها، برخی مسایل و مشکلات حوزه راه‌های استان مطرح شد و مورد عنایت قرار گرفت.

ملانوری اظهار داشت: تامین اعتبار برای روکش آسفالت برخی محورها، احداث زیرگذر و روگذر در برخی مسیرها، تقویت ناوگان راهداری، بهبود شرایط در ناوگان هوایی و منظم شدن و افزایش تعداد پروازها، اصلاح ایل راه‌ها و مسیرهای عشایری، دوبانده سازی برخی محورها از جمله وعده‌های وزیر راه و شهرسازی بود که مردم می‌توانند به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشند.

وی به افتتاح همزمان ۹۰ کیلومتر باند دوم راه‌های استان در این سفر اشاره کرد و گفت: برای احداث این باندهای دوم، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار خراسان جنوبی تکمیل پروژه دو بانده سازی محور بیرجند - قاین را از مطالبات مردم برشمرد و افزود: این مسیر ۱۰۰ کیلومتر طول دارد که در حال حاضر ۶۷ کیلومتر آن، دو بانده شده و امیدواریم تا اواسط سال آینده، به طور کامل دو بانده شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی بیان کرد: بزرگراه بیرجند - قاین با فناوری‌های جدید و روز دنیا در حال احداث است.

۵۶۰ کیلومتر راه در دست ساخت است

وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۲۰۰ کیلومتر، طول راه‌های اصلی و فرعی استان است گفت: در حال حاضر ۵۶۰ کیلومتر جاده در گوشه گوشه استان در دست اجرا است.

ملانوری افزود: در سه ماه که از حضور بنده در استان می‌گذرد، به همراه مدیرکل راه و شهرسازی پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم، با حوزه وزارتخانه، بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه ارتباطاتی برقرار شده تا از حوزه‌های مختلف، منابع اعتباری را تامین کنیم و پروژه‌ها فعال‌تر شوند.

وی گفت: راه‌ها از بزرگترین پروژه‌های فعال در استان هستند و آینده نزدیک خوبی را برای جاده‌های استان متصور هستیم.

استاندار خراسان جنوبی به بازدید وزیر راه و شهرسازی از کارگاه احداث راه‌آهن استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بخش‌هایی از پروژه راه آهن چابهار - بیرجند - یونسی فعال است.

وی افزود: ادامه پروژه به تزریق منابع مالی نیاز دارد که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، خبر خوب وزیر این بود که راهگشایی‌هایی شده است.

ملانوری گفت: بنا به صحبت‌های دیروز، به زودی پیمانکار بعدی نیز کار خود را شروع می‌کند و امیدواریم در مدت زمان پیش بینی شده، راه آهن شرق اجرا شود و به جابه‌جایی بار و مسافر و در نتیجه توسعه منطقه کمک کند.

وی سپس از موضوع مسکن به عنوان مهمترین دغدغه خانواده‌ها به ویژه قشر جوان یاد کرد و گفت: در این زمینه در سطح استان اتفاقات خوبی افتاده، مسکن مهر سال گذشته کامل شد و در طرح اقدام ملی پنج هزار واحد مسکن توسط متقاضیان در دست اجراست.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از ۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه اقشار کم‌درآمد در استان هفت هزار و ۵۰۰ واحد تحویل شده است.

وی گفت: در زمینه واگذاری سهمیه‌ها، شرایط را به گونه‌ای تسهیل کرده‌ایم که همه افراد نیازمند مسکن بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

ملانوری از کلنگ‌زنی پنج هزار و ۸۹۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی در سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی گفت و افزود: شعار دولت این است که هیچ کس نباید بدون مسکن بماند.

وی تصریح کرد: بنا به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پنج سال آینده، هر سال هشت هزار واحد در شهرها و روستاهای استان احداث می‌شود تا به وضعیت مطلوبی برسیم.

مردم باید سرمایه‌گذار اصلی در خراسان جنوبی باشند

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سخنانش در برنامه رادیویی، تلویزیونی بهار بهمن گفت: اعتقاد دارم باید به گونه‌ای اقدام کنیم که مردم استان، سرمایه‌گذاران اصلی در خراسان ‌جنوبی باشند.

وی افزود: بدو ورود به خراسان جنوبی، دو وعده به مردم دادم؛ یکی اینکه برنامه‌های در دست اجرای گذشته با قدرت و سرعت بیشتری ادامه پیدا کنند و دوم اینکه تمام توان و تجربه خود را به کار بگیرم تا از منابع استان برای توسعه بیشتر و رفاه مردم استفاده شود.

ملانوری گفت: برای تحقق وعده‌های خود، ارتباطات گسترده‌ای در سطح ملی با معاونان رییس جمهوری، وزرا، مدیران بانک‌ها، سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌ها شکل گرفت تا در بخش دولتی به جذب منابع و در بخش خصوصی به جلب سرمایه‌گذار بینجامد.

وی افزود: با وجود منابع و ذخایر فراوانی که در استان داریم، عنوان محرومیت زیبنده خراسان ‌جنوبی نیست لذا باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌ها را به‌کار بگیریم تا ثابت کنیم استان، محروم نیست.

وی گفت: خراسان‌جنوبی به جهت تعدد و تنوع ذخایر معدنی، بهشت معادن نام دارد و با وجود خشکسالی و کم‌آبی، تولید ۲۲ هزار تن زرشک، ۶۷ تن زعفران، ۲۲ میلیون شاخه گل نرگس از توفیقات خراسان‌ جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مهمترین دلیل اینکه با وجود چنین مزیت‌هایی از خراسان جنوبی به عنوان استانی محروم یاد می‌کنند، این است که بین ثروت‌های خدادادی و مکنت مردم، ارتباط خوبی برقرار نشده است.

وی گفت: اینکه در صنایع فرآوری و تبدیلی محصولات کشاورزی، توفیقی نداشته‌ایم به خاطر نداشتن برنامه‌ریزی، تلف کردن زمان در پروسه بروکراسی‌های اداری و عوامل دیگر است.

ملانوری تصریح کرد: در ستاد توسعه خاوران که معجونی مرکب از مدیران، نخبگان، ذی نفوذان، دانشگاهیان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است به دنبال این هستیم که فرصت‌ها را بشناسیم و با تشخیص اهلیت و صلاحیت سرمایه‌گذاران، محصولات تولیدی استان را به ارزش واقعی برسانیم.

وی افزود: هدف ما توسعه عادلانه، همه‌جانبه و پایدار است و اینکه مردم، سرمایه‌های خود را در مسیر توسعه استان قرار دهند و از آن بیشترین استفاده را ببرند.

توجه ویژه نظام به توسعه متوزان و محرومیت‌زدایی

استاندار خراسان جنوبی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در سایه جمهوری اسلامی و در راستای توسعه متوازن و عدالت اجتماعی، خدمات‌رسانی به محرومین و مستضعفین و رفع فقر و محرومیت، توجه ویژه‌ای شده است.

وی اظهار داشت:در ۴۲ سال گذشته، اتفاقات خوبی در کشور افتاده که مقایسه شرایط استان با قبل انقلاب، گواه این موضوع است.

ملانوری افزود: در حوزه بهداشت، درمان، توسعه زیرساخت‌ها، آبرسانی، تامین روشنایی و سایر موارد طی سال‌های گذشته خدمات گسترده‌ای در استان صورت گرفته که قابل تقدیر است.

وی گفت: استان پهناور خراسان ‌جنوبی به جهت قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی کشور به سمت مشهد مقدس همچنین بیش از ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان که عبور بار و مسافر زیادی را به همراه دارد، به مسافرین و مجاورین زیادی خدمات می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اساس کار انقلاب، استقرار نظام دینی و اسلامی بود و مردم علاقه داشتند در جامعه‌ای زندگی کنند که حریت، اخلاق اسلامی، عزت نفس و کرامت انسانی بر آن حاکم باشد.

وی افزود: مردم با اعتقاد قلبی و با باور دینی پا به عرصه گذاشتند، به همین دلیل با وجود سختی‌ها و مرارت‌های فراوانی که در این مسیر متحمل شده‌اند، همچنان پای اعتقادات خود ایستاده‌اند.

ملانوری گفت: از همان بدو پیروزی انقلاب، همواره تحت تهدید و تحریم بوده‌ایم اما هرچه فشارها بیشتر شده، ملت ما مقاوم‌تر و شجاع‌تر شده و سعی کرده‌اند، بر مشکلات فائق آمده و خود را تامین کنند.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی امروز در صنعت، کشاورزی، صنایع دفاعی، تسلیحات نظامی، علوم هسته‌ای و فناوری‌های نو در دنیا صاحب رتبه است و در اقتدار نظامی به جایی رسیده که در تصمیم‌گیری‌های مناطق پیرامونی و جهانی، صاحب منصب است و تا نظر این نظام گرفته نشود، خیلی از تصمیم‌گیری‌ها معطل می‌ماند.

وی افزود: دشمنان ما با جنگ تبلیغاتی و فشارهای اقتصادی به دنبال فلج کردن نظام هستند اما هرچه این اقدامات بیشتر شده، ملت ما، روز به روز توانمندتر، پویاتر و فعال‌تر شده است.

برچسب‌ها حمید ملانوری افتتاح طرح محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی خراسان جنوبی محرومیت سرمایه گذاری دهه فجر پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید ملانوری افتتاح طرح محمد اسلامی حمید ملانوری افتتاح طرح محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی خراسان جنوبی محرومیت سرمایه گذاری دهه فجر اخبار کنکور استاندار خراسان جنوبی وزیر راه و شهرسازی خراسان جنوبی سرمایه گذاران تر شده راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد.

پروژه ۱۲۰ مگاواتی اومااویا دارای دو سد بتن-غلطکی و لوله انتقال آب ۱۹ کیلومتری است. نیروگاه تولید برق این طرح در عمق ۷۵۰ متری زمین جای دارد.

پروژه چند منظوره اومااویا، همچنین ۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سریلانکا را تحت آبیاری قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی