Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت راه‌آهن در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۰۵ پروژه به ارزش ۱۴ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال را در برنامه خود قرار داده است.

به گزارش برنا به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دهه فجر ۹۹، افتتاح ۱۰۵ پروژه با اعتبار ۱۴ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال را در برنامه خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش حاکی است که پروژه‌های قابل افتتاح شرکت راه‌آهن طی ایام دهه فجر به تفکیک شامل موارد زیر است:

در حوزه فنی زیر بنایی شامل ۷ پروژه علائمی نمودن ایستگاه‌ها با اعتبار ۱۳۴۷ میلیارد ریال، ۴ پروژه بازسازی و راه‌اندازی ماشین‌آلات مکانیزه ریلی با اعتبار ۱۶۲ میلیارد ریال، ۹ پروژه بازسازی و بهسازی خطوط با اعتبار ۲۵۳ میلیارد ریال، ۱۶ پروژه احداث تقاطعات غیر همسطح و نصب باکس‌های بتنی با اعتبار ۵۵۰ ریال، ۶ پروژه احداث، توسعه و تکمیل خطوط با اعتبار ۳۵۳۰ ریال ۹ پروژه احداث خطوط فرعی با اعتبار ۲۹۰۰ میلیارد ریال است.

در حوزه ناوگان، پروژه‌های قابل افتتاح شامل ۲ پروژه خرید ۲ دستگاه لکوموتیو با اعتبار ۷۹۰ میلیارد ریال، ۴ پروژه خرید ۱۹۷ دستگاه واگن باری با اعتبار ۲۰۴۰ میلیارد ریال، ۲ پروژه بازسازی ۲ دستگاه لکوموتیو با اعتبار ۷۷۰ میلیارد ریال، ۲ پروژه بهسازی ۴ دستگاه لکوموتیو با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و یک پروژه خرید نصب و راه‌اندازی ۱۸ ست جک بالابر ۴۰ تنی با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال هستند.

در حوزه خدمات ساختمانی و ایستگاهی نیز، پروژه‌ها شامل ۷ پروژه بازسازی تأسیسات برقی و مکانیکی و تهیه و نصب تجهیزات ایستگاه‌های شبکه ریلی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، ۱۰ پروژه بهسازی، نوسازی ساختمان ایستگاه‌ها با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال، ۶ پروژه احداث و بهسازی سکو، روشنایی، سایبان، زیرگذر و روگذر ایستگاه‌ها با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال، ۷ پروژه احداث و بازسازی نمازخانه و سرویس بهداشتی ایستگاه‌ها با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، ۶ پروژه دیوارکشی حریم ایستگاه‌های سطح شبکه ریلی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال است.

در حوزه طرح هوشمند سازی و داده‌کاوی، پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر شامل ۷ پروژه با اعتبار ۱۲۶۰ میلیارد ریال نظیر احداث و تجهیز مرکز داده جدید ساختمان مرکزی، راه‌اندازی عملیاتی و بهره‌برداری از سامانه سیام (سامانه ارائه مجوز مشاغل عملیاتی)، تولید سامانه مکانیزه پست بازدید و صدور جواز، ایجاد سامانه ثبت معاینات پزشکی کارکنان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تولید سامانه مدیریت بر عملکرد و ارتقای لوکوموتیورانان، طراحی و ایجاد سایت بهره‌وری راه‌آهن و طراحی و ایجاد سامانه جوانه هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دهه فجر راه آهن وزارت راه و شهرسازی شبکه ریلی ایستگاه ها با اعتبار پروژه بازسازی میلیارد ریال پروژه احداث پروژه ها ۷ پروژه دهه فجر راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران

تین نیوز

راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران، برای حمل محموله تجاری بعدی پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذی ربط از جمله مرزبانی و گمرک، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

«با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لوکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می کند.

در پی اطلاع رسانی های گذشته تاکید می شود متاسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی حمل و نقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این ۱۰ واگن در شمتیغ کرده و تلاش کرد با فشارهای رسانه ای و توسل به برخی ادعاهای بعضا کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه آهن جمهوری اسلامی ایران به رغم ناپختگی و بی صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه ۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذی ربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می دارد.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید می کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوزهای مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می دارد.»

 

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان ترکیه به خاک ایران منتشر شد. پس از آن راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد با توجه به رویکرد توسعه ای در حوزه کریدورهای بین المللی ریلی، اقدامات لازم جهت اعزام آزمایشی اولین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه انجام گرفت.

با وجود این هفته گذشته، جواد طاهرافشار معاون کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان در پاسخ به اینکه در صورت رفع مشکلات و انجام شدن تشریفات گمرکی، چرا همچنان بار متوقف است، گفته بود: تا زمانی که به ما اجازه ندهند لکوموتیومان به واگن متصل شود، یعنی مشکل هنوز حل نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار