Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:35:15 GMT

تجلی حضور مردم نصف‌جهان در فجر ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۹۲۴۹

تجلی حضور مردم نصف‌جهان در فجر ۹۹

به گزارش ایرنا، اینجا اصفهان است، شهر حماسه های بی بدیل، شهر مزین به نام امام خمینی(ره)، شهر مدافعان حرم، امنیت، سلامت، شهر به لاله‌های در خون خفته، شهر سرداران و مادران پر افتخار شهیدان و همسران ۲۳ هزار شهید دوران دفاع مقدس، شهر بیش از ۴۱ شهید انقلاب، شهر پیشقدمان و حماسه‌سازان و حماسه‌آفرینان ۲۵ آبان، شهر شور، شعور و شهادت، از زهره بحرینیان گرفته تا ولید مغربی و مجید شریف‌ واقفی که اکنون نام دانشگاه صنعتی شریف با نام آن مزین است و از عبدالرسول زرین تنها تک تیرانداز و حاج حسین‌خرازی‌ خط شکن لشکر ۱۴ امام حسین(ع) گرفته تا محسن حججی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجا اصفهان است؛ شهر خادمان گمنام، شهر شهدای بی نشان انقلاب و جنگ، شهر قهرمانان جنگ و جهاد، شهر خوش آوازه های هنر، شهر میدان حماسه (نقش جهان) امام(ره).

اصفهان شهر حماسه آفرینی است، چه روز قدس باشد، چه ۲۲ بهمن، چه برای هتک حرمت به قرآن و پیامبر(ص) باشد، مردمانی همیشه در صحنه دارد، مردمانی که امسال با وجود همه محدودیت ها باز در صحنه حاضر شدند.

حال و هوای این چند روز اصفهان دیدنی بوده است، آذین های خیابان ها و پخش آهنگ های انقلابی یادآور روزهای شکوه مردمی است که به نشانه اعتراض  از ظلم بپاخاستند و سرنوشت خویش را طور دیگر رقم زدند.

شب گذشته محور چهارباغ و میدان امام حسین(ع) اصفهان سراسر شکوه بود، از خانواده هایی که با نزدیک شدن به بانک الله اکبر خانوادگی حاضر شده بودند تا همراه با جشن و سرور همگانی در این شادمانی شبانه شریک باشند و چه خوش امسال با وجود همه شرایط کرونایی این حماسه را رقم زدند.

و امروز نیز مردم اصفهان همانند سال‌های گذشته از ساعتی پیش به روشی متفاوت برای شرکت در راهپیمایی خودرویی و موتوری یوم الله ۲۲ بهمن در شهر حاضر شدند. امروز چهل و دومین سالی است که مردم نه با مشت‌های گره‌ کرده که با بغض فروخورده و پشت ماسک های بر صورت زده همچنان انزجار خود را از ایادی ثروت و قدرت در جهان یعنی  آمریکای خونخوار نشان دادند.

شاید امسال به دلیل شرایط حاکم کرونایی مردم یک صدا فریاد در اجتماع بهم پیوسته "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل" سر ندادند اما یک دل و یک نگاه با حضور خود همان فریاد را با پرچم سه رنگ به دست گرفته به تصویر نشان دادند.

این مردم نه عقب مانده اند و نه غرق در خوشی های زمانه اند آنها فقط جلوتر از زمان خویش هستند و درس ابرقدرت‌های شیطانی را از دور خوانده اند.

این مردم برغم مشکلات اقتصادی و کرونایی باز هم به فجر ۲۲  که می‌رسند، چه بتوانند و چه نتوانند چه با مشت‌های گره چه در دل چه در فضای مجازی باز شعارشان «مرگ بر آمریکا»،«مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل» است و خشمی که امسال به واسطه از دست دادن سردار دلها"حاج قاسم سلیمانی بر این خشم و نفرت مضاعف کرده است؛ انگیزه بیشتری را برای حضور مردم اصفهان فراهم کرده است که منتقم خون همه مدافعان و دانشمندان خدوم شهید این سرزمین باشند.

چهل و دو سال است که دشمن قسم خورده به خون مردمان مومن و انقلابی این ملت تشنه است و به هر ریسمانی چنگ می‌زند تا این ملت را از آرمان‌هایی اصلی که بنیان‌گذار این انقلاب برای آنها به میراث گذاشته است نا امید کند، اما با این وجود این ملت آگاه با همه کم و کاستی ها سره را از ناسره تشخیص می دهند و با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن پایبندی به آرمان‌های انقلاب را به تصویر می کشند.

نه تنها مردم اصفهان که ملت بزرگ ایران، هر سال در روز ۲۲ بهمن به میدان می‌آیند و فریاد سر می‌دهند که ای دشمنان قسم خورده انقلاب ما به نظام و انقلاب و رهبری پایبند هستیم و دست از اصول و آرمان‌های خود نکشیده ایم.

ملت هوشیار ایران، می دانند دشمن امروز به دنبال چه بهانه ای است برای همین تمام ‌قد چه با پای پیاده، چه مشت گره کرده، چه با خودرو، چه با موتوری چه حتی با حضور در شبکه های اجتماعی حاضر شده اند تا یک بار دیگر در سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی پوزه استکبار را به خاک مالیده و ثابت کردند که غیرتمندانه پای خون شهدای  هشت سال  دفاع مقدس خود ایستاده اند و اجازه نخواهند داد مشکلات اقتصادی ذره‌ای مقاومت را از خاک و ناموسشان کم کند.

 امروز مردم ایران ثابت کردند که حتی با وجود حمایت‌های تروریست و ابرقدرت‌ها و دول غربی و تجهیزات سایبری و ترور دانشمندان فاخری همچون "فخری زاده" نه تنها عقب نشینی نکرده اند.

ملت‌ ایران و مردم آزاده‌ای هستند که به مظلومان مورد استثمار جهان پیام آزادی سر می دهند که با بیداری و قیام علیه ظلم می‌توانند سرنوشت خویش را تغییر و از یوغ استبداد و استعمار خارج شوند.

اینجا اصفهان است، نه یک شهر یک کشور که با وسعت نصف جهان، با مردمی با غیرت و انقلابی‌ که امروز حتی در سرمای زمستان با ماسک بر صورت زده حاضر شدند و یکبار دیگر شعار «هیهات من الذله» را سر دادند تا در آستانه سال ۱۴۰۰ سال یک بار دیگر مُهر ایران انقلابی را پای برگه چهل و دو ساله انقلاب حک کنند.

حضور نسل های جدید دهه ۷۰ و ۸۰ امروز بسیار دیدنی بوده است ، نسلی که به دور از سلایق مختلف در اندیشه اما با باطنی انقلابی و با بصیرت پای در میدان گذاشته اند تا ثابت کنند نسل چهارم انقلاب ادامه دهنده راه محسن حججی ها هستند.

و اما ریش سفیدان و خالقان حماسه انقلاب جوانان دیروز و کوه تجربه های زن و مرد امروز  هم پیما با سایر اعضای خانواده در خودرو نشسته اند و صحنه را خالی نگذاشته اند. مادربزرگانی که روی زانوی خود نوه های خود را نشاندند اکنون به این جمع پیوستند و باید هزاران هزار بار پای این مادران پا به رکاب انقلاب را بوسید که همه داشته هایشان را برای به ثمر نشستن این انقلاب از دست دادند.

اصفهان، شهر بیداری اسلامی است و امروز حضور این مردم در خیابان های شهر نشان داد یک ذره عقب ننشسته اند و با حضور آگاهانه خود که ریشه‌ در عشق به نظام و راه امام و شهدا و ولایت مداری  اصفهان انقلاب خود را دوست و به آن پایبند هستند.

برچسب‌ها اصفهان راهپیمایی ۲۲ بهمن دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان راهپیمایی ۲۲ بهمن دهه فجر اصفهان راهپیمایی ۲۲ بهمن دهه فجر اخبار کنکور ۲۲ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد آبریز مطالبه مهم مردم است و این وضعیت ناامید کننده نباید ادامه پیدا کند.

آیت‌الله سید نصیر حسینی دوشنبه شب ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان، افزود: امروز صدای انقلاب اسلامی در تمام دنیا شنیده می‌شود. مجری تلویزیون آمریکا می‌گوید دانشجویان دانشگاهیان آمریکا شعارهایی با مضامین شعارهای شهدا، آیت الله خامنه‌ای، اسلام، عدالت، عزت و اخلاق می‌دهند. امروز می‌بینیم که شهدا چه عظمتی خلق کرده‌اند.

وی اظهار کرد: دیروز فریاد رهایی قدس را سر می‌دادیم. مرگ بر آمریکا، اسرائیل و صهیونیسم سر می‌دادیم. صدای ما صدای تنها بود، اما به برکت مقاومت شهدا و خون درخشان شهدا، امروز در همه دنیا شعارهای انقلابی اسلامی را سر می‌دهند. امروز در تمام جهان این شعار از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز شده است.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: هر صدایی که راه شهیدان را جلوی پای ما قرار دهد، صدای خدا، اولیا و انبیاء است و هر صدایی که قصد داشت راه شهیدان را به فراموشی بسپارد، این صدا، صدای شیطان است.

وی با قدردانی از حضور مردم شهرستان کهگیلویه در اجلاسیه ۴۲۲ شهید، تصریح کرد: مردم، جوانان، دختران، زنان و مردان ما با وجود تلاش دشمنان راه شهیدان را گم نکرده‌اند، ان‌شاءالله پرچم اسلام در سراسر جهان برافراشته خواهد شد و صدای منجی عالم بشریت از تریبون‌های سراسر جهان شنیده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: مردم این استان قدردان نعمت‌های انقلاب هستند. همه ما دوران ذلت‌بار طاغوت که نه جاده وجود داشت و نه امکانات را دیده‌ایم. آن دوران سراسر فقر، ذلت، خواری و عقب‌ماندگی بود؛ در حالی که سراسر کشور منابع نفتی وجود داشت و آن شاه ملعون می‌گفت آنقدر پول‌های هنگفت در اختیار داریم که نمی‌دانیم آن را چه کار کنیم.

حسینی عنوان کرد: امروز خدمات نظام رخ‌نمایی می‌کند و مردم ما شاکر و سپاسگزار هستند؛ اما ظرفیت جمهوری اسلامی بیشتر از این چیزها است. ظرفیت نظام ظرفیت جهانی است. با همه این سرمایه‌های بسیار گسترده، اما در بخشی از مسائل، استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: جاده‌های ارتباطی این استان مناسب نیست و بخشی از این راه‌های ارتباطی ایمنی لازم را ندارند. راه آهن یاسوج یکی از مطالبات ماست که خیلی وقت پیش مصوب شده، اما مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سدهایی که در این استان وجود دارد، کمترین بهره‌ای از آن‌ها نصیب مردم این استان می‌شود. همانطوری که نفت ما برای همه قابل استفاده است و ما خوشحالیم که آب داریم و همه از آن بهره می‌برند؛ اما توقع داریم که مردم این استان از آب سدها بهره کافی را ببرند.

به گزارش ایسنا، حسینی تاکید کرد: سد چم‌شیر دو میلیارد حجم ذخیره‌سازی دارد؛ اما در تقسیم این آب استان کهگیلویه و بویراحمد بهره کمی دارد. از سد مارون بهره نمی‌بریم و بیشترین سهم آب سد کوثر به استان‌های همجوار می‌رسد. انتظار می‌رود حق‌آبه استان کهگیلویه و بویراحمد از این سدها دیده شود. احداث سد آبریز مطالبه مهم مردم استان است بنابراین این وضعیت ناامید کننده نباید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز