Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دشمن به کاهش مشارکت در انتخابات و تشدید تحریم‌ها چشم دوخته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین نشست میاندوره اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه آزاد تهران مرکز برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی جریانی است که تداوم آن به نهضت همه انبیا بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز شرایط برای رشد جوانان فراهم است و اگر جوانی اراده کند خدا او را در آغوش می گیرد، اگرچه امتحانات و ابتلائات هم سخت تر شده، افزود: اولین قدم یک انسان تشکیلاتی مومن این است که جامعه را هدایت کند و چراغ هدایت برای جامعه باشد ولی برای هدایتگری انسان خود باید هدایت شده باشد.

رستمی با تاکید بر اینکه اسلام باید به تمدن حاکم در دنیا تبدیل شود و این تمدن به تولید سبک زندگی، دانش و ابزار بپردازد، تصریح کرد: گجینه‌های اسلام باید به چراغ زندگی بشر تبدیل شوند و ما بتوانیم یک جامعه الگو در دنیا ایجاد کنیم؛ البته نیاز است که ابتدا خودمان ساخته شویم.

وی با بیان اینکه تحول باید از درون انسان آغاز شود اظهار داشت: ما تحولی که از جانب انسان‌های تحول نیافته در باورهای دینی باشد، نداریم با این وجود تحول از انسانهایی شروع می شود که بت های درون خود را شکسته و متحول شده باشند و پس از آن استعداد متحول شدن را در جامعه به وجود بیاورند.

رستمی با اشاره به اینکه شما جوانان تشکلی قرار است هدایتگر جامعه باشید و لازمه این هدایتگری نیز این است که خود هدایت شده باشید چون کسی که نیاز است دست او را بگیرند نمی تواند جامعه را رهبری کند، تصریح کرد: باید قبل از هر مطالبه گری از خود مطالبه کنیم و مراقبت خود باشیم. به هر روی کسی که راه درست را انتخاب کرده باشد اگر تمام دنیا هم گمراه شوند او گمراه نخواهد شد و آسیب نمی بیند.

وی با بیان اینکه ما امروز در یک فضای مومنانه و در کنار انسان های مومن تنفس می کنیم تصریح کرد: داشتن صبر و بصیرت، دوری از تنبلی، شناخت سیاسی و عمق بخشیدن به معارف دینی از الزامات تحول خواهی به شمار می‌آیند.
رستمی با اشاره به اینکه یک خطر این است که انسان رشد کند اما دین را عمیق نفهمد اضافه کرد: در تحول خواهی محوریت با ولایت است با این وجود ما باید نسبت خود را با ولایت بشناسیم.

وی با تاکید بر اینکه در دفاع از انقلاب باید غیرت داشت چرا که اگر سست حرکت کنیم حتماً از حملات دشمن ضربات سخت می خوریم افزود: از جنگ های شناختی دشمن سست کردن ما در مقابل حمله به باورهای و ارزش‌های دینی است به گونه‌ای که دشمن تعرض خود را از تعرض های ناچیز شروع می‌کند و به تدریج تعرض ها جدی‌تر می‌شو.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه شیطان ما را تا دم مرگ رها نخواهد کرد با این وجود باید غیرتمندانه در مقابل شیطان بایستیم و ذره‌ای از ارزش‌های انقلاب و دین کوتاه نیاییم، گفت: باید در دفاع از دین و انقلاب همانطور که نسبت به نوامیس خود حساسیم، جدی باشیم؛ البته بعضا این آسیب وجود دارد که ما به بهانه جذب حداکثری در مقابل هجمه هایی که به انقلاب می شود کوتاه می آییم.

رستمی با تاکید بر اینکه ما باید خیرخواه هم باشیم و عامل غم دیگران نشویم، افزود:هر کسی که توفیق خدمت به مردم و توفیق اعتلای نظام اسلامی و عمل به قانون اساسی را پیدا می کند باید برای موفقیت او دعا کنیم چون ابزار خدمت در دست آنهاست و اگر آنها به وظایف خود عمل نکنند منابع و فرصت های نظام اسلامی هرز می روند. به هر روی ما از اینکه گفته می شود در این هفت سال فرصت سوزی شده خوشحال نیستیم ما خوشحال می شدیم که اگر فرصت ها به درستی شناسایی می شد.

وی با بیان اینکه اخلاق تشکیلاتی مسئله مهمی است که نباید از آن غافل شویم چرا که ما امروز در معرض آزمون های سختی هستیم، تصریح کرد: باید خود را با اتصال و تحول درون یو هم با بصیرت و شناخت بیرونی خود را برای مجاهدت و فداکاری آماده کنیم.

وی بر ضرورت ارتقاء و انسجام تشکیلاتی در دفتر تحکیم وحدت تاکید کرد و افزود: ما از فرصت سوزی ها ها در کشور خوشحال نمی شویم و معتقدیم که باید در نقد عملکردها مراقب باشیم و اخلاق را رعایت کنیم.رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه دشمن به انتخابات سال آینده چشم دوخته، به گونه ای که اگر بتواند مشارکت را ضعیف می کند گفت: اگر آمریکا ببیند مشارکت در انتخابات پایین بوده قطعا به سمت تحریم خواهد رفت ولی اگر احساس کند مشارکت پایین نیست برای ایجاد فتنه روی جریان ها سرمایه گذاری خواهد کرد. پس ضرورت دارد تا برای ایام انتخابات تحلیل داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حجت الاسلام رستمی رهبری انتخابات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد صالح جوکار در گفت‌وگویی، با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات مطرح بود که همین راهبرد در مرحله اول در پیش گرفته شد. در آن زمان بالابودن مشارکت مردم تاثیرات زیادی در عرصه بین‌المللی و جهانی داشت و سرمایه اجتماعی نظام را نشان می‌داد.

بنابر روایت ایسنا، وی اضافه کرد: با توجه به این‌که تکلیف تعدادی از کرسی‌های مجلس دوازدهم در مرحله اول مشخص شده است، انتظار می‌رود که مردم با مشارکت گسترده تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده را در دور دوم تعیین کنند.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: مردم با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کند یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

جوکار با بیان این‌که حضور مردم می‌تواند منجر به انتخاب اصلح شود افزود: مردم بهترین و برترین نماینده را انتخاب کند که برای رسیدن به این هدف قطعا مشارکت آنها مهم است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در هشت حوزه اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات کسب شد که در مجموع روش خوبی است. اکنون دنیا به این سمت می‌رود چون خطای برگزاری انتخابات الکترونیکی بسیار کمتر است.

وی در پایان گفت: قطعا ضعف‌های احتمالی در مرحله دوم رفع می‌شود و می‌توان از این تجارب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در آینده و برای سایر انتخابات استفاده کرد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903125

دیگر خبرها

  • ملایر چشم انتظار دور دوم انتخابات مجلس/ مشارکت چشمگیری در راه است
  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • مشارکت ۵۳ درصد مردم شهرستان کلات در دور اول انتخابات
  • عباس عبدی : قانون فرزندآوری به لحاظ مصرف منابع مالی فاجعه است / در دولت جدید با تشدید ناامیدی ، شاهد کاهش دوباره فرزندآوری شدیم
  • دو طبقه‌شدن آزادراه کرج ـ قزوین ‌۶۰ هزار میلیارد ‌می‌خواهد
  • داوطلبانی وارد مجلس می‌شوند که بالاترین رای را کسب کنند
  • مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است
  • بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات