Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز با وجود همه پیشرفت‌ها به دلیل شرایط  تحریمی و ناکارآمدی برخی مسئولان داخلی، نقطه‌های ضعف وجود داشته و مردم امروز در معیشت دچار مشکل هستند، گفت: با تلاش و مجاهدت و تکیه بر توان داخلی با همان اراده پولادین اوایل انقلاب این راه را ادامه داده و بر کاستی‌ها غلبه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک فرارسیدن چهل‌ودومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در زمانی اتفاق افتاد که مردم با تکیه بر اعتقادات و با رهبری مرجع عالیقدر امام خمینی(ره) هیمنه دو تفکر مارکسیستی و کاپیتالیستی که در دنیا حاکم بودند را شکست و تعریف جدیدی از انقلاب با تکیه بر نقش مردم در حکومت ارائه داد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران نمی‌توانستند حضور هزار مستشار خارجی که اختیارات مسائل فنی، نظامی و سیاسی ایران را برعهده داشتند تحمل‌کنند، افزود: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان محوری‌ترین شعار دوران مبارزه، توسط توده‌های میلیونی مردم مطرح شد تا اهداف و افق آرمان‌خواهانه مردم انقلابی، یعنی استقلال در حوزه‌های فکری، سیاسی، اقتصادی و آزادی محقق شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار محوری استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی آرمان بنیادی انقلاب اسلامی است، گفت: برپایی عدالت اجتماعی، دوری از هرگونه تبعیض و نابرابری، نفی ظلم، قانون‌گرایی و مبارزه با فساد اقتصادی و اجتماعی از اهداف و خواسته‌های  مردم بوده و هست.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی ابعاد مختلفی دارد، در حوزه سیاسی می‌توان به افزایش مشارکت مردمی در امر حکومت، استقلال سیاسی و کوتاه شدن دست ابرقدرت‌ها و نفی هرگونه سلطه پذیری و سلطه جویی اشاره و به آن افتخار کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای فرهنگی انقلاب با وجودی که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد، تصریح کرد: یکی از شاخص‌های فرهنگی حاکمیت استبداد، در دوران پهلوی تخریب سنت‌های اصیل دینی و معنوی مردم بود، لذا انقلاب اسلامی با احیای فرهنگ دینی به عنوان مکتبی پویا و حیات بخش، ضمن تحکیم هویت فرهنگی و دینی مردم ایران، خودباوری و اعتماد به نفس را نیز در میان مردم گسترش داد.

آقازاده با بیان اینکه اقتصاد ایران در دوران قبل از انقلاب وابسته بوده و امروز ایران با وجود مشکلات اقتصادی در مسیر تولید و صادرات غیرنفتی گام برداشته است، افزود: دشمن از رشد ایران اسلامی می‌هراسد و با تحریم‌های ناجوانمردانه درصدد است تا وابستگی را به ایران تحمیل کند در صورتی که ایران عزیز با حمایت مردم بصیر توطئه‌های شوم دشمنان را یکی پس از دیگری نقش بر آب می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه روز افزون در صنایع دفاعی، تولیدی، پزشکی،بهداشتی و هسته‌ای به عنوان دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی برگ زرینی از خودباوری مردم ایران را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگرچه امروز با وجود همه پیشرفت‌ها و دستاوردها در شرایط تحریمی و ناکارآمدی برخی مسئولان داخلی، نقطه‌های ضعف وجود داشته و مردم امروز در معیشت دچار مشکل هستند اما با تلاش و مجاهدت و تکیه بر توان داخلی به فضل الهی بر این ضعف‌ها غلبه خواهیم کرد و با همان اراده پولادین اوایل انقلاب این راه را ادامه داده و بر کاستی‌ها غلبه می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مجلس شورای اسلامی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فجر 99 مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین معزی عصر شنبه در نشست با کارکنان جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: در سفرهای استانی حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده محترم ایشان در بدو ورود به این استان را با تاسی از منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهیدان، مقدمه کار خویش قرار دادیم چرا که معتقدیم یاد شهدا همواره مسیر درس آموزی از سیره و منش بزرگ آنان است.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و خاطرنشان کرد: لزوم پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی ضروری است..

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

معزی با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره‌رفتاری اهل بیت (ع) اظهار کرد: راه شهدا ما همان راه اباعبدالله (ع) است و شهدا نیز قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهمترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری کرده اند..

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تاکید کرد

کد خبر 6090396

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است