Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا خادمی رئیس بخش آی. سی. یو کرونای بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: بیش از ۶۰ درصد انتقال ویروس به متخصصان اطفال دانشگاه علوم پزشکی از طریق ارتباط با کودکان است و بیشترین مرگ در کودکان به دلیل درگیری قلبی، ریوی، کبدی و بیماری‌های متوالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه مرگ‌ومیر کرونا در کودکان حدود سه درصد از کل بستری‌ها در خراسان رضوی را شامل می‌شود، افزود: فوت ناشی از کرونا در کودکان به دو علت اتفاق می‌افتد، اولین علت درگیری‌های قلبی و عروقی و علت دوم فوت کودکان، بیماری زمینه‌ای است.

رئیس بخش آی. سی. یو کرونای بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد  ادامه داد: آمار بستری کودکان از اسفندماه سال گذشته تاکنون در بیمارستان اکبر که یکی از مراکز کرونایی استان است، یک هزار و ۱۷۹ کودک است که از بین کودکان بستری شده تا کنون ۱۰۱ نفر فوت کرده اند.

 خادمی در ادامه به تشریح سندروم کاوازاکی پرداخت و بیان کرد: سندروم کاوازاکی واکنشی است، همراه با تب چند روزه که ممکن است طولانی باشد و یکسری واکنش‌های التهابی که بیشتر قلب و عروق کودکان را درگیر می‌کند.

او تصریح کرد: این بیماری معمولا در سنین شیرخوارگی به بعد شکل می‌گیرد وعموما کودکان پنج شش ساله را درگیر می‌کند، عموما در این سندروم درگیری قلبی و عروقی از جمله افت فشار خون و نارسایی قلبی وجود داد، همچنین درگیری ریوی و کبدی نیز داریم.

رئیس بخش آی. سی. یو کرونای بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد با بیان اینکه در حال حاضر در دنیا واکسیناسیون کرونا برای کودکان انجام نمی‌شودتاکید کرد: در پیک اول، بیشتر کودکان پنج تا ۱۰ سال مبتلا به کرونا شدند که در همه دنیا هم به این صورت بوده است و در اواخر آبان ماه که پیک مرگ‌ومیر بوده است، کودکان شیرخواره مبتلا به کرونای تنفسی می‌شدند.

او با اشاره به نگرانی سازمان جهانی بهداشت در خصوص کرونای کودکان افزود عدم تحرک کودکان و قرنطینه کردن آن‌ها خطر چاقی کودکان را تشدید می‌کند.

انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمارستان اکبر کودکان کرونایی کرونای تنفسی اکبر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید

دیگر خبرها

  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد/ علوم پزشکی: در تهران فوت کرده
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • درگیری مرگبار ۲ دانش آموز در شوش
  • درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد
  • درگیری ۲ همکلاسی در شوش منجر به قتل شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF