Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ محمد کبیری در پنجمین نشست کارگروه اقتصادی سرمایه گذاری و اشتغال با محوریت توسعه تعاون در مازندران اظهار کرد: در دنیا سه میلیون تعاونی با یک میلیارد عضو وجود دارد، ۳۰۰ تعاونی برتر دنیا نزدیک ۲۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارند که نشان دهنده ظرفیت بالای تعاونی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از فعال بودن ۹۴ هزار تعاونی در کشور و ۷ هزار تعاونی در استان مازندران خبر داد و افزود: پس از چند سال با کمک وزارت تعاون و آموزش و پرورش، تعاونی‌های دانش آموزی احیا می‌شوند و کار فرهنگی و گروهی برای ترویج تعاونی‌ها از مدارس آغاز شده است.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه توسعه شفافیت و دولت الکترونیک افزود: معاونت تعاون با ایجاد سامانه جامع و هوشمند، بخش تعاون را از یک اتاق نسبتاً تاریک به اتاق شیشه‌ای تبدیل کرد که این‌امر به حذف امضاهای طلایی دراین حوزه منجر شد.

وی از راه اندازی ۱۱ مرکز نوآوری تعاون در کشور خبر داد و گفت: هدف نخست حمایت از تشکیل و توسعه کمی و کیفی تعاونی‌های دانش بنیان و نوبنیان و هدف دوم حمایت از توسعه، راه‌اندازی و نوسازی تعاونی‌ها و بهسازی فرآیندهای داخل تعاونی‌ها از طریق ارائه مشاوره‌های کسب و کار است.

کبیری ویژگی‌های توسعه تعاون را باز توزیع عادلانه ثروت و اشتغال پایدار عنوان کرد و افزود: تعاونی‌ها بستری را برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی و ایجاد و تثبیت اشتغال فراهم می‌کنند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به تعاونی‌ها با کمک بانک‌ها پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089132 برچسب‌ها تسهیلات اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی محمد کبیری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی محمد کبیری کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجتبی ظفری پور در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان باتبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری کارگران در اقتصاد کشورمان نقش مهم و اثرگذاری دارند.

وی با اشاره به نقش مهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بیان کرد: سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشورمان ۲۵ درصد است که برای رسیدن به این میزان باید از این بخش حمایت شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم  افزود:  تعاونی‌ها نقش مهمی در اقتصاد و جهش تولید دارند و تجلی مردمی سازی اقتصاد در کشور می‌باشند.

ظفری پور از فعالیت ۵ هزار و ۳۰۰ تعاونی در استان خبر داد و گفت: بیشترین فعالیت تعاونی‌ها در استان در بخش کشاورزی، شیلات است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی و حمایت تعاونی‌ها استان  توسعه و توانمندسازی شوند.

وی افزود: از مجموع ۵۳۰۰ تعاونی در استان یک هزار و ۵۰۰ واحد در بخش کشاورزی فعال میباشند که بیشتر در روستا‌های خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: یکی از برنامه این اداره کل علاوه بر توسعه تعاونی‌های صنایع دستی، گسترش و راه اندازی تعاونی‌ها دانش بنیان است.

ظفری در بخش دیگری از سخنان خود سهمیه اشتغال استان خوزستان در سال گذشته را ۶۳ هزار نفر بیان کرد و اظهار کرد: با اقدامات انجام شده میزان اشتغال ایجاد شده که با در سامانه اشتغال با کد ملی ثبت شده است، بیش از ۷۰ هزار شغل می‌باشد که این میزان  رشد بیش از یک برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم استان خوزستان در ایجاد اشتغال ۶۹ هزار شغل می‌باشد که وظیفه ما در این موضوع بسیار سنگین است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان  ادامه داد: یکی از برنامه‌های اشتغالزایی حمایت از مشاغل خانگی است که در سال گذشته ۹۲ درصد سهم استان از تسهیلات این بخش که  ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است جذب و بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان وام به یک هزار و ۶۳۹ طرح اعطا  شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ