Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@01:17:52 GMT

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع بهمن در ارتفاعات

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۱۰۵۴

هشدار سازمان هواشناسی؛ احتمال وقوع بهمن در پی افزایش دما و وزش باد در ارتفاعات طی روزهای آینده دور از انتظار نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط آب و هوایی کوهستان‌ها طی چند روز آینده گفت: خطر وزش باد در ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات البرز و زاگرس و احتمال وقوع بهمن درپی افزایش دما و وزش باد در ارتفاعاتی که تجمع برف وجود دارد طی روز‌های آینده دور از انتظار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صادق ضیاییان، اظهار کرد: احتمال وزش باد با سرعت حدود ۴۰ کیلومتر در ساعت در میانه روز برای ارتفاع ۳۰۰۰ متر در بخش‌هایی از ارتفاعات مرکزی، رشته کوه اشترانکوه، برخی ارتفاعات اصفهان، خرم‌آباد، شمال خوزستان و برخی ارتفاعات شمال شرق کشور طی روز‌های آینده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این شرایط جوی و وزش باد شدید با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت در میانه روز در ارتفاعات البرز مرکزی و در ارتفاعات حدود ۴۰۰۰ متر استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، مرکزی، قم و ارتفاعات شمال تهران نیز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه روز جمعه (۲۴ بهمن) وزش باد نسبتا شدید در ارتفاعات ۳۰۰۰ متر بخش‌هایی از ارتفاعات خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد، تاکید کرد: در ارتفاعات ۵۰۰۰ متر به بالای دماوند نیز باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، در چنین شرایطی با توجه به افزایش دما، خطر احتمال ریزش بهمن وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود کوهنوردان از مناطقی که در آن برف حجیمی وجود دارد، فاصله بگیرند همچنین در نقاطی که باد شدید می‌وزد، احتمال می‌رود «نقاب برفی» به‌ویژه در خط‌الراس‌ها شکل بگیرد که با خالی شدن زیر برف ممکن است خطری برای کوهنوردان به وجود آید. برچسب ها: هشدار هو اشناسی ، وقوع بهمن ، ارتفاعات ، وزش باد

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وقوع بهمن ارتفاعات وزش باد وقوع بهمن پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در افغانستان

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارش برف، بارش شدید باران، رعد‌وبرق و سرازیرشدن سیلاب‌ در ۱۷ ولایت کشور هشدار داده است.

این ریاست بارش برف و باران و سرازیرشدن سیلاب‌ را برای فردا (دوشنبه، ۱۰ ثور) در ولایت‌های بدخشان، تخار، سمنگان، بغلان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، پنجشیر، کاپیسا، پروان، بامیان، کابل، میدان وردک، لوگر، پکتیا و خوست پیش‌بینی کرده است.

ریاست هواشناسی افغانستان همچنین میزان بارش باران را در نقاط مختلف این ولایت‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرده است.

گفتنی است که در روزهای اخیر شمار زیادی از ولایت‌های کشور شاهد بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب‌ بوده است.

به تازگی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کرد که بارندگی و سیلاب در سه روز اخیر در کشور جان هشت نفر را گرفته و سه نفر را زخمی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم