Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان اظهارداشت که توافقنامه قطر بین آمریکا و طالبان با عجله امضا شده است و در این سند هیچ تضمینی برای ثبات افغانستان در آینده وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در دیدار با «خوان پدرو شیرر» رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان گفت که توافق آمریکا با طالبان باید تجدید نظر شود زیرا روند صلح افغانستان را با چالش‌های بیشتری روبرو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود که این توافقنامه در شرایط ویژه و با عجله امضا شده است بنابراین هیچ تضمینی برای ایجاد ثبات در افغانستان و به ثمر نشستن روند صلح ندارد.

دانش گفت: انتظار دولت و مردم افغانستان این است که جامعه جهانی و حامیان بین‌المللی دخیل در افغانستان به ویژه دولت آمریکا درباره این توافقنامه تجدید نظر کنند.

معاون دوم اشرف غنی در این دیدار همچنین اظهارداشت که چگونگی تامین کمک‌های انساندوستانه برای مردم افغانستان باید در دستور کار مذاکرات صلح قرار بگیرد و این موضوع در فهرست پیشنهادی دولت افغانستان نیز درج شده است.

مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه از حدود دو ماه گذشته متوقف شده است و دولت افغانستان دلیل آن را بی‌اعتنایی طالبان و سفرهای خارجی تیم مذاکره این گروه می‌داند.

از سوی دیگر، برخی از اعضای تیم مذاکره دولت افغانستان نیز به کابل بازگشته‌اند.

تیم مذاکره دولت افغانستان با طالبان برای مشاوره به کابل بازگشتاختلافات در کابل و تاثیر منفی بر تیم مذاکره دولت افغانستان با طالباناخبار تایید نشده از دستور بازگشت تیم مذاکره دولت افغانستان به کابلاشرف غنی: طالبان وضعیت افغانستان را پیچیده‌تر می‌کندمعاون اشرف غنی: آمریکا دولت افغانستان را در توافق با طالبان دور زد

دولت جدید آمریکا نیز اعلام کرده است که پایبندی طالبان به توافقنامه امضا شده با این کشور را بررسی می‌کند.

به نظر می‌رسد که طالبان تا مشخص شدن مواضع دولت جدید آمریکا تمایل چندانی به مذاکره به تیم افغانستان ندارد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان تیم مذاکره دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند