Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-05@15:28:55 GMT

آقای مسئول! اگر وقت کردی هپکو را هم دریاب

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۲۵۵۳

آقای مسئول! اگر وقت کردی هپکو را هم دریاب

به گزارش خبرنگار آخرین نیوز، مدت زیادی از تمام قول و قرارهای دولت تدبیر و امید! درمورد شرکت هپکوی اراک می گذرد اما در عمل اتفاق خاص و تحول عظیمی برای تبدیل شدن دوباره این کارخانه بزرگ به قطب منطقه رخ نمی دهد.

 اکنون مشکل بزرگ هپکو بحث بدهی این شرکت هست که گویا پیشنهاد شده بدهی های بانکی این شرکت با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت در قالب بند (و) تبصره 2 قانون بودجه سال 99 تهاتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است بدهی هپکو حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان است که با پرداخت این بدهی، بسیاری از مشکلات این واحد صنعتی رفع شده و ظرفیت تولید آن افزایش می یابد.

تاخیر وزیر اقتصاد در تعیین تکلیف بدهی های هپکو

علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز درباره تهاتر بدهی هپکو گفت: هرچند پس از پیگیری نمایندگان، وزیر تعاون طی نامه ای خطاب به وزیر اقتصاد خواستار تهاتر بدهی هپکو شده است و آقای دژپسند نیز با کلیات آن موافقت کرده، اما تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر است در هفته جاری با برگزاری جلسه ای با حضور مسئولان اجرایی، درباره موضوع تهاتر بدهی هپکو تصمیم گیری شود.

آقای مسئول! اگر وقت کردی "هپکو" را هم دریاب

از سوی دیگر گویا اوضاع نماد شرکت هپکو در بازار سرمایه با نام (تپکو) نیز درحالت وخیم قرار دارد!

دولت تدبیر و امید! و سازمان تامین اجتماعی گویا حتی برای سر و سامان دادن به سهام این شرکت در بورس هم برنامه ندارند.

متاسفانه چندی پیش نماد این شرکت که در زیر مجموعه فرابورس و بازار پایه زرد قرار داشت، به بازار پایین تر و بازار پایه نارنجی منتقل شد و این انتقال همچون پتکی بر پیکره بی رمق هپکو نشست!

روز سه شنبه (21 بهمن ماه) قرار بود که نماد شرکت هپکو در بورس پس از مدت تقریبی 7 ماه با پیام ناظر بازار سرمایه باز شود.

پس از آغاز سفارش گیری، در کمال تعجب، دست های پشت پرده برای کنترل سهم و خرید سهام مردم "پس از 7 ماه انتظار! " در قیمت پایین به وسط آمدند و قصد داشتند که در نبود حمایت مسئولان مربوطه از این شرکت و حتی سهامش، قیمت سهام هپکو را با 40 درصد زیر قیمت 7 ماه پیش! باز کنند که خوشبختانه ناظر تمام سفارش گیری را حذف و باطل کرد.

اما شواهد نشان می دهد این اقدام روانی در روز سه شنبه، اقدامی برای بر هم زدن تمرکز سهامداران شرکت هپکو برای روز شنبه و بازگشایی مرتبه دوم و البته روزها و هفته های آینده است تا سهامداران با ترس سهام خود را سریع تر بفروشند و گویا وزارت اقتصاد و سارمان تامین اجتماعی و سازمان بورس و باقی مسئولان هم فقط نظاره گر هستند و هر روز اوضاع شرکت هپکو و سهامش وخیم و وخیم تر شود!

باید تا روز شنبه و بازگشایی مرتبه دوم این شرکت منتظر بمانیم و ببینیم آیا دولت و سازمان تامین اجتماعی لااقل برای سهام شرکت هپکو برنامه ای دارند یا خیر!

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: تامین اجتماعی شرکت هپکو بدهی هپکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی، گفت: در راستای اجرای تبصره ۳ ماده ۲۰ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سهام ترجیحی باید به کارگران، مستخدمان و مدیران شرکت‌هایی که در لیست واگذاری قرار می‌گیرند، تخصیص پیدا کند.

وی افزود: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و به نام کارگران منتقل شد

واگذاری ۳۰۵ میلیارد سهام از ابتدای دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تأمین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه گذاری و بهبود درآمد خانوار، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۴ هزار سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳ هزار و ۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

بازیان افزود: در همین زمینه، مطابق مقررات واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد در صد اقساط به مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

وی در ادامه اشاره کرد: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران، قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنان واگذار کند. کلیات این پیشنهاد به تصویب هیئت واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی در پایان گفت: به موجب تصمیم دیگر هیأت واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی، قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

‌ کد خبر 6097419

دیگر خبرها

  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • تحلیل روند بازار سهام در هفته‌ای که گذشت
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود