Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، تفاهم نامه استفاده حداکثری از توانمندی شرکت ها و سازندگان داخلی در احداث مگا پروژه پتروشیمی  «الماس ماهشهر» به‌عنوان یکی از طرح‌های جدید خوراک ترکیبی صنعت نفت، بین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران «استصنا» در حاشیه برگزاری دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی امضا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، در راستای سیاست‌های متنوع‌سازی سبد تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری کشور، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، برنامه ریزی استراتژیک ساخت پتروشیمی «الماس ماهشهر» با هدف استفاده از خوراک مازاد اتان، پروپان و بوتان پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، یادآوران خلیج فارس و پتروشیمی پارس «عسلویه» را آغاز کرده است.

مجوز ساخت این مگا پروژه دو میلیارد و 700 میلیون دلاری از سوی هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اخذ شده و هم اکنون آخرین مراحل تامین زمین، اخذ دانش فنی و لایسنس در حال انجام است که پیش بینی می‌شود ؛به زودی کلنگ ساخت این طرح عظیم و اشتغال آفرین صنعت پتروشیمی در منطقه ویزه اقتصادی پتروشیمی «ماهشهر» به زمین زده شود.

در این راستا، با هدف اشتغال آفرینی پایدار و حمایت از شرکت های ایرانی سازنده تجهیزات و قطعات، تفاهم نامه‌ای بین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت هفته آینده امضاء خواهد شد ؛که با امضای این سند همکاری زمینه استفاده حداکثری از توان و پتانسیل شرکت‌های سازنده و دانش بنیان ایرانی فراهم شود.

گفتنی است، دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی بیست و هفتم تا بیست و نهم بهمن ماه سال جهش تولید برگزار می‌شود.

مهمترین محورهای این رویداد روش های تأمین مالی در راه اندازی و تکمیل پروژه های صنعت پتروشیمی؛ انتقال دانش فنی، انجام خدمات مهندسی، تولید مواد شیمیایی، کاتالیست‌ها، قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی،حمایت و استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان، حمایت از صنایع پایین دستی، توجه به نقش پژوهش و فناوری در افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی است.

پربیننده ترین نفت دوباره ۱۰۰ دلار می‌شود؟ برجام راه‌های سازندگی را باز کرد/ سدهایی که ساخته ‌می‌شود حاصل برجام است صادرات ۱میلیارد و ۱۰۰میلیون بشکه نفت توسط عراق صعود قیمت نفت به بالاترین سطح ۱۳ماهه/ امید به بهبود تقاضا افزایش یافت "تدبیر و امید" در شرکت ملی نفت ایران ماندگار شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پتروشیمی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس صنعت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است

گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در جریان بازدید وزیر نیرو از این مجموعه با تاکید بر اینکه متخصصان شرکت بی‌وقفه در حال آماده‌سازی واحدهای نیروگاهی کشور برای تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال هستند، ادامه داد: به منظور ارتقای آمادگی واحدهای نیروگاهی کشور برای گذر موفق از روزهای اوج مصرف امسال تعداد ۱۸۰ پروژه تعمیراتی به ظرفیت ۱۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران یادآور شد: در طی یکسال گذشته ۱۶ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌ها در این مجموعه ساخته شده است که انجام این اقدامات موجب جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون یورو ارز از کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران حرکت فزاینده‌ای در رفع کامل وابستگی و خودکفایی ساخت قطعات و بازسازی تجهیزات نیروگاهی برداشته است، اظهار کرد: دانش ساخت داخل صنعت نیروگاهی در کشور به عالی‌ترین حد ممکن خود رسیده و ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوسته است.

مرادی با تاکید بر اینکه هیچگونه وابستگی به خارج از کشور برای تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی نداریم، افزود: در حال حاضر متخصصان داخلی علاوه بر رفع نیازهای کشورمان، در حال صدور خدمات فنی و مهندسی در این بخش و تعمیرات واحدهای نیروگاهی کشورهای منطقه هستند.
شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند صنعت برق کشور با هدف پشتیبانی از تولید برق پایدار و خط مشی انجام تعمیرات تخصصی و فوق‌تخصصی در زمینه صنعت برق، نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع مولد در زمینی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع در استان البرز واقع شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899609

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است