Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:22:59 GMT

ساختار قامت زنان در ۶۰ روستای استان مرکزی سنجش شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۴۳۸۴

ساختار قامت زنان در ۶۰ روستای استان مرکزی سنجش شد

«مهین علی‌بخشی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ملی از سه سال گذشته در کشور و استان مرکزی کلید خورده و در این مدت ساختار قامتی یک‌هزار و ۲۷۰ نفر از زنان و دختران روستاییتمامی شهرستان‌های استان به طور کامل عملیاتی و بررسی شده  است.
وی بیان کرد: موارد سنجش و ماموریت‌های تکلیفی این طرح شامل ارزیابی شصت کج، افتادگی شانه، پای پرانتزی، کایفوز (پشت گرد) ، لردوز (پشت گود)، سر به جلو، کف پای صاف در دختران و زنان روستایی است که با حضور ۲۰ کارشناس ارشد تربیت بدنی در حوزه آسیب شناسی و حرکت‌های اصلاحی و فیزیولوژی در مناطق هدف بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: مهمترین عارضه شناسایی شده در قالب طرح مذکور شصت کج و پای پرانتزی   بوده که اطلاع‌رسانی و اقدام‌های لازم اصلاحی و کمک به رفع این ناهنجاری قامتی صورت گرفته است.
سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان امسال تفاهم‌نامه ای را با فدارسیون ورزش‌های همگانی کشور در راستای طرح آموزش و توانمندسازی مربیان آمادگی جسمانی و پیلاتس برای اجرای مطلوب‌تر طرح سنجش قامتی زنان و دختران روستایی امضا کرده و این مهم به استان‌ها از جمله استان مرکزی نیز ابلاغ شده است.
علی بخشی اظهار داشت: ارتقای تندرستی و نشاط زنان از طریق ورزش، بالا بردن توان و بهره‌وری منابع انسانی، افزایش شمار شرکت کنندگان در طرح سنجش قامت زنان و دختران روستایی، پیشگیری دقیق ناهنجاری‌های قامتی و اسکلتی و توانمندسازی کیفی مربیان از مهمترین اهداف این طرح است.
وی عنوان کرد: ۲ دوره آموزشی به شکل تئوری و عملی برای ۲۵ نفر از مربیان آمادگی جسمانی و پیلاتس استان مرکزی در راستای این تفاهم‌نامه و اجرای مطلوب این طرح، از ابتدای بهمن ماه امسال تاکنون در بازه زمانی ۶ روزه برگزار شده است.
سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: سنجش قامتی زنان و دختران روستایی ۶۰ روستای دیگر استان مرکزی در دستور کار است که امید می‌رود شرایط کرونا به‌گونه ای نشود که اختلالی در روند اجرای طرح ایجاد کند و این طرح با بهترین کیفیت اجرا شود.
علی بخشی گفت: ناظر اجرای این طرح در استان‌ها بر عهده معاونت ورزش بانوان ادارات کل ورزش و جوانان است.

تا قبل از ویروس کرونا، ۳۲ هزار بانونی ورزشکار در استان مرکزی به صورت سازمان یافته ورزش می کردند اما با شیوع این بیماری این رقم با کاهش بیش از ۵۰ درصدی به ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی وزارت ورزش و جوانان معاونت توسعه ورزش بانوان بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی وزارت ورزش و جوانان اراک استان مرکزی وزارت ورزش و جوانان معاونت توسعه ورزش بانوان بانوان اخبار کنکور زنان و دختران روستایی ورزش و جوانان استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه ظهر چهارشنبه در همایش هویت عصری زنان در آینه قرآن و حدیث که با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد اظهار کرد: نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است و امروز دشمنان ضمن آگاهی از این نقش برنامه ریزی قوی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: امروز در ایران اسلامی حضور زنان فرزانه، تحصیل کرده، خوش فکر و ممتاز اجازه بروز و ظهور به دشمنان را نمی‌دهد.

استاندار گلستان گفت: اسلام در نظام فکری جهان، الگویی برتر را رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس بانوان حماسه‌های بزرگی را خلق کردند، افزود: در دوران دفاع مقدس بانوان ما ضمن اینکه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی داشتند ارزش‌های خود را حفظ می‌کردند.

زنگانه اظهار کرد: در جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقش بانوان در عرصه دفاع مطهر هستیم.

کد خبر 6094288

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • کلنگ زنی زمین فوتبال چمن مصنوعی روستای دیوا شهرستان بابل
  • دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد