Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان موفق شد دستگاه مغناطیس‌سنج برای مشخصه‌یابی نانوپودر‌ها را تولید و به بازار عرضه کند.  

دستگاه مغناطیس‌سنج برای مشخصه‌یابی نانوپودرها قادر به اندازه‌گیری خواص مغناطیسی موادی با مغناطش حداقل emu ۰.۰۰۰۱ تا نمونه‌هایی با حداکثر ۵۰ واحد الکترومغناطیسی هستند. این محدوده اندازه‌گیری به این معنی است که این سیستم‌های مغناطومتری، قادر به مشخصه‌یابی نمونه‌های لایه نازک مغناطیسی، نانوپودرها و مواد توده‌ای مغناطیسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجهیزات این شرکت قادر هستند تا حلقه پسماند مغناطیسی و منحنی مغناطش اولیه را اندازه‌گیری کنند. همچنین اندازه‌گیری و رسم منحنی DCD وIRM و اندازه‌گیری چسبندگی مغناطیسی از جمله خدمات این تجهیزات هستند.

یکی از مهمترین و جالب‌ترین ویژگی‌های مواد، خاصیت مغناطیسی آن‌هاست که در حال حاضر به‌صورت گسترده‌ای مورد مطالعه و در طیف وسیعی از کاربردها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. کاربرد گسترده مواد و تجهیزات مغناطیسی در فناوری‌های جدید و صنایع در حال توسعه، از علوم پایه (فیزیک، شیمی و علم مواد) و مهندسی (الکترونیک، رایانه و مخابرات)، زمینه‌های تحقیقاتی گسترده و متعددی را برای محققان فراهم آورده است.

نانوسیم‌های مغناطیسی، هدهای خوانش اطلاعات (نانوساختارهای دارای ویژگی GMR) و سیستم‌های نوین ذخیره اطلاعات تنها برخی از کاربردهای امروزی مواد مغناطیسی هستند.

تحقیقات بر روی خواص مغناطیسی مواد نیازمند اندازه‌گیری‌های متنوع و دقیق آن‌ها است. یکی از دستگاه‌های اصلی اندازه‌گیری خواص مغناطیسی، مغناطومترها هستند که به روش‌های مختلف و در شرایط گوناگون (دما، میدان مغناطیسی و جهت‌گیری نمونه) مغناطش یک نمونه از ماده را اندازه‌گیری می‌کنند.

این شرکت یکی از تولیدکننده مغناطومترهای VSM، AGFM و سیستم مرکب VSM/AGFM در کشور است. این شرکت با ساخت سیستم VSM با قابلیت اندازه گیری FORC موفق به کسب رتبه سوم جشنواره خوارزمی و ۱۲ محصول برتر شده است. از محصولات دیگر شرکت می‌توان به تسلامتر، سیستم مرکب آندایز / الکتروانباشت، سیستم لایه نشانی چرخشی اشاره کرد.

 

مهر/

برچسب ها: نانو ، فناوری ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MbI

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نانو فناوری بازارنیوز اندازه گیری مشخصه یابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب امیری نژاد ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای استفاده بهینه و نظارت بر عملکرد ماشین آلات دهیاری ها سیستم ردیاب (جی پی اس) بر روی ماشین آلات دهیاری های استان نصب می شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر با بیان اینکه بیش ۵۰۰ دستگاه از ماشین الات مختلف در دهیاری های استان بوشهر مستقر هستند اظهار افزود: به زودی با انعقاد قرار داد با یکی از شرکت های استان کار نصب این سیستم بر روی ماشین آلات آغاز شود.

امیری نژاد ابراز امیدواری نمود با تجهیز ماشین آلات عمرانی و خدماتی دهیاریها به دستگاه ردیاب و راه اندازی سامانه تعیین موقعیت (GPS) ، بازدهی بهره گیری از این ماشین آلات در کمک به انجام وظایف دهیاری‌ها، افزایش قابل توجهی داشته باشد.

از ۶۱۹ روستای استان بوشهر تعداد ۳۹۳ روستای استان دارای دهیاری است.

کد خبر 6093201

دیگر خبرها

  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری