Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روزی از ماجرای درگیری ماموران انتظامی با مردم روستای ذهبدی بشاگرد می‌گذرد و با اینکه نیروی انتظامی ابتدا به تکذیب این موضوع پرداخت، بعد از گذشت ساعاتی به منظور دلجویی از روستاییان در این منطقه حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، هانا چراغی؛* آسیه پناهی، زن سرپرست خانوار بندرعباسی، اهالی روستای ابوالفضل (ع)، این نام‌ها و اصطلاحات را بار‌ها شنیدیم و دیدیم که به جرم مستضعف بودن و حق‌طلبی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و توهین شنیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه کدام یک مقصر بودند یا نبودند، موضوع بحث نیست و آنچه مهم است ظلمی بوده که به این زنان و خانواده‌ها روا شده، چرا باید این افراد به دلیل اعتراضاتی که برای گرفتن حق خود داشتند، کتک بخورند و آسیب ببینند.
طبق قوانین مجازات اسلامی، شکنجه متهم جایز و قانونی نیست و هر گونه شکنجه متهم به منظور اخذ اقرار و یا اجبار او به امور دیگر ممنوع بوده و اقرار‌های اخذ شده بدین‌وسیله حجیت شرعی و قانونی نخواهد داشت.   با اینکه آسیه پناهی، زن سرپرست خانوار بندرعباسی، اهالی روستای ابوالفضل (ع)، متهم نبودند و فقط خواستار رسیدگی به مطالبات خود بودند، مورد آزاد و اذیت قرار گرفتند و جالب اینجاست که تاکنون برخوردی صحیح با متخلفانی که این جرم را مرتکب شدند، صورت نگرفته است.‌   ای کاش ماجرای ضرب و شتم مردم به همین موارد ختم می‌شد، اما اینگونه نبوده و به تازگی و کمتر از ۱۰ روز پیش مجددا شاهد تکرار این ماجرا بودیم و این بار در استان هرمزگان، اهالی روستای ذهبدی بشاگرد مورد آزار قرار گرفتند و حتی زنان این روستا هم از ماموران نیروی انتظامی کتک خوردند.  


طبق شنیده‌ها، ماجرا از این قرار بود که شرکتی در نزدیکی این روستا واقع شده که بنا بوده نیروگاه خورشیدی برای آن احداث شود و جالب اینجاست که این نیروگاه در محل زمین‌های کشاورزی و چراگاه اهالی روستای ذهبدی جانمایی شده است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای ضرب و شتم زنان روستای ذهبدی بشاگرد از سوی نیروی انتظامی


از آنجایی که مردم روستای ذهبدی این زمین‌ها را (با اینکه سندی مبنی بر مالکیت آن ندارند) متعلق به خود می‌دانند، بار‌ها اعلام کردند که این اراضی به اجداد آن‌ها تعلق دارد و درست نیست که نیروگاه خورشیدی در آن ایجاد شود؛ از این رو مخالف اجرای این پروژه هستند.


هفته گذشته، وقتی اهالی روستا متوجه می‌شوند که صاحبان شرکت به همراه نیروی انتظامی و... در محل این زمین‌ها حاضر شدند فورا خود را به آنان می‌رسانند و خواستار ممانعت از اجرای این پروژه شدند، اما مطالبه مردم راه به جایی نمی‌برد و در آخر مردم شروع به تخریب فنس‌های اطراف زمین‌ها کردند و همین مسئله باعث شد نیروی انتظامی برخوردی قهری با مردم داشته باشد و زنان و مردان را مورد ضرب و شتم قرار دهد.
تکذیب ماجرای درگیری از سوی نیروی انتظامی بعد از اینکه تصاویر و فیلم‌های مربوط به این درگیری در فضای مجازی انتشار پیدا کرد، نیروی انتظامی هرمزگان منکر این جریان شد و درگیری ماموران با اهالی روستای ذهبدی را تکذیب کرد. تا جایی که سعید شفیعی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان در این باره، با بیان اینکه طی چندین مرحله نیروگاه خورشیدی و پروژه در حال احداث توسط اهالی روستا مورد تخریب واقع شده بود، می‌گوید: مراتب به مراجع قضائی اعلام و موضوع در شورای تأمین شهرستان مطرح و محرز شد واگذاری زمین جهت یک پروژه ملی و در جهت منافع عموم به صورت قانونی توسط نهاد‌های مربوطه به آن شرکت واگذار شده است.  
شفیعی اظهار می‌کند: با هماهنگی قضائی دستور شناسایی و دستگیری مزاحمین و افرادی که باعث ممانعت از فعالیت آن پروژه بودند صادر و تیم گشتی و پاسگاه انتظامی جکدان به محل مورد متنازع اعزام شدند. با حضور مأموران عده‌ای قصد ممانعت از اجرای قانون داشتند که در نهایت ماموران جمعیت را بدون هیچ‌گونه درگیری متفرق کردند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان با تأکید بر اینکه تا کنون هیچ‌گونه شکایتی از مردم در این راستا واصل نشده و در صورت وجود شکایت بررسی‌های لازم صورت می‌پذیرد، ابراز می‌کند: شبکه‌های معاند با انتشار چنین اخباری قصد تشویش اذهان عمومی و خراب کردن جلوه پلیس خدمتگذار را دارند، زیرا هیچگونه برخوردی توسط مأموران نسبت به اهالی روستا صورت نگرفته و تعدادی مغرض و معاند با بارگذاری عکس‌های فاقد اعتبار و کذب در فضای مجازی آن را حربه‌ای قرار داده‌اند تا از آن طریق به خواسته خود برسند. شهروندان اخبار را از مراجع موثق دریافت کنند. البته عاملان انتشار تصاویر شناسایی و اقدامات پلیسی در این راستا در دستور کار مأموران قرار گرفت.
دلجویی جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان از روستاییان ذهبدی با اینکه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان ماجرای درگیری ماموران انتظامی با مردم روستای ذهبدی را تکذیب کرد و منکر کتک زدن زنان و مردان این منطقه شد، جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان به همراه جمعی از فرماندهان ناجا از جمله ریاست بازرسی نیروی انتظامی استان و معاون حقوقی نیروی انتظامی هرمزگان با حضور در روستای ذهبدی از اهالی این منطقه دلجویی کردند و به مردم اطمینان دادند این مسئله و برخورد برخی از ماموران بررسی و رسیدگی خواهد شد.
امام جمعه بشاگرد: احقاق حق زنان آسیب‌دیده ناگفته نماند که حجت‌الاسلام غلامی، امام جمعه بشاگرد هم بعد از اطلاع از این جریان در روستای ذهبدی حضور یافت و در جمع مردم حاضر شد تا از آنان دلجویی کند. حجت‌الاسلام غلامی در این دیدار، می‌گوید: پس از اعتراض مردم نیروی انتظامی تعدادی از مردم از جمله ۲ زن را دستگیر کرده که با وساطت وی این ۲ زن آزاد می‌شوند.  
امام جمعه بشاگرد همچنین بر احقاق حق زنان آسیب‌دیده در این ماجرا تاکید کرده و اظهار می‌کند: بایستی حقوق تضییع شده از جانب پلیس و دادگستری به مردم منطقه و خصوصا بانوان آسیب‌دیده بازگردد.
مرادی: احداث نیروگاه خورشیدى سبب ایجاد توسعه در منطقه بشاگرد می‌شود از سویی، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی درباره این ماجرا می‌گوید: به محض مخابره خبر ایجاد مناقشه در منطقه ذهبدی بشاگرد پیگیر حل موضوع شدیم؛ معتقدم اگر اراضی متعلق به مردم است باید حق و حقوقشان به صورت کامل تحقق یابد و مطمئنا از مجرای قانونی این موضوع قابل پیگیری است. البته، احداث پروژه‌ای همچون نیروگاه خورشیدى سبب ایجاد توسعه در منطقه بشاگرد خواهد شد و در بحث اشتغال نیز باید در وهله نخست، اشتغال بومیان منطقه مورد توجه قرار گیرد و منافع مردم می‌بایست در اولویت باشد.  
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان می‌کند: از همین رو نیز به محض اینکه در جریان این تنش قرار گرفتم به فرماندار این شهرستان تأکید کردم که مسئله را با دقت بررسی کند و امیدوارم این پروژه در منطقه با کمترین تنش اجرا شود و ثمرات آن شامل مردم بشاگرد شود. در بحث جانمایی این طرح اشتغالزا هم اطلاع دقیقی ندارم و نمی‌توانم اظهارنظر کنم و افرادی که جغرافیای منطقه را به خوبی می‌شناسند باید راجع به آن اظهارنظر کنند. طبق صحبتی که با فرماندار بشاگرد داشتم، او اشتغالزایی ابتدایی این پروژه را ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم عنوان کرد که در فاز‌های بعدی تا ۴۰۰ نفر هم امکان جذب نیرو وجود دارد.   فارغ از همه این‌ها، از میزان صحت و سقم این ماجرا اطلاعی نداریم چرا که از طرفی، نیروی انتظامی در ابتدا به تکذیب مسئله درگیری ماموران انتظامی با زنان و مردان روستای ذهبدی می‌پردازد و بعد از آن‌ها دلجویی می‌کند. از سویی مردم مدعی هستند که در جریان این درگیری آسیب دیدند و ماموران حتی به زن باردار معترض این روستا هم رحم نکردند و او را کتک زدند.
در نهایت، امیدواریم مسئولان مربوطه پیگیر شفاف‌سازی اصل قصه درگیری ماموران نیروی انتظامی با اهالی روستای ذهبدی شوند و اگر حقی از مردم این منطقه ضایع شده، پیگیر احقاق حق آنان شوند.
گفتنی است، خبرگزاری دانشجو در راستای شفاف‌سازی ابعاد پنهان مسئله درگیری ماموران انتظامی با روستاییان ذهبدی به پیگیری‌های خود ادامه مى‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: درگیری نیروی انتظامی با مردم مجلس شورای اسلامی نیروگاه خورشیدی درگیری ماموران انتظامی روستای ذهبدی بشاگرد مردم روستای ذهبدی انتظامی هرمزگان نیروی انتظامی اهالی روستا ضرب و شتم زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   سرهنگ "حسن درستی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای مباره با مواد مخدر و در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه افرادی به صورت باند، اقدام به انتقال مواد مخدر به شهرستان "ارومیه" می‌کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های تخصصی و هماهنگی‌های قضائی و رصد مسیر‌های تردد، خودرو‌های مورد استفاده متهمان شناسایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان ادامه داد: در نهایت با عملیات ضربتی پلیس، خودروی متهمان در مسیر "ارومیه-تبریز" توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۱۲ کیلو گرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف شد.

سرهنگ درستی در پایان با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ دستگاه خودرو توقیف و ۶ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شدند، خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاورد‌های پلیس، ضروری است همکاری‌های آنان در این زمینه، بیش از گذشته با ماموران تداوم یابد و هر گونه مورد مشکوکی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در یزد
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • چاقو پسر درون سینه پدر 
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در فاروج
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • عبور از رودخانه منجر به فوت ۲ شهروند شد
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه