Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» با اشاره به اینکه دعوت بین‌المللی برای توقف جنگ در یمن بی‌فایده است، بر ضرورت اقدامی عملی برای تحقق صلح تأکید کرد.

الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: «صلح با دعوت و فراخوان ایجاد نمی‌شود بلکه با امضای توافقنامه‌ها محقق می‌شود».

او افزود: «هر دعوتی (به صلح) وقتی اجرا نمی‌شود، تنها به معنای بیان احساسات است و ما نیز این بیان احساس را با احساس پاسخ خواهیم داد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بر آمادگی صنعاء برای اقدام عملی جهت توقف جنگ در یمن تأکید کرد و گفت: «اقدام عملی برای توقف تجاوزات و محاصره را با اقدام عملی پاسخ خواهیم داد به شرط آنکه توافقی درباره آن صورت گرفته و امضا شود».

پیشتر «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس‌ هیأت مذاکره‌کننده صنعاء، از اظهارات «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن انتقاد کرده بود.

وی در حساب توئیتری خود نوشت: «همچون منطق سفیر انگلیس، گریفیتس اقدامات هموطنان ما را که از خود دفاع می‌کنند، خصمانه می‌خواند؛ که این موضوع او را نماینده کشورش (انگلیس) در لباس سازمان ملل می‌سازد» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدعلی الحوثی یمن رئیس شورای عالی سیاسی یمن دعوت به صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • حماس بدون توقف جنگ هیچ توافقی را نمی‌پذیرد
  • حماس: با توافقی که شامل توقف جنگ در غزه نباشد، موافقت نمی‌کنیم
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • گوترش: حماس و اسرائیل را به دستیابی به توافق دعوت می‌کنم
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است
  • نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم