Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@12:02:58 GMT

ستون تازه ورزش سه ؛برگی از تاریخ (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۵۹۴۹

ستون تازه ورزش سه ؛برگی از تاریخ (عکس)

خاطرات گذشته ورزشی از مردان ،زنان و تیم هایی که چندین دهه قبل برای این مملکت افتخار آفرینی کردند همیشه جذاب و خواندنی است .

به گزارش"ورزش سه "،برگی از تاریخ نام مطلبی است که قرار است  در سایت ورزش سه برای شما عزیزان تهیه و ارائه گردد. یادآوری اخبار و تصاویری از دهه های 50و 60و اوایل دهه 70که دنیای خبری محدود به دو مجله هفتگی دنیای ورزش و کیهان ورزشی بود و روزهای شنبه تا ساعت 9صبح در دکه های مطبوعاتی اثری از آنها دیده نمی شد و هرکس نسخه ای از آنها را داشت تا آخر هفته به تمامی اهل محل و دوستان آن شماره را قرض می داد و دوباره روز از نو و هفته ای دیگر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داستان کسانی  بود که این روزها گرد پیری را در چهره شان می شود دید و ما قرار است مروری کنیم خاطرات نوستالژی نسلی را که بدون توجه به تمامی مشکلات، ورزشگاه ها و سالن های ورزشی را پر می کردند و عاشقانه قهرمانان آن روزها را تشویق می کردند.

 

قبل از هر چیز برای شروع تشکر ویژه داریم از آقای یعقوب تیموری که با گردآوری این گنجینه زیبا داشته های خود را از طریق ورزش سه با شما همراهان عزیز به اشتراک می گذارند تا آنچه را که در نسل های گذشته اتفاق افتاده است ببینیم ،مرور کنیم و به خاطر بسپاریم.

 

لحظات شیرین و تلخ ورزش ایران در این سالها کم نبوده و ما با هم قرار است مرور کنیم دنیای پر از خاطره و جاودانه ورزش را در جای جای ایران و به یاد بیاوریم مردان و زنانی را که روزگاری حرف اول ورزش این مملکت را می زدند و این روزها کمتر به یادآنها هستیم. این تنها کاری است که از ما برمی آید تا بمانیم در کنار خاطره سازانی که به خاطره ها پیوستند.(محمدرضا تقی خانی)

 

ماتیاس سامر جوان با دینامو درسدن در تهران

 

تیم ملی ایران در زمان جنگ تحمیلی در معدود بازی هایی که عمدتاً در دهه مبارک فجر برگزار می شد میزبان تیم های ملی و یا معتبر باشگاهی در ایران می شد . در یکی از این دیدارها تیم ملی ایران در سال 64میزبان دینامودرسدن آلمان شرقی در 18بهمن سال 64بود . دینامودرسدن که یکی ازتیم های معروف آن زمان آلمان شرقی بود در این دیدار از ماتیاس سامر معروف هم در ترکیب خودش استفاده می کرد . سوئیپر و بازیکن بزرگی که بعد از ادغام آلمان شرقی و غربی در تیم ملی آلمان یکی از بهترین بازیکنان این کشور بود . در دینامو درسدن ؛اشتوتگارت ، اینترمیلان و بورسیا دورتموند بازی کرد و در تیم ملی آلمان با این تیم قهرمان جام ملتهای اروپا 1996شد و حتی به عنوان بهترین بازیکن اروپا هم رسید. او در سال 97با دورتموند قهرمان اروپا و جام بین قاره ای شد و در سال 98 و در اوج فوتبال خودش ودر 31 به دلیل مصدومیت شدید از فوتبال کناره گیری کرد.

 

 

 

دینامو درسدن در آن روز در برابر ایران  که هدایتش به عهده فریدون عسکرزاده بود با نتیجه 2بر2متوقف شد و یکی از گلها را ماتیاس سامر به ثمر رساند.گلهای این دیدار هر دو در نیمه دوم زده شد. برای ایران مرحوم  سیروس قایقران و حمید علیدوستی موفق به گلزنی شدند.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ورزش سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمام اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، مرتضی باغبانی اظهار کرد: در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک (محدوده و حریم شهر) بیش از ۲۸۴ هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی افزود: تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

کد خبر 751042

دیگر خبرها

  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی تبدیل می‌شود
  • تاریخ مراسم تشییع صدای ماندگار ورزش اعلام شد
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • عکس‌| رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد