Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:21:17 GMT

عرضه طیور در بازارهای هفتگی میاندوآب‌ ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۶۴۷۳

عرضه طیور در بازارهای هفتگی میاندوآب‌ ممنوع شد

مهدی فتاحی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری حاد ویروسی و در برخی مواقع مشترک بین انسان و پرندگان است، اظهار داشت: این تصمیم که یک اقدام پیشگیرانه در گسترش و شیوع بیماری بوده و با توجه به شیوع آن در برخی استان‌ها اتخاذ شده است.  

وی با اشاره به اینکه گاهی بروز و شیوع این بیماری منجر به صدمات جبران ناپذیر اقتصادی و حتی تهدید سلامت جمعیت انسانی می‌شود، افزود: اداره دامپزشکی با همکاری شبکه بهداشت و درمان و همچنین بهورزان مستقر در روستاها در صورت گزارش هرگونه تلفات مشکوک در طیور بومی به پایش و نمونه‌برداری از آن اقدام خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب‌ اضافه کرد: تاکنون از پنج واحد روستایی طبق گزارش شبکه‌ بهداشت و درمان تلفاتی مشاهده شده است که نمونه‌برداری های لازم انجام گرفته ولی خوشبختانه مورد مثبتی از بیماری مشاهده نشد.

وی با اشاره به ارتباط شیوع بیماری با خرید و فروش پرندگان از بازارهای هفتگی اظهار داشت: شهروندان باید در این راستا از خرید هرگونه پرنده زنده اعم از بومی و صنعتی در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه در بازارهای هفتگی و افراد ناشناس خودداری کنند.

فتاحی، همچنین از مردم خواست مرغ مصرفی خود را به صورت بسته‌بندی و تولید شده از کشتارگاه‌های صنعتی تحت نظارت اداره دامپزشکی تهیه کنند.

ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک ویروس سرمادوست است و احتمال شیوع آن در فصل سرد سال (پاییز و زمستان) وجود دارد.

میاندوآب‌ با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌ و در چهار روز هفته در آن بازارهای هفتگی دایر است.

برچسب‌ها بیماری میاندوآب آنفلوآنزا آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پرنده شکاری سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری میاندوآب آنفلوآنزا بیماری میاندوآب آنفلوآنزا آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پرنده شکاری سازمان دامپزشکی کشور اخبار کنکور بازارهای هفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام

الهام جم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: بیماری آبله گوسفندی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در گوسفندان به شمار می‌آید در صورتی که این بیماری به موقع درمان نشود می‌تواند خیلی ساده کل گله را درگیر کند.

وی ادامه داد و گفت: آبله در گوسفندان یک بیماری پوستی می‌باشد که خود را با ضایعات سرتاسری در تمام بدن گوسفندان نشان می‌دهد. این بیماری گوسفند و بز را مبتلا می‌کند و گزارشاتی از وقوع انسانی آن نیز وجود دارد.

جم زاده با توجه به اینکه وجود انواع بیماری در گوسفندان همیشه باعث خسارات زیادی به دامداران می‌شود، گفت: اداره کل دامپزشکی استان ایلام براساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آبله و حفظ سرمایه دامی استان همزمان با کل کشور در سال ۱۴۰۲ واکسیناسیون آبله را در سطح استان با هدف پوشش کامل جمعیت دامی مورد انتظار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر انجام داده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ ما ۳۸ کانون بیماری آبله داشته‌ایم خوشبختانه واکسیناسیون گسترده و مانیتورینگ دقیق سبب کاهش تعداد کانون بیماری به ۶کانون در سال ۱۴۰۲ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟