Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز با استقبال معاون استاندار هرمزگان وارد این استان شد.

 ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای گمنام، افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های آموزشی، گفت و گوی زنده در شبکه شاد با مدیران و معلمان، نشست حضوری با منتخب فرهنگیان و شورای معاونین و روسای شهرستانها و مناطق استان و بازدید از چند واحد آموزشی از اهم برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر آموزش و پرورش به استان هرمزگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار وزیر آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در هرمزگان

حجت الاسلام دکتر محمد عبادی زاده در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از آنجایی که آموزش و پرورش رکن و پایه تعیلم و تربیت است، در تبیین بیانیه ی گام دوم وظیفه ی سنگینی دارد که می تواند با تکیه بر ظرفیت های خود از جمله نیروی انسانی تربیت شده، گام هایی بلندی را در این بخش بردارد.

 

‌وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در لایه های اجرایی و عملیاتی برنامه‌های خود می‌تواند در شتاب بخشی به برنامه ها برای گام دوم انقلاب تاثیر مضاعفی داشته باشد که قطعا این ظرفیت در تحقق اهداف بیانیه نقش محوری دارد.

به گفته حجت الاسلام عبادی‌زاده، نقش نهاد تعلیم و تربیت در تقویت بنیه علمی و دینی جوانان و نوجوانان بسیار خطیر است و آموزش و پرورش مهمترین رکن در توسعه در دستیابی کشور به عزت و پیشرفت است.

وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: توجه ویژه به مقوله عدالت آموزش با اولویت مناطق کم برخوردار از جمله استان مرزی هرمزگان از اهم برنامه های وزارت آموزش و  پرورش است.

 محسن حاجی میرزایی افزود: در بحث بیانیه گام دوم وزارت آموزش و پرورش با همه ی ظرفیت خود، اهتمام ویژه ای به تبیین بیانیه ی و اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در نظام تعلیم و تربیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش استان هرمزگان خاطرنشان کرد: روند تحولات در آموزش و پرورش استان چشمگیر است و در حوزه‌ آموزش متوسطه این استان دارای رشد مناسبی است که باید به این رشد شتاب بیشتری بخشیده شود.

به گفته حاجی میرزایی هرمزگان در جذب دانشگاه هنر آموزان هنرستانها بسیار موفق عمل کرده است و سرانه فضاهای آموزشی ایمن در آموزش و پرورش بسیار مطلوب است. وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت چند ساحتی تاکید ویژه دارد که علاوه بر افزایش دانش باید در ابعاد مختلف دانش آموزان را رشد دهد.

حاجی میرزایی همچنبن با اشاره به پیامدهای بیماری کرونا اظهار داشت: در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا فرصت پیوند با خانواده ها محکم تر از قبل شده است به طوری که خانواده ها دستیار معلم هستند و نقش آنها فراگیرتر و گسترده تر شده است.

وی در پایان گفت: گستردگی این اپیدمی ضرورت توجه به روش های نوین آموزشی را ایجاد کرد که خوشبختانه با کمک و تلاش شبانه روزی معلمان و مدیران عزیز تعلیم و تربیت هیچگاه در کشور تعطیل نشد و روند اجرای برنامه‌های آموزشی را به روش های حضوری و غیر حضوری دنبال کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش هرمزگان حاجی میرزایی سفر به هرمزگان وزیر آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 استخدام سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان

 محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در نشست خبری برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم افزود: این شمار، معلمان آزمون‌های استخدامی جدید و خروجی دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی گفت: سیصد تن از این معلم‌های جدید در شهرستان بشاگرد و جزایر استان جذب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: در زمینه تامین فضای آموزشی نیز پارسال ۸۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان به بهره برداری رسید و تا پایان امسال نیز ۵۰۰ کلاس دیگر در استان ساخته می‌شود.

قویدل افزود: هرمزگان اکنون حدود ۳۰۰ مدرسه فرسوده نیازمند نوسازی یا مقاوم سازی دارد.

وی گفت: شمار هنرستان‌های جوار صنعت نیز در هرمزگان اکنون به ۲۹ مدرسه رسیده است که در این زمینه استان پیشتاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: در دور دوم سفر هیات دولت به هرمزگان دوهزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش اختصاص یافت که نسبت به سفر قبلی، افزایش چهار برابری داشت.

قویدل درباره برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم هم گفت: امسال سه هزار و ۷۰۰ برنامه مختلف بزرگداشت مقام معلم در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: نواختن زنگ سپاس در همه مدارس استان فردا یازدهم اردیبهشت ماه، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر فرهنگیان و حضور ۹ معلم برتر استان در دیدار با رهبر معظم انقلاب از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: هرمزگان ۴۳۰ هزار دانش آموز و بیش از ۲۹ هزار فرهنگی دارد که در سه هزار و پانصد مدرسه مشغول آموزش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  •  استخدام سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان