Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در پی کم‌توجهی برخی از مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در روزهای اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در استان گلستان بیشتر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، ابتلا به کرونا در گلستان بار دیگر روندی افزایشی پیدا کرده و تعداد موارد ابتلا و بستری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم توجهی برخی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سبب شده تا وضعیت برخی شهرها تغییر کرده و نگران کننده شود.

رفع برخی محدودیت‌ها، برپایی بازارهای هفتگی و شلوغی بازار در روزهای پایانی سال، برگزاری مراسمات مختلف، ماسک نزدن برخی از مردم، شلوغی و ازدحام در برخی از شعبه‌های ادارات، بانک‌ها و دفاتر ثبت اسناد به ویژه در شهرستان‌ها و غیره سبب شده بار دیگر کرونا در استان گلستان خیز بردارد.

با اینکه تأکید زیادی بر عدم ارائه خدمات به افراد بدون ماسک شده است اما هنوز برخی مردم بدون استفاده از ماسک در بانک‌ها، فروشگاه‌ها و حتی ادارات حضور پیدا می‌کنند و برخوردی هم با این افراد صورت نمی‌گیرد.

متأسفانه برخی شهروندان با خبرهایی که درباره واکسن کرونا شنیده‌اند، تصور می‌کنند این بیماری تمام شده یا اینکه خیلی زود همه از شر آن خلاص می‌شوند اما اینگونه نیست و آنطور که کارشناسان و مسئولان بهداشت و درمان می‌گویند حداقل باید یکسال دیگر با رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی سر کنیم. ضمن اینکه با گذشت یکسال از شیوع بیماری کووید 19 در کشور و جان باختن تعداد زیادی از شهروندان اما برخی‌ها اعتقادی به استفاده از ماسک ندارند.

صاحب یکی از فروشگاه‌های مواد غذایی به خبرنگار ما گفت: با اینکه بر روی شیشه فروشگاه زده شده که ورود افراد فاقد ماسک ممنوع است اما بازهم برخی از مردم بدون رعایت این موضوع وارد فروشگاه می‌شوند ضمن اینکه با توجه به افزایش تعداد مراجعه کنندگان این امکان وجود ندارد که به سراغ همه برویم و از آنان بخواهیم ماسک بزنند.

تجری افزود: با اینکه تأکید شده که خریدهای روزانه از سوی یکی از اعضای خانواده انجام شود اما بعضا شاهدیم برخی‌ها برای خرید یک بطری شیر یا چند قلم خوراکی، به صورت خانوادگی به فروشگاه مراجعه می‌کنند.

یکی دیگر از شهروندان هم با انتقاد از عدم رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی از سوی برخی مردم گفت: متأسفانه در برخی ساعات از روز، پیاده روها و خیابان‌ها به قدری شلوغ است که نمی‌توان به راحتی تردد کرد. وجود دستفروشان در پیاده روها سبب ازدحام جمعیت شده و اگر کسی ناقل یا مبتلا به کرونا باشد، افراد زیادی را هم درگیر می‌کند.

نیروی زمین ارتش در راه مبارزه با کرونا 8 شهید تقدیم کرده استوضعیت کرونایی مشهد در "ماسک" زرد شدبیش از 99 درصد از پرستاران مبتلا به کرونا در همدان بهبود یافتند

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم درباره عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد و اظهار داشت: اگر مردم مواردی مانند ماسک زدن، پرهیز از برگزاری و حضور در تجمعات، فاصله گذاری فیزیکی و غیره را نادیده بگیرند در اسفندماه با پیک سنگینی از بیماری روبه رو خواهیم شد.

وی گفت: تعداد بستری بیماران مبتلا به کرونا در گلستان امروز در مقایسه با دیروز 11 نفر بیشتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به روند صعودی بیماری در استان بیان داشت: در حال حاضر 406 بیمار مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی گفت: از این تعداد 88 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند که 32 نفر به ونتیلاتور متصل هستند.

فاضل اعلام کرد: همچنان شهرستان‌های کردکوی و بندرگز در وضعیت نارنجی شیوع کرونا به سر می‌برند و تعداد شهرهای آبی نیز کاهش یافته است.

وی گفت: شهرهای گرگان، گنبدکاووس، مینودشت، علی آبادکتول،  آق قلا و آزادشهر، کلاله، رامیان و بندرترکمن در وضعیت زرد و مراوه تپه، گالیکش و گمیشان در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام/581/ ت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل هدیه روز معلم به اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد

در این دستورالعمل آمده است: براساس مصوبه شورای دانشگاه و در راستای تمجید و تکریم از مقام بی بدیل استادان و همچنین تحقق راه‌کنش «تعلق سازمانی و بهره‌وری منابع انسانی با تلاش مستمر در جهت افزایش مشارکت و رضایت‌مندی آن‌ها» در سند تحول و تعالی دانشگاه و به منظور قدردانی و بزرگداشت مقام شامخ استادان دانشگاه، هدیه روز معلم به مبلغ 12 میلیون ریال (یک میلیون و 200 هزار تومان) برای اعضای هیأت علمی تمام‌وقت اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی و اعضای هیأت علمی وابسته توسط واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است، براساس بندهای این دستورالعمل به اعضای هیأت علمی نیمه‌وقت یک دوم مبلغ مذکور معادل 6 میلیون ریال (ششصد هزار تومان) تعلق می‌گیرد. اعضای هیأت علمی که از واحدی به واحد دیگر منتقل شده‌اند یا مأمور هستند، از واحدی که حقوق دریافت می‌کنند هدیه مزبور قابل پرداخت است.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1229012 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت