Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:51:15 GMT

آیت الله مصباح یزدی (ره) یک ولایت مدار محض بود

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۷۴۴۱

آیت الله مصباح یزدی (ره) یک ولایت مدار محض بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همگان را به مطالعه کتاب های طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی(ره) توصیه کرد و گفت: آیت الله مصباح یزدی (ره) یک ولایت مدار محض بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی» در آیین اربعین ارتحال آیت الله مصباح یزدی(ره) در مسجد جامع زاهدان بیان داشت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی(ره) به راستی نمونه بودند و به مانند آن آیت الله نمی توان پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  آیت الله مصباح یزدی(ره) عالم مجاهدی بودند که مقام  ولایت به عنوان برادر مجاهد و صمیمی از ایشان یاد می کردند.

 

آقا تهرانی یادآور شد: آیت الله مصباح یزدی به معنای واقعی عالم وارسته بود ویژگی جالب و با جاذبه ای در وجود آیت الله مصباح یزدی وجود داشت که در کمتر کسی می توان این ویژگی ها را مشاهده کرد.

 

وی با بیان اینکه این عالم برجسته در فقه و اصول و در فلسفه استاد یکه تاز بودند، افزود: آیت الله مصباح یزدی(ره) بسیار آدم خودساخته بودند

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر ما خودسازی نکنیم بسیاری از سرمایه ها را از دست می دهیم، ادامه داد: عالم در جهان خیلی است اما عالم واقعی باید عالم به زمان خودش باشد.

 

 آقا تهرانی با بیان اینکه هر چیزی که خدا داده خوب است به شرطی که به درستی و به جا از آن استفاده کنیم، عنوان کرد: ادیان الهی آمدند که ما چگونه از نعمت ها و داشته ها استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی مسلط بر نفس خودش بود و به خاطر نفس کاری نمی کرد، افزود: ایشان یک عالم منزوی نبود و به مسائل سیاسی ورود پیدا می کرد؛ این عالم سرشناس جهان، دنبال تثبیت ولایت فقیه بود؛ آدم بی باک و شجاع مرد انقلاب بود که بر روی جوانان تمرکز می کرد.

 

آقا تهرانی گفت:  آیت الله مصباح یزدی مجاهدگر در شورای فرهنگ عمومی بودند؛  آیت الله خیلی تلاش کرد که به دانشجویان اسلام را بیاموزند اما خیلی ها نگذاشتند و برخی همین افراد در خارج کشور بسر می برند.

 

وی با بیان اینکه کتاب های طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی را علما و روحانیون و دیگر اقشار مردم مطالعه کنند، افزود: آیت الله مصباح یزدی (ره) فوق العاده ولایت مدار بودند.

 

آقا تهرانی در خاتمه گفت: اگر خودشناس، هستی شناس و انسان شناس باشیم خودت را مفت نمی دهی و در مقابل هر کسی سر تعظیم فرود نمی آورید.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: نعمت ها مصباح یزدی آیت الله مصباح یزدی ره آقا تهرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اظهار داشت: همانطور که مردم با ستارگان شمال، جنوب، شرق و غرب را پیدا می کنند، روحانیت نیز همچون چراغی هستند که راه به مردم نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: امام هادی(ع) می فرمایند که اگر در زمان غیبت علما نبودند که از مکتب اهل بیت دفاع کنند و شیعیان را از دام ابلیس نجات دهند، همه مرتد می شدند. امروز سکان شیعیان به دست علما است و آنان را از غرق شدن در ابتذال رفتاری نجات می دهند.

وی با بیان اینکه علما بالاترین و ارزشمندترین انسان ها هستند ابراز داشت: این مقام عالم هست، عالمی که درس می خواند و اهل تهذیب است، پیراسته از رذائل اخلاقی و اهل خدمت به اسلام و مسلمین و در شرایط کنونی انقلابی و پیرو ولایت فقیه است‌ و مجاهدت در راه اسلام به هر شکل ممکن انجام می دهد، این عالم با این درجه اگر خانواده در کنار او نباشد دچار چالش می شود بنابراین خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از نعمت های الهی برای علما همسران خوب است گفت: اگر همسران علما اهل خدمت به مسائل دینی باشند درجه کار بالاتر است‌.

دیگر خبرها

  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است