Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:04:52 GMT

صاحبان صنایع تبدیلی در واگذاری معادن اولویت دارند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۸۰۹۸

صاحبان صنایع تبدیلی در واگذاری معادن اولویت دارند

گروه استان‌ها - استاندار اردبیل گفت: در واگذاری معادن اولویت با افرادی است که دارای صنایع تبدیلی آن بوده و یا مجری پروژه‌های عمرانی باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه شورای معادن استان اظهار داشت: در واگذاری مجدد معادن سلب امتیاز شده نیز اولویت با افرادی است که قبلا درمحل فعالیت داشته اند و در مرحله بعد افراد دارای صنایع تبدیلی و مجری پروژه های عمرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بر اساس آمارهای استخراج شده از سوی سازمان صمت ،حدود 100 معدن غیرفعال در استان داریم که 20 مورد آن به دلیل عدم توانایی بهره بردار به بهره برداران واجد شرایط که دارای صنایع تبدیلی و یا پروژه عمرانی باشند، واگذار می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: 44 معدن به دلیل مشکلات اقتصادی و بازار مصرف و 29 معدن نیز دارای معارض محلی و دولتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این جلسه از افزایش 15 درصدی صدور پروانه بهره برداری معادن در ده ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه خبر داد.

رامین صادقی با بیان افزایش 20 درصدی تولیدات معدنی افزود: هیچ پروژه عمرانی نداریم که  مواد اولیه و محدوده اکتشافی نداشته باشد .

2 هزار میلیارد تومان زیرساخت برای جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی ‌استان همدان ایجاد شدامضاء تفاهم نامه 3 جانبه میان ایمیدرو، وزارت صمت و بانک صنعت‌ومعدن برای تامین مالی صنعتآیا ذخایر گنج پنهان گردشگری معدن در استان زنجان استخراج می‌شود؟

وی تصریح کرد:  19 معدن غیرفعال در استان فعال شده  که نسبت به سال قبل 38 درصد افزایش یافته است.

صادقی با اشاره به وجود پنج پهنه معدنی در استان از صدور 12 پروانه اکتشاف خبر داد و گفت: استان اردبیل اولین استانی است که در پهنه های معدنی به گواهی کشف رسیده است.

انتهای پیام/143/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع تبدیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان روز سه شنبه در بازدید از معدن سنگ گوهره نرگسه چگنی با قدردانی ازکارگران معادن استان گفت: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.
ابوطالب شفقت با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار و تلاش است افزود: باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول وفرآوری سنگ وجلوگیری ازخام فروشی این سرمایه عظیم تلاش بیشتری کنیم.
شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.
میزان ذخایر سنگ لرستان ۶۸.۵ میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون ۲۶۹ هزار تن است.

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری