Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:47:56 GMT

آمل «شهر هوشمند» می شود/ساماندهی رودخانه هراز

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۸۳۷۵

آمل «شهر هوشمند» می شود/ساماندهی رودخانه هراز

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید هاشمی در مراسم عملیات اجرایی شبکه فیبرنوری و ۷ پروژه شهری، با تبریک گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارکه فجر افزود: انقلاب اسلامی به برکت رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری درطول سالیان اخیر با وجود سختی‌های فراوان، کشتی انقلاب را با صلابت و داریت به پیش بردند واین انقلاب با افقی که ترسیم کرده با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی درخصوص اجرایی شدن طرح‌های عمرانی توسط شهرداری آمل دردهه مبارکه فجر گفت، طرح (شهر هوشمند) فقط دربرخی مراکز استان‌ها اجرا شده، و شهرآمل نیز نخستین شهر غیرمرکز استان است که از سوی شهرداری به صورت مشترک با شرکت ایرانسل با ۳۱ کیلومتر حجم عملیات زیرسازی شبکه ای، با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال در آمل اجرایی خواهد شد.

وی، اجرای طرح فیبرنوری (شهر هوشمند) را از مهمترین طرح‌های حوزه خدماتی شهرداری آمل برای رفاه حال شهروندان در راستای دسترسی آسان‌تر و بهره مندشدن شهروندان به خدمات ویژه حوزه ارتباطی و فناوری بیان واضافه کرد، با افتتاح این طرح در سال‌های آینده، ارائه، سطح خدمات شبکه همراه و ارائه تکنولوژی جدید درحوزه ارتباطات وفناوری ها با مشکلات کم‌تری به شهروندان آملی ارائه خواهد شد.

شهردار آمل در بخش دیگری از حمایت و پشتیبانی اعضای شورای اسلامی این شهر در پیشبرد طرح‌های عمرانی و خدماتی شهر تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد: پروژه‌هایی که امروز در شهر آمل افتتاح شده، توسط مجموعه همکاران واحدهای حوزه عمرانی شهرداری اجرایی شد.

هاشمی، همچنین به موضوع مدیریت پسماند شهری وعزم جدی شهرداری آمل برای بهبود وضعیت فعلی اشاره کرد و گفت، البته دراین مسیر دولت موظف است، بخشی از مراحل زیرساختی این پروژه را که برخی مجوزهای لازم زیست محیطی را گرفته و منابع اعتباری آن را نیز تأمین شده از شهرداری دراین بخش حمایت کند.

وی افزود: البته شهرداری دراین مدت پس از واگذاری زمین ۵ هکتاری سنگچالک، برخی اقدام‌های اولیه ازجمله مطالعات کارشناسی و زیست محیطی برای ایجاد کارخانه زباله سوز را پیگیری کرده که پس از حصول نتیجه نهایی درساله آینده با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد.

شهردار آمل گفت، برای سایت پردازش زباله شهرداری نیز که در واقع مکملی برای کارخانه و نیروگاه زباله سوز خواهد بود، پیش‌بینی اعتبار حدود ۱۷ میلیارد تومانی شده که خوشبختانه با پیگیری و حمایت فرماندار شهرستان آمل بخشی از این اعتبار تاکنون اختصاص پیدا کرده است.

هاشمی همچنین به روند اجرای فاز نخست ساماندهی رودخانه هراز اشاره کرد وگفت، روند اجرای این طرح که درچند ماه اخیر شروع شده رضایت بخش است، اما نکته‌ای که مهم است، مسیر حدود ۸.۵ کیلومتری میدان علویان تا کمربندی هزارسنگر به محمودآباد که آب رودخانه هراز از داخل شهر می‌گذرد و انتظار هست که تصرف‌ها و تجاوزهایی که درگذشته به حریم وبستر رودخانه شده، توسط دیگر نهادهای نظارتی واجرایی شهرستان آزاد ودراختیار شهرداری قرار گیرد.

خبرهای امیدوار کننده برای شهروندان آملی در راه است

رئیس شورای اسلامی شهر آمل هم دراین مراسم با تبریک دهه مبارکه فجر و قدردانی از شهردارآمل برای اجرای طرح‌هایی که بهره برداری شده است، گفت، انشاالله و درماه های آینده خبرهای بسیار خوبی درحوزه های مختلف شهری برای شهروندان آملی در راه است که به تدریج شاهد اجرا و افتتاح آن خواهیم بود.

خسرو ابراهیم زاده افزود: خوشبختانه آرزوی ۴۰ ساله شهروندان آملی در حوزه مدیریت پسماند زباله با تلاش همه مسئولین شهرستان، استان و وزارت کشور در حال محقق شدن است و انشاالله در اسفندماه شروع عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

وی اضافه کرد، امیدوارم با همت، تلاش و همراهی همه مسئولین و در رأس آن استاندار، نماینده مجلس و امام جمعه خواسته به حق شهروندان آملی انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل، با بیان اینکه برای ادامه اجرای طرح بلوار ولایت جنوبی، تملک برخی پلاک‌های باقی مانده درمسیرادامه دارد، تصریح کرد، ازهم اکنون تا ۳۱ مرداد ماه سال آینده که پایان زمان این دوره شورا است حداقل دو یا سه آئین افتتاح دیگر خواهیم داشت.

پیش بینی اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل تعریض بلوار امام رضا (ع)

رضا حاجی پور نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی هم با گرامیداشت دهه مبارکه فجر، اجرای طرح‌های حوزه شهری ازجمله شهر هوشمند و افتتاح همزمان هفت پروژه عمرانی وخدماتی توسط شهرداری آمل را به شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر تبریک و خدا قوت گفت و ادامه داد: درشرایط حساس کشور که با مشکلات شدید اقتصادی و تداوم بیماری کرونا مواجه است، اجرای طرح‌های عمرانی و خدمات باعث دلگرامی وامیدواری برای شهروندان است.

حاجی پور گفت، از مجموعه شهرداری واعضای شورای شهراین انتظار هست که در اجرای پروژه‌هایی که قرار هست اجرایی کنیم، برآورد کنیم که در حد ظرفیت و توان اجرایی شدن از سوی شورای اسلامی شهر وامکاناتی و منابع مالی شهرداری است یا نه، پس ازآن با قولی که به شهروندان می‌دهیم، متعهد بمانیم تا آن را به سرانجام وپایان کار برسانیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی همچنین در خبرامیدوار کننده و مسرت بخشی به شهروندان آملی گفت، با پیگیری‌های انجام شده، ادامه تعریض بلوار امام رضا علیه السلام دارای ردیف مستقل بودجه در دولت شده وحدود ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی اعتبار برای تکمیل آن درنظرگرفته شده است که امیدوارم شهردار از ماه آینده و یا شروع سال آینده به صورت جدی پیگیر ادامه تملک وتعریض این بلوار پس از سال‌ها شود.

احمد توکلی مدیرکل فنی حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران هم درآیین افتتاح طرح‌های شهرداری آمل گفت: درشهرآمل با حمایت وهمکاری خوب شورای اسلامی شهر و پیگیری‌های جدی و حضور جهادی شهردار آمل افتتاح‌های خوبی دراین شهر انجام شد و یکی از مهمترین طرح‌های حوزه زیرساختی دربخش آی تی نیز اجرایی شد.

توکلی ادامه داد، هوشمند سازی شهر که آمل یکی از شهرهای پیشرو درسطح استان شده ومی تواند الگویی برای دیگر شهرهای استان شود، زمینه ساز حضور وسرمایه گذاری‌های کلان شهری وتوسعه همه جانبه خواهد شد.

وی درعین حال از اجرای طرح‌های ترافیکی درشهرآمل که به نسبت دیگر شهرهای استان دروضعیت خوبی قرار دارد، از شهرداری آمل تشکر وقدردانی کرد.

کد خبر 5144567

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شهرداری آمل دهه فجر پروژه عمرانی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر ویروس کرونا راهپیمایی 22 بهمن انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه واکسن کرونا 22 بهمن عکس استانها بوشهر آمار کرونا شهرکرد گرگان شهرستان کرج شورای اسلامی شهر شهروندان آملی اجرای طرح شهرداری آمل شهر هوشمند مبارکه فجر اجرایی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی گلزار شهدای جروکان با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال انجام شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر با اشاره به سامان‌دهی گلزار شهدای جروکان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال اظهار کرد: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد؛ بهسازی و مرمت گلزارهای شهدا به‌منظور ماندگارسازی نام شهدا به‌عنوان میراث ملی ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به باورهای دینی و معرفی شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به‌عنوان الگو برای جوانان از مؤثرترین راهکارها به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی گلستان شهدای جروکان شامل ساماندهی قبور شهدا، کف‌سازی و بدنه‌سازی این مجموعه است، گفت: گلزار شهدا سمبل فرهنگ ایثار و شهادت است، از این‌رو حفظ و ساماندهی این پروژه یکی از الزامات و اولویت‌های پروژه‌های شهرداری است.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در عملیات عمرانی پروژه‌های فرهنگی باید رویکرد ما خلاقانه و با اثرگذاری ارزش ترویجی باشد تا به اهدافی که در ترویج ارزش‌ها مشخص شده، دست پیدا کنیم.

کد خبر 749089

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • بحران غذادهی غیراصولی به سگ‌های بلاصاحب ادامه دارد
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • نصب بیش از ۷۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ اصفهان
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران