Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را شاید بتوان متفاوت‌ترین راهپیمایی مردم ایران در تاریخ دانست؛ اگرچه نمادین بود و محدودیت‌های کرونایی مانع از جریان یافتنِ آن سیل عظیم مردمی شد، اما راهپیمایی موتوری و خودرویی در سرتاسر کشور به خصوص حضور انبوه موتورسواران در خیابان آزادی تصویری به یادماندنی و البته متفاوت از جشن همیشگی سالگرد پیروزی انقلاب ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوانان هم مثل همیشه پیش‌قراول این حرکت باشکوه بودند؛ جوانانی که بار‌ها نشان داده‌اند بیشتر از خیلی‌ها، بصیرت دارند و پای کار انقلابند.

اما در میان این تصایر به یادماندنی از حضور نمادین مردم در ۲۲ بهمن، دیروز فیلمی در فضای مجازی منتشر و دست به دست شد که به سرعت دستاویز شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی برای به حاشیه بردن کل این حماسه قرار گرفت. در این فیلم که ظاهرا مربوط به شهری در یکی از استان‌های مرکزی ایران است، برخی از موتورسواران در لابه‌لای شعار‌های "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل"، شعار‌هایی حرمت‌شکنانه علیه رئیس‌جمهور کشورمان سر می‌دهند.

این در حالی است که کمتر از یک هفته پیش، رهبر انقلاب در دیدار با مداحان ضمن انتقاد از مخدوش شدن ادب اسلامی در برخی محیط‌های رسانه‌ای و فضای مجازی، در توصیه مهم و پایانی خود به همه تریبون‌داران و رسانه‌ها بر "حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن" تأکید و خاطرنشان کردند که بدگویی و بدزبانی در جامعه باید جمع شود و ادب اسلامی گسترش یابد.

رهبر معظم انقلاب پیش از این نیز بار‌ها درباره این هتک حرمت‌ها واکنش نشان داده و آن را حرام شرعی دانسته‌اند. به عنوان نمونه، همین سه چهار ماه پیش بود که در جریان حرف و حدیث‌ها درباره استیضاح رئیس‌جمهور، برخی از جمله یکی از نمایندگان مجلس سخنان تندی را علیه آقای روحانی مطرح کردند که با انتقاد صریح رهبر انقلاب مواجه شد.

رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند: «کاری که در یکی دو هفته‌ی قبل در برخورد با دولت و رئیس‌جمهور و مانند این‌ها از سوی بعضی‌ها انجام گرفت، ولو بین آن‌ها برادران خوبی بودند و هستند لکن کار، کار غلطی بود. من به طور صریح این را بگویم که انتقاد غیر از هتک حرمت است؛ هتک حرمت جایز نیست، نسبت به هر مسئولی. حالا بین آحاد مردم هم هتک حرمت حرام است و جایز نیست، [لکن]نسبت به مسئولین، بیشتر؛ بخصوص نسبت به مسئولین بالای کشور. ممکن است شما انتقاد داشته باشید، انتقادتان هم وارد باشد، این کاملاً ممکن است، حق هم دارید انتقاد کنید، امّا انتقاد کردن یک حرف است، اهانت کردن یک حرف است، هتک حرمت کردن یک حرف است؛ این نکته‌ی بسیار مهمّی است، همه باید توجّه کنند. این جور کارها، این جور هتک حرمت‌ها کار امثال آمریکایی‌ها است، که خودشان را در دنیا رسوا کردند.»

در سال‌های گذشته نیز رهبر معظم انقلاب بار‌ها درباره هتک حرمت به مسئولان هشدار داده بودند؛ از جمله وقتی در مراسم ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) برخی به آقای لاریجانی رئیس مجلس وقت تعرض کردند. رهبری در ۲۸ بهمن همان سال در دیدار با مردم آذربایجان شرقی صراحتا تاکید کردند: «بنده با این کار‌ها مخالفم؛ این را من صریح بگویم. این کار‌هایی که در قم اتفاق افتاد، بنده با اینجور کار‌ها مخالفم. آن کار‌هایی که در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اینجور کار‌ها مخالفم. بار‌ها به مسئولین و کسانی که می‌توانند جلوی این چیز‌ها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کار‌ها را می‌کنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهی و مؤمنند، خب نکنند. می‌بینید که تشخیص ما این است که این کار‌ها به ضرر کشور است.»

بنابراین، موضع رهبری در مقابل حرکت‌های حرمت‌شکنانه کاملاً صریح و شفاف است؛ کسانی که دل در گرو انقلاب دارند، اگر انتقادی به مسئولی دارند باید به جای تندروی در مسیر غلط، جاده‌ی تبیین و روشنگری را در پیش بگیرند وگرنه خواسته یا ناخواسته جریان انقلابی را بدنام و در جهت اهداف شومِ معاندان انقلاب گام برداشته‌اند. فراموش نکنیم که جشن باشکوه ملت در سالگرد پیروزی انقلاب نماد وحدت است و نباید دستاویز اختلاف افکنی شود؛ بهانه به دست دشمنان ندهیم!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: 22 بهمن رئیس جمهور رهبر انقلاب کار ها هتک حرمت ۲۲ بهمن بار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره طرح «زندگی با آیه‌ها»: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است؛ کار لازم ابتدایی فهم معانی کلام خداوند است.

دیگر خبرها

  • فیلم/ اشاره رهبر انقلاب به اعترضات دانشجویان دانشگاه‌های دنیا
  • ببینید | روایت یک خبرنگار از دیدار معلمان با رهبر انقلاب
  • تلاش محسن رضایی برای وحدت در جبهه انقلاب
  • خط حزب‌الله ۴۴۲ | شعله‌ای در دل تاریکی
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان
  • تصویری از بوسه حسن روحانی بر پیشانی رهبر انقلاب + عکس
  • فیلم| روایت دیدار آینده‌سازان با رهبر انقلاب
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم