Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@10:42:15 GMT

استقبال پوتین از تمدید پیمان استارت نو

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۹۰۶۰

استقبال پوتین از تمدید پیمان استارت نو

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (پنج‌شنبه) از عملکرد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌ تقدیر کرد.

پوتین در دیدار با اعضای دائم شورای امنیت ملی روسیه گفت: اخیراً با شرکای آمریکایی خود پیمان تسلیحات تهاجمی-راهبردی «استارت ۳» را تمدید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همان چیزی است که روسیه مدت‌ها به شرکای آمریکایی پیشنهاد می‌کرد. خوب است توجه داشته باشیم که دولت جدید به وعده‌های انتخاباتی خود در این زمینه عمل کرده است. ما از این تصمیم استقبال می‌کنیم.

او افزود: امروز پیشنهاد می‌کنم در خصوص اتخاذ گام‌هایی جدید با هدف مهار رقابت تسلیحاتی و به طور کلی کنترل تسلیحات گفت‌وگو کنیم.

وزارت امور خارجه روسیه دیروز (چهارشنبه) اعلام کرده بود که پس از مبادله یادداشت‌هایی میان طرفین، اجرای توافق نامه تمدید پیمان محدودیت سلاح‌های تهاجمی-راهبردی استارت ۳ میان ایالات متحده و روسیه از روز سوم فوریه آغاز می‌شود.

ولادیمیر پوتین و جو بایدن در ۲۶ ژانویه نخستین مکالمه تلفنی خود را داشتند و طی آن به ویژه درباره پیمان استارت ‌نو صحبت کردند. پس از آن، رئیس جمهور روسیه لایحه تصویب تمدید این پیمان را به دومای روسیه ارائه کرد.

پیمان استارت نو توافق کاهش تسلیحات استراتژیک دو جانبه میان آمریکا و روسیه است که روز هشتم آوریل ۲۰۱۰ (فروردین ۱۳۸۹) میان رئیس جمهور وقت آمریکا و همتای روس او در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک به امضا رسید. بر اساس این پیمان، دو طرف با کاهش زرادخانه هسته‌ای خود موافقت کردند.

پیمان استارت نو که آخرین و تنها پیمان کنترل تسلیحاتی باقیمانده میان آمریکا و روسیه به حساب می‌آمد در ۵ فوریه (۱۷ بهمن) به پایان می‌رسید، اما این دو کشور آن را برای ۵ سال آینده تمدید کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیمان استارت نو دولت آمریکا ولادیمیر پوتین پیمان استارت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند

ماکرون امروز -یکشنبه- گفت مذاکرات با روسیه باید ادامه یابد و حفظ شود.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • استارت تمدید قرارداد بازیکنان استقلال
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند