Web Analytics Made Easy - Statcounter

حفظ و بقای انقلاب اسلامی ایران بستگی به اعتماد مردمی دارد که هر جا و هر زمان که لازم بوده است، حضور به موقع و موثر ایفا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ وقتی پای مردم و اعتماد مردمی به نظام انقلاب اسلامی ایران در میان باشد، در واقع بحث بر سر بخشی از سرمایه گرانبهای این سرزمین است که هیچ گزینه‌ای برای جایگزین کردن با آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول همه این سالهای پر از فراز و نشیب که انقلاب اسلامی ایران پشت سر گذاشته است اگر سرمایه ارزشمند اعتماد مردمی نبود، از ثبات و پایداری این انقلاب هم خبری نبود.

نه تحریم ظالمانه دشمن و نه افزایش روز افزون مشکلات معیشتی و رفاهی، هیچ کدام تا کنون نتوانسته است حمایت و پشتیبانی مردم را از این انقلاب شکوهمند سلب کند و این مسئولان هستند که با ندانم کاری و کوتاهی، گاهی زمینه دلخوری مردم نجیب و وفادار این از و خاک را فراهم می‌کنند.

 

ضرورت بکارگیری نیروهای متخصص انقلابی!

امان الله قرائی مقدم جامعه شناس و پژوهشگر سرشناس حوزه مردم شناسی درباره نقش اعتماد مردم در رشد و توسعه یک جامعه اظهار کرد: فرافکنی مسئولان و چشم امید داشتن آن‌ها به بیرون از این سرزمین، اعتماد عموم مردم نسبت به نظام انقلاب اسلامی را نشانه رفته است و استمرار این قبیل رفتارها پیامد خوبی به دنبال نخواهد داشت.

 

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر مسائل مختلفی وجود دارد که مردم جامعه از آن ناراضی هستند و از جمله مهمترین این مسائل میتوان به وضعیت معیشتی عموم مردم، بیکاری و تبعیض حاکم میان مردم عادی و مسئولان دستگاه‌های مختلف نسبت به برخورداری از امکانات جامعه اشاره کرد.

این مردم شناس تصریح کرد: از دیگر موارد نارضایتی مردم میتوان از عدم به کارگیری نیروهای متخصص و مجرب در بسیاری از مشاغل کلیدی و مهم دستگاههای دولتی یاد کرد که متاسفانه وضعیت فعلی جامعه در صدق این مورد کفایت می‌کند.

قرائی مقدم همچنین خاطرنشان کرد: علی رغم همه مشکلات فعلی و نارضایتی عمومی مردم از بی‌ثباتی مواردی چون وضعیت اقتصادی جامعه، خود همین مردم بوده‌اند که با جان و دل در صحنه‌های مهم و حیاتی حضور موثر داشته و دشمنان انقلاب اسلامی را در فرصت طلبی ناکام گذشته‌اند.

 

رسانه ملی، از حالت منفعل خارج شود

وی با اشاره به قدرت موثر و باور نکردنی رسانه ملی و نقش آن در افزایش میزان اعتماد مردم به نظام انقلاب اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر رسانه ملی نقش منفعلی دارد و اغلب برنامه‌های آن با سلیقه عموم مردم همخوانی ندارد و به عبارتی آنطور که باید زبان گویای مردم و مشکلات آن‌ها در بخش‌های مختلف نیست و مسئولان آن از این قدرت معجزه‌گر غافل هستند.

این جامعه شناس یادآور شد: اگر مسئولان و برنامه سازان رسانه ملی با مردم همدل باشند و واقعیت‌های زندگی عموم مردم را به دور از نمایش‌های ساختگی و فانتزی به تصویر بکشند و از طرفی هم ویژه برنامه‌های شاد و مفرحی را برای سلایق مختلف و در چارچوب قوانین کشور در نظر بگیرند، کار به تماشا و رصد شبکه‌های بیگانه و دریافت خوراک مسموم و بی خاصیت آن‌ها نخواهد رسید.

قرائی مقدم خاطرنشان کرد: شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بر اساس اهداف والای اسلام و انسانیت در جهت رفع تبعیض و پایان به ظلم و همچنین سقوط کاخ نشین‌ها و توجه به قشر ضعیف و محروم جامعه محقق شده است و مسئولان نباید بیش از این فریب پر زرق و برق دنیای امروز را بخورند.

 

قوه قضائیه، الگوی تمام عیار یک نهاد انقلابی است

وی تاکید کرد: حفظ امنیت و بازگرداندن آرامش واقعی به جامعه تنها در گرو عملکرد صحیح مسئولان و زندگی کردن آن‌ها در کنار مردم عادی و با شرایط مشابه میسر خواهد بود و در غیر این صورت ضمن دور شدن از اهداف انقلاب اسلامی، فاصله و شکاف میان مردم و مسئولان آنقدر زیاد می‌شود که در نهایت به تضعیف نظام منجر خواهد شد.

 

این مردم شناس با اشاره به مشکلات معیشتی مردم تصریح کرد: حل تمام مشکلات داخل کشور، در گرو تصحیح و اصلاح نحوه مدیریت مسئولان و متولیان دستگاههای مختلف اجرایی داخلی است و برای نمونه میتوان به عملکرد خوب و موثر قوه قضائیه و مدیریت راهبردی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در این نهاد انقلابی اشاره کرد.

 

رفع تبعیض بین مردم عادی و مسئولان، مردم را دلگرم می‌کند

تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی که حسن روحانی رئیس جمهور از آن سخن می‌گوید در تکیه و اعتماد به توان داخلی نخبگان و دانشمندان ایرانی است که با وجود محدودیت‌ها و کمبود امکانات برای سرافرازی ایران عزیز، تلاشی مستمر و مداوم دارند.

از طرفی تلنگر و تذکر به برخی از مسئولان که زندگی خصوصی خود را بسیار متفاوت‌تر و البته پر هزینه‌تر از مردم عادی سپری می‌کنند و همچنین بازخوانی اهداف انقلاب اسلامی برای آن‌ها، عزت و اقتدار ایران و ایرانی را روز به روز افزایش خواهد داد.

حفظ و بقای انقلاب اسلامی ایران بستگی به اعتماد مردمی دارد که هر جا و هر زمان که لازم بوده است، حضور به موقع و موثر ایفا کرده‌اند.

مردم همواره دین خود را به این سرزمین ادا کرده‌اند و حال نوبت مسئولانی است که باید صادقانه به ولی نعمتان خود خدمت کنند و خود و فرزندانشان را تافته جدا بافته از عموم مردم تلقی نکنند.

روند فعلی که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مدیریت قوه قضائیه در مبارزه با فساد و سایر جرائم این چنینی، در پیش گرفته است، روندی قابل تقدیر و ارزنده است و ای کاش سایر مسئولان در دستگاههای اجرایی مختلف نیز از اقدامات انقلابی رئیس دستگاه قضا الگو برداری کنند

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انقلاب اسلامی بیست و دو بهمن مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران اعتماد مردمی اعتماد مردم قوه قضائیه مردم عادی عموم مردم رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نیروهای مسلح کشور از دین و میهن دفاع  کردند و دشمنان را به فرسودگی کشاندند، اما هنوز به آرمان خود نرسیدیم، البته نزدیک هستیم و باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده پدافند هوایی شرق کشور اظهار داشت: در زمان خاصی قرار گرفته‌ایم در شرایطی که اگر جوانب آن رعایت شود در زمینه سازی ظهور مهدی(عج) تأثیرگذار است.

وی گفت: در دورانی کره زمین به دو نیم کره تقسیم شده بوده و جایی برای حق و اسلام وجود نداشت. هر کدام از دو نیم کره از آن یکی بدتر بود و اگر امام راحل(ره) این پایگاه دین خدا را تحکیم نمی‌کردند و در مقابل باطل از نوع شرقی و غربی جایگاه محکمی نبود سرنوشت عدالت و نظام امروز به کجا می‌رسید و اگر جای انقلاب و نظام اسلامی خالی بود تمام دنیا را این استعمارگران می‌بلعیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز تمام افتخارات در قطب حق برای اسلام و تمام رسوایی‌ها برای دموکرات‌های دیوانه است و آنچه که نقش مؤثر و سازنده داشت و در بحبوحه جنگ دفاع مقدس و زمینه پیروزی انقلاب رقم زد فرزندان ارتش بودند و در آن زمان ارتش مکتبی و نیروهای مسلح اتحاد را حفظ کردند.

وی ادامه داد: این نیروهای امین و اقتدار و راست‌قامتان از دین و میهن دفاع  کردند و دشمنان را به فرسودگی کشاندند و ما هنوز به آرمان خود نرسیدیم، اما نزدیک می‌شویم و باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

انتهای پیام/256

دیگر خبرها

  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد