Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ محمد شکرچی‌زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز با سازمان زمین‌شناسی و پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به سابقه خوب همکاری‌های گذشته با وزارت نفت به ویژه در حوزه انرژی، گفت: امروزه محور مخاطرات یک مسئله بسیار مهم برای ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور از دهه‌های گذشته همواره با مخاطرات بسیاری روبرو بوده و رویکرد غالب به این شکل بوده است که معمولاً پس از وقوع رویداد به دنبال راهکار برآمدیم. این در حالی است که اگر اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم، خسارت‌ها در حد بالایی کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بحث زلزله و فرونشست با مسائل بسیار جدی در کشور مواجه هستیم که نیازمند توجه ویژه است. در زمان وقوع زلزله، تأسیسات نفتی می‌تواند به شدت مورد تأثیر قرار گیرد و خسارت‌ها نیز قطعاً بالاست. فرونشست نیز اصطلاحاً زلزله آرام است که می‌تواند تأثیرات سنگین خود را داشته باشد. ریشه آن هم عدم مدیریت صحیح منابع آب و آبخیزداری است. ما به دنبال این هستیم که، اقداماتی را به انجام برسانیم تا خسارت‌هایی که به ما وارد می‌شود را کم کند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران افزود: قانون جدید مدیریت بحران وظایفی را برای مرکز تحقیقات در موضوعات یاد شده مصوب کرده است. به عنوان نمونه در این قانون مصوب شده است که مرکز تحقیقات با همکاری وزارت نفت اقدامات لازم را در خصوص تأسیسات نفتی و مخاطرات آن انجام و اجرایی کند.

شکرچی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما در مرکز تحقیقات تعیین پهنه‌بندی حریم گسل‌ها بوده است که در تهران و چند کلانشهر کشور این اقدام صورت گرفته است. بیشترین خسارت‌ها در همین پهنه‌های گسلی اتفاق می‌افتد. در همین رابطه تقاطع خطوط نفتی و گازی با این گسل‌ها و اینکه چه اتفاقاتی را به دنبال خواهد داشت، موضوع بسیار مهمی است که باید در دستور کار همکاری‌های فی‌مابین قرار گیرد.

وی افزود: در موضوع فرونشست نیز وضعیت همین‌گونه است و موضوع فرونشست می‌تواند دکل‌ها و تأسیسات نفتی را دچار مشکل کند. فرونشست یک موضوع داینامیک است و جای کار بسیاری دارد. پیش‌بینی همکاران ما در مرکز نیز بر این نکته تاکید دارد که موضوع فرونشست از سال ۱۴۰۰ به بعد تأثیر خودش را روی بسیاری از تأسیسات مهم کشور نشان خواهد داد.

شکرچی‌زاده اظهار امیدواری کرد تا با وجود پتانسیل‌، آزمایشگاه‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب دو مجموعه، همکاری‌های مثبتی میان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و پژوهشگاه صنعت نفت ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089191 برچسب‌ها مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی محمد شکرچی زاده وزارت راه و شهر سازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهر سازی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی شکرچی زاده خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال

ایسنا/مازندران جانشین فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به همکاری ادارات و نهادهای استان در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای گفت: کنترل محورهای مواصلاتی در ایام تعطیل اولویت ما محسوب می‌شود که با همکاری استانداری، راهداری و دیگر دستگاه‌ها و البته با محوریت پلیس راهور، توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

سردار سید موسی حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه اظهار کرد: کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای در اوایل سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته بدون همکاری همه دستگاه‌ها محقق نمی‌شد.

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران افزود: محور سوادکوه که از محورهای پرتردد استان است کاهش تلفات را شاهد بودیم و در این ماموریت، راهداری و پلیس تعامل خوبی داشتند.

این مسئول به تکمیل نشدن پل شهر پل‌سفید اشاره کرد و گفت: این پروژه از نقص‌های مهم محور سوادکوه است، باید در اسرع وقت ساخته و بهره برداری شود تا ترافیک آزار دهنده آن، نصیب شهروندان سوادکوهی و البته همکاران ما در پلیس راهور و راهداری نشود.

 حسینی در خصوص طرح‌های دیگر پلیس اشاره کرد: برخورد با اراذل و اوباش مطالبه مهم مردم بوده که با  تعامل و همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی، کنترل اراذل و اوباش انجام شد و این روزها کمتر در فضای مجازی قداره کشی می‌کنند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان با اشاره به کاهش سرقت، بخصوص سرقت از منازل گفت: با کمک دستگاه‌ها،  طرح امنیت محله محور و طرح برخورد با سارقین درحال حرکت را اجرایی کردیم که شاهد کاهش ۲۴ درصدی سرقت، بویژه سرقت منازل بودیم.

وی مبارزه با قاچاقچیان را از دیگر اولویت‌های پلیس عنوان کرد و افزود: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر بخصوص خورده فروشان در بازارها و سطح شهرها بخوبی عملیاتی شد که نتیجه آن افزایش۱۲ درصدی کشف مواد مخدر بود.

در پایان این مراسم، با قدردانی از زحمات سرهنگ اکبری فرمانده پیشین و سرهنگ عبدی ارشد نیروی انتظامی شهرستان، سرهنگ سعید مهدوی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی