Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:15:11 GMT

خراسان رضوی به خط اصلی گاز جنوب وصل می‌شود 

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۹۴۶۷

خراسان رضوی به خط اصلی گاز جنوب وصل می‌شود 

محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در نشست گفت‌ وگوی دولت و بخش خصوصوی افزود: اتصال خط انتقال گاز از عسلویه به خراسان رضوی بخش قابل توجهی از مشکلات گازی شرق کشور را حل می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به واردات گاز به کشور امسال مشکلات در این حوزه مضاعف شد لذا علاوه بر انتقال گاز از عسلویه به خراسان رضوی توسعه مخازن گازی در پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد را هم در دستور کار قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیت موجود در تامین گاز در فصل زمستان باید بستر استفاده از سوخت دوم در واحدهای تولیدی خراسان رضوی فراهم شود و در این زمینه لازم است با نگاه پدافند غیر عامل زیرساخت‌های لازم ایجاد شود و بخشی از دغدغه‌های استان در بخش تولید مرتفع گردد.

معتمدیان افزود: در سال جهش تولید مناسب نیست که محدودیت‌ها و فشارها را بر بخش تولید افزایش دهیم لذا از همه ظرفیت‌های موجود بهره خواهیم گرفت تا بتوانیم مشکلات بخش تولید را برطرف کنیم.

وی با اشاره قطعی چندساعته برق حوزه خانگی مشهد در سال جاری ادامه داد: امسال نمی‌توانستیم ساعات خاموشی برق برای بخش خانگی شهر مشهد را افزایش دهیم زیرا در شرایط اقتصادی کنونی و پایین آمدن آستانه تحمل مردم قطع برق مشکلات آنان را مضاعف می‌کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در مجموع تدابیری اتخاذ شد تا بتوان مصرف گاز در بخش صنعت و بخش خانگی را به نحوی مدیریت کرد و از وارد آمدن فشار مضاعف به این ۲ بخش جلوگیری کرد.

معتمدیان با اشاره به مشکلات صنایع محور غرب مشهد گفت: پیشنهادات هشت‌گانه دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در کمسیون ماده پنج شهرداری‌ها و کارگروه امور زیربنایی استان بررسی و چکش‌کاری خواهد شد و در صورتی که مغایرتی با قوانین نداشته باشد ظرف ۲ هفته آینده در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به تصویب نهایی می‌رسد.

مسوول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی نیز در این نشست در خصوص پیشنهادات این دبیرخانه برای حل مشکلات قطعی گاز صنایع سیمان گفت:طبق ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، در زمان کمبود برق و گاز، اولویت قطع گاز با واحدهای تولیدی نیست و در تبصره یک همین ماده تاکید شده است که در مواقع اضطراری که قطع برق و گاز جان شهروندان را به خطر می‌‍ اندازد شورای تامین به حالت اضطرار و حداکثر برای ۲ روز که قابل تمدید است می‌تواند حکم این ماده قانونی را نقض کند.

علی اکبر لبافی افزود:در تبصره ۲ ماده 25 نیز تکلیفی برای شرکت‌های برق و گاز وجود دارد که ضمن همکاری با شرکت بیمه، امکان جبران ضرر و زیان واحدهای تولیدی در صورت قطع برق و گاز را فراهم آورند.

وی با اشاره به مصوبات و پیشنهادات دبیرخانه شورا در مورد موضوع مزبور ادامه داد: پیشنهاد می‌شود شرکت گاز خراسان رضوی موضوع ظرفیت‌سازی و اصلاح خطوط انتقال گاز را از طریق مسوولان کشور در دستور کار قرار دهند.

مسوول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: اعمال مدیریت صحیح و بازدارنده در مصارف انرژی خانوار، هم از طریق وضع قوانین و مقررات موثر به اضافه فرهنگسازی مصرف از دیگر پیشنهادات این شوراست.

لبافی در خصوص پیشنهادات این دبیرخانه برای رفع مشکلات صنایع غرب مشهد ادامه داد: این دبیرخانه در آخرین نشست خود برای تعیین تکلیف صنایع واقع در محور غربی مشهد در قالب توافقهایی بین نهادهای دولتی، تشکلهای بخش خصوصی و شهرداری مشهد هشت مصوبه صادر کرد.

وی مهمترین مضمون هشت مصوبه اخیر دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی را حمایت از صنایع مستقر در محور غرب کلانشهر مشهد به منظور اخذ پایان کار صنعتی و استفاده از مزایای ترهین و توسعه متناسب با نیاز، صرفا در محدوده تغییر کاربری داده شده برای آزادسازی میزان مورد نظر در مسیر کندروی بزرگراه آزادی توسط صنایع مستقر در آن منطقه اعلام کرد.

برچسب‌ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شهرداری مشهد مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت استانداری خراسان رضوی محمدصادق معتمدیان جهش تولید شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شهرداری مشهد مشهد گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شهرداری مشهد مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت استانداری خراسان رضوی محمدصادق معتمدیان جهش تولید شهر مشهد اخبار کنکور گفت و گوی دولت و بخش خصوصی دبیرخانه شورای خراسان رضوی شورای گفت برق و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت: با تخلفات کم فروشی، گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه آرد برخورد می‌شود.
محسن صیادی افزود:در طرح تشدید نظارت بر واحد‌های صنفی نانوایی، توسط مدیریت بازرسی نظارت اصناف، از ابتدای سال ۴۲۸ مورد بازرسی از نانوایی‌ها شهر انجام پذیرفته است.
مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش ریالی بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد