Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@04:35:49 GMT

اتصال دریای خزر به خلیج‌ فارس در بهار ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۹۶۵۳

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی، استاندار گیلان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از پروژه ملی راه آهن رشت به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی بازدید به عمل آورد.

 

نوبخت با اشاره به اهمیت اجرای این طرح ملی بیان کرد: درحال‌حاضر این پروژه در دو قطعه ۶ و ۷ در حال تکمیل است پروژه قطعه ۶ تقریباً به مرحله نهایی رسیده که حتی بخشی از آن ریل‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در قسمت ۷ که منتهی به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی می‌شود، یک پل به طول ۲۶۰ متر طراحی که عملیات ساخت آن آغاز شده و این پل باید از روی بزرگراه رشت انزلی عبور کند و با توجه به اهمیت این پروژه گروه‌های فنی و اجرایی با سرعت در حال تکمیل و اجرای این پل هستند.

 

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به زمان بهره‌برداری و تکمیل راه آهن سراسری رشت به بندرکاسپین اشاره کرد: در تلاشیم با یاری پروردگار در بهار سال آینده و قبل از اتمام دوره خدمت دولت دوازدهم این افتخار نصیبمان شود که بتوانیم قطعه قزوین-رشت را به بندر کاسپین وصل کنیم و با تکمیل این مسیر در واقع بتوانیم خلیج‌فارس را به دریای خزر در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی متصل کنیم.

 

دکتر نوبخت با تقدیر از سازمان منطقه آزاد انزلی جهت تامین مالی بخشی از این پروژه بزرگ خاطرنشان کرد: اتصال راه آهن سراسری به این بندر مهم موجب افزایش سهم کشورمان در حوزه ترانزیت بار‌های فراوانی که از کشور‌های شمالی ایران به سمت خلیج‌فارس باید انتقال داده بشه خواهد شد.

 

گسترش نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اقتصاد جام نیوز دریای خزر خلیج فارس منطقه آزاد انزلی بندر کاسپین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پیش سایت فدراسیون فوتبال آرای کمیته انضباطی در خصوص تخلف سه باشگاه مختلف را روی خروجی خود قرار داد و سه تیم استقلال، صنعت نفت آبادان و ملوان بندر انزلی را جریمه کرد.

هر سه تیم به دلیل رفتار هوادارانشان، به ترتیب ۱۰۰ میلیون تومان (استقلال)، ۱۰۰ میلیون تومان (صنعت نفت) و ۱۵۰ میلیون تومان (ملوان بندر انزلی) جریمه شدند که البته این آرا قابل تجدید نظر است. 

جریمه استقلال به دلیل پرتاب لیزر توسط تماشاگران، جریمه نفت به دلیل توهین هواداران به مقام رسمی و پرتاب لیزر و جریمه ملوان به دلیل پرتاب مواد محترقه و توهین به مقام رسمی و توقف در بازی رخ داده است.

به هر صورت ۳۵۰ میلیون تومان با سه نامه اداری نشان می‌دهد که فدراسیون‌داری هم می‌تواند در زمره شغل‌های پردرآمد در نظر گرفته شود!

دیگر خبرها

  • فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه