Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل در رابطه با اهمیت و لزوم توجه ایران به شرق و تمرکز روی روابط با کشورهایی مانند چین، روسیه، اظهار داشت: به هر حال کشورهای غربی نشان دادند که قابل اعتماد نیستند و حتی بعد از اجرای برجام و اجرای تعهدات دیدیم که با یک اشاره از ترامپ، اروپایی‌ها تحریم‌های ایران را به شکل حداکثری اعمال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین روشن است که ایران نباید همه تخم مرغ‌های خود را در سبد تجارت و رابطه با کشورهای غربی قرار دهد.
سید محمد مرندی افزود: کسانی که مخالف این کار هستند عملاً در تلاش هستند تا ایران را تضعیف و آن را برای تسلیم در برابر کشورهای خارجی آماده کنند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: گذشته از اینکه اقتصاد جهان به سمت آسیا حرکت می‌کند و آسیا در حال قدرتمند شدن است و در مقابل غرب در حال افول است و این موضوع برای هر کشوری یک مساله مهم و قابل توجه است، اما کشورهایی مانند روسیه و چین تاکنون در برابر تحریم‌های آمریکایی و غربی مقاومت کردند بنابراین شرکای مطمئن‌تری از کشورهای غربی هستند.
مرندی تاکید کرد: این به این معنا نیست که ایران به یک جای جهان یا کشور خاصی وابسته باشد بلکه به این معنا است که ایران از حداکثر ظرفیت‌های ممکن در جهان برای کارهای خود استفاده کند و طبیعتاً اولویت دوستی ایران با کشورهایی است که در برابر تحریم‌ها بیشتر مقاومت کنند.
منبع:مهر

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد افزود: طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.

وی ادامه داد: تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند زیرا آنها تنها اعلام شده‌ و هرگز اجرا نشده‌اند. 

لووی اضافه کرد: بسیاری از کشورها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.در صدر آنها کشورهای اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آنها بابت تجارت با ایران تحت فشارهای شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشورهای دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه