Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام یوفا علیه داوران بازی PSG و باشاک شهیر که برخورد نژادپرستانه‌شان در اخراج دستیار مربی باشاک موجب ترک زمین از سوی بازیکنان هر دو تیم شد، تشکیل پرونده داده است.

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار دو تیم PSG و استانبول باشاک شهیر در لیگ قهرمانان اروپا که در آذر ماه برگزار شد، اخراج کمک مربی کامرونی باشاک شهیر که توسط داور چهارم با الفاظی نژادپرستانه خطاب شده بود، باعث شد تا هر دو تیم زمین بازی را به نشانه اعتراض ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

بازی پاری سن ژرمن و باشاک شهیر پس از اینکه داوران قصد اخراج پیر وبو، دستار سرمربی باشاک، را داشتند با جر و بحث کنار زمین متوقف شد و بازیکنان هر دو تیم به نشانه اعتراض به سخنانی که داور در رابطه با کمک مربی سیاهپوست باشاک شهیر بر زبان آورده بود، زمین بازی را ترک کردند. این بازی 24 بعد برگزار شد و هر چهار داور رومانیایی این بازی عوض شدند.

 

 

وبو که بازیکن سابق تیم ملی کامرون نیز هست، گفت که داور چهارم، سباستین کولتسکو، او را "آن سیاهه" خطاب کرده و به این ترتیب به او توهین کرده است. بازرس بخش اخلاق و انضباط یوفا نیز تحقیقات گسترده ای در مورد این حادثه انجام داد.

 

در بیانیه یوفا آمده است: "دادرسی علیه سباستین کنستانتین کولتسکو و  اوکتاوین سوره به دلیل نقض احتمالی ماده 11 آیین‌نامه انضباطی یوفا آغاز شده است."

 

ماده 11 آیین نامه انضباطی یوفا روی رعایت اصول کلی اخلاقی تاکید دارد و تمرکز آن به خصوص روی مواردی است که در بازی PSG و باشاک شهیر موجب نیمه تمام ماندن بازی شد.

 

 

در مسابقه ای که 24 ساعت بعد از نو برگزار شد، بازیکنان هر دو تیم پاری سن ژرمن و باشاک شهیر و همچنین هر سه داور جدیدی که برای این مسابقه در نظر گرفته شده بودند، در اعتراض به نژادپرستی پیش از آغاز بازی زانو زدند.

 

حرکت هماهنگ هر دو تیم در ترک زمین آن هم در مسابقه ای در چمپیونزلیگ، فصل جدیدی را در برخورد با مظاهر نژادپرستی در فوتبال باز کرد. PSG و باشاک شهیر در پیش چشم جهان تبدیل به الگویی بی مانند از راه و رسم برخورد صحیح با تبعبض های نژادی و توهین های نژادپرستانه شدند.

پاری سن ژرمن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پاری سن ژرمن باشاک شهیر دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!

به گزارش "ورزش سه"، استفانی فراپارت که از سوی IFFHS به عنوان بهترین داور دنیا در سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شناخته شده بود، دو روز قبل متوجه شد که قرار نیست در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا یا المپیک حضور داشته باشد.

این رسم واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت و حتی این ادعا مطرح شد که حسادت همتایان مرد این داور باعث شده است که او از حضور در این مسابقات باز بماند. اریک بورگینی، یکی از اعضای فدراسیون فوتبال فرانسه به RMC گفت:«شاید استفانی بهترین فصل ممکن را نداشته اما این واقعیت که او حتی به عنوان داور چهارم یا کمک داور ویدیویی هم انتخاب نشده ناامید کننده است.»

این خبرگزاری همچنین اظهاراتی از سوی منبع نزدیک به فراپارت مطرح کرده که دلایل دیگری را در این تصمیم دخیل می‌داند:«به شما اطمینان می‌دهم که افراد زیادی هستند که از غیبت او در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ خوشحال می‌شوند. او برای سال‌های طولانی در بهترین شرایط ممکن بود. فرصتی برای استراحت در این تابستان می‌تواند بسیار به نفع او باشد.

در چند رقابت ملی که اخیرا برگزار شده است می‌توانید به این نکته توجه کنید که داوران زن دیگر داوران مرد را همراهی نمی‌کنند. دلیل این اتفاق این است که داوران مرد حسود هستند و نمی‌توانند این موضوع را تحمل کنند که داوران زن بخواهند جای آنها را بگیرند.»

فراپارت در سال ۲۰۱۹ به اولین داور زنگ تبدیل شد که در رقابت‌های لیگ یک فرانسه قضاوت کرده است. او در همان سال به عنوان اولین زنی انتخاب شد که فینال سوپرجام را داوری کرد و در سال ۲۰۲۰ اولین داور زنی بود که در لیگ قهرمانان حضور داشت.

آخرین دستاورد مهم او قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۲ و در دیدار بین دو تیم آلمان و کاستاریکا بود و به این ترتیب به اولین زنی تبدیل شد که در بالاترین رقابت فوتبال مردان داوری کرده است.

دیگر خبرها

  • ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل پرسپولیس و سپاهان| از اعتراض گل محمدی و مورایس به داور تا شعار سپاهانی‌ها علیه بیرانوند+تصاویر و فیلم
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • حمله سرمربی والنسیا به داور: به نفع بارسا تصمیم گرفتی!
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • داوران هفته بیست و پنجم | حساس ترین بازی ها به برادران حیدری رسید
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!