Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع نظامی یمنی از تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی بر پایگاه مهم «کوفل» در غرب استان مارب یمن خبر دادند.

به گزارش ایمنا، درگیری‌های شدید در استان مأرب برای پنجمین روز متوالی میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی امروز نیز ادامه داشت و نیروهای دولت صنعاء توانستند پایگاه مهم «کوفل» را به کنترل خود در آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، این درگیری‌ها در پنج روز گذشته بیشتر در مناطق «هَیلان» و «المَخْدَره» در شهرستان «صرواح» در غرب استان مأرب و شرق شهرستان «مدغل» تا مرز استان «الجوف» در جریان است.

امروز نیز پس از آنکه نیروهای دولت صنعاء توانستند بلندی‌های «قُرَیضه» در منطقه «جبل مراد» را در استان مأرب به تسلط خود در آورند، درگیری‌ها در این منطقه شدت داشت.

اما در منطقه «صرواح» در غرب استان مأرب، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند پایگاه مهم «کوفل» را آزاد کنند و درگیری‌ها در اطراف پایگاه همچنان جریان دارد. به گفته منابع نظامی یمن در جریان آزادسازی این پایگاه دهها تن از شبه‌نظامیان وابسته به دولت منصور هادی کشته و زخمی شدند.

با آزادی این پایگاه درگیری‌ها به ارتفاعات «الحمراء» کشیده شده است. ارتفاعاتی که مشرف بر شهر مأرب است.

از سوی دیگر جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز ۲۰ مرتبه مناطق مختلف منطقه «صرواح» را در ساعات گذشته بمباران کردند که مانع پیشروی نیروهای دولت صنعاء نبود.

بنا به گزارش فارس، روزنامه الاخبار لبنان روز سه شنبه در گزارشی نوشت که نیروهای یمنی ضمن رسیدن به دیوارهای پشتی سد مهم مأرب واقع در جنوب این شهر، در جبهه‌های «العلم» در شمال مأرب تا «صرواح» در جنوب غرب و «مراد» و «الجوبه» در جنوب این شهر موفق به پیشروی شده‌اند.

کد خبر 474441

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خاورمیانه منطقه خاورمیانه و خلیج فارس یمن تحولات سوريه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان مأرب درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در شبکه احتماعی ایکس نوشت: «با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید از لحاظ تعداد و تنوع و کیفیت».

به گزارش تسنیم، عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در صفحه شخصی خود نوشت که سلاح‌های یمنی بسیار فراتر از میزانی است که دشمنان تصورش را دارند.

توئیت این مقام ارشد یمنی پس از آن است که نیرو‌های مسلح یمن شامگاه سه شنبه صحنه‌هایی از هدف قرار دادن کشتی «CYCLADES» با پهپاد را در روز دوشنبه که عازم بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ بود را منتشر کرد.

نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای تاکید کرده بود هدف قرار دادن این کشتی پس از نادیده گرفتن تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

هواپیما‌های جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

در این راستا وبگاه Tradewindsnews، متخصص در حوزه اخبار اقتصادی و تجارت نوشت: هدف قرار دادن کشتی MSC Orion در اقیانوس هند توانایی یمنی‌ها برای هدف قرار دادن کشتی‌ها از فاصله دور را نشان می‌دهد؛ حمله به کشتی MSC Orion در اقیانوس هند این سوال را ایجاد کرد که چگونه یمنی‌ها توانستند در صد‌ها کیلومتری سواحل یمن حمله‌ای را به یک هدف متحرک انجام دهند».

دیگر خبرها

  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی