Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@21:21:28 GMT

مراسم چهلم آیت‌الله مصباح یزدی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۱۵۵۱

مراسم چهلم آیت‌الله مصباح یزدی برگزار شد

به گزارش تابناک به نقل از فارس از قم، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی امشب بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

این مراسم از سوی دفتر مقام رهبری در قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی، مجلس خبرگان رهبری، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و جمعی دیگر از نهاد‌های حوزوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم در راستای معرفی مرحوم مصباح یزدی به ایراد سخن و همچنین مهدی سلحشور نیز در مدح اهل‌بیت علیهم‌السلام به مدیحه‌سرایی پرداخت.

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه تهران، حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر رهبری در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و جمعی دیگر از شخصیت‌های حوزوی و مسؤولان در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی جمعه ۱۲ دی ماه پس از تحمل یک دوره بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران به دیدار حق شتافت.

پیکر این عالم ربانی پس از تشییع در تهران و مشهد، در شهر مقدس قم تشییع و در جوار مضجع شریف حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم سال‌ها به عنوان رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و... خدمات شایسته‌ای را به نظام اسلامی ارائه کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا در ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راهپیمایی 22 بهمن نامه رهبری به پوتین مراسم چهلم آیت الله مصباح یزدی آیت الله محمد تقی مصباح یزدی واکسیناسیون کرونا در ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راهپیمایی 22 بهمن نامه رهبری به پوتین حوزه علمیه قم مصباح یزدی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است

ایسنا/زنجان نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اعتقاد به اینکه برخی افراد با وجود علم و دانش، راه گمراهی را در پیش گرفتند، گفت: این افراد مبانی دین را که مهمترین مولفه ایجاد عدالت اقتصادی در جامعه است، انکار می‌کنند که باید متولیان فرهنگی در این زمینه ورود کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد جعفری امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در همایش حکمت مطهر که به‌مناسبت هفته عقیدتی - سیاسی سپاه در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در سایه دانش عمیق، انسان سعادت آخرت را نصیب خود می‌کند و افرادی که به دنبال آگاهی عمیق نبودند و به حداقل آگاهی بسنده کنند، خیر زیادی ندارند.

وی بیان کرد: با بررسی احادیث می‌توان به اهمیت توجه به علم و دانش در جامعه اسلامی پی برد، پیروان اهل بیت حرکت در مسیر علم و دانش را سرلوحه امور خود قرار دادند.

نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید مطهری الگوی جامعه بود و افکار و عقایدش روشنگر راه تمام رهجویان است، افزود: خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است چون در این راه، بینش عمیقی پیدا و زیر سایه دانش و آگاهی عمیق تقرب پیدا می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی