Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه سی ان ان، باطرفی سرکرده شاخه القاعده در یمن، در یک فیلم ویدیویی 20 دقیقه و22 ثانیه ای با عنوان « آمریکا و برداشتی دردناک» از حمله هواداران « دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور  در 6 ژانویه سخن گفت.

این فیلم با تصاویر خبری از صحنه های شورش هواداران ترامپ و یورش آنها به داخل ساختمان کنگره شروع می شود و باطرفی با ابراز خرسندی از این حمله خشونت آمیز ، می گوید: یورش و اشغال ساختمان کنگره فقط نوک قله یک کوه یخی است که آمریکا را فراخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باطرفی گفت که وخامت اوضاع سیاسی ایالات متحده و تأثیر مخرب بیماری « کووید 19» نشانه هایی از« فروپاشی همه جانبه و قریب الوقوع ایالات متحده» است.

وی افزود: تعداد جان باختگان ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در ایالات متحده بیش از 400 هزار نفر است و این رکورد در 20 ژانویه 2021 ثبت شد.

اعلام این آمار توسط باطرفی به وضوح نشان می دهد که فیلم پس از 20 ژانویه ضبط شده است و گزارش سازمان ملل در باره بازداشت سرکرده شاخه القاعده در یمن را زیر سوال می برد.

وجود این ویدئو کلیپ ، گزارش سازمان ملل در تاریخ 4 فوریه منتشر شد که ادعا می کند باطرفی و کشته شدن مرد دوم ، سعد عاطف العولاکی ، طی عملیاتی در اکتبر گذشته در شهر غدیه در استان المرها در یمن کشته شده است.

باطرفی به گزارش سازمان ملل در باره بازداشتن اشاره نمی کند و به همین دلیل شبکه سی ان ان اعلام کرده است که نمی تواند به طور مستقل صحت این فیلم ویدئویی را تایید کند.

خبرگزاری فرانسه 17 بهمن ماه خبر داد که کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرده اند که خالد باطرفی سرکرده شاخه القاعده در یمن، ماه اکتبر و درعملیاتی در شهر «الغیضه» واقع در استان «المهره» بازداشت شده است.

در این گزارش بدون اشاره به محل نگهداری باطرفی آمده است که «سعد عاطف العولقی» معاون او کشته شده است.

باطرفی که در دهه چهلم عمر خود و از یک خانواده یمنی است اما در ریاض پایتخت عربستان سعودی متولد شده است.

خالد باطرفی پس از کشته شدن «قاسم الریمی» سرکرده پیشین شاخه القاعده در یمن در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی به سرکردگی این گروه تروریستی در یمن انتخاب شد.

311311

کد خبر 1485555

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: القاعده سازمان ملل شاخه القاعده در یمن گزارش سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان‌جهانی غذا: ذخیره غذا در غزه تنها پاسخگوی چهار روز است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سازمان جهانی غذا وابسته به سازمان ملل روز سه شنبه درباره پایان یافتن ذخیره غذا در باریکه غزه به دلیل بسته شدن گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم توسط اسرائیل هشدار داد.

بر اساس اعلام این سازمان بین‌المللی، ذخیره غذا در این باریکه تنها نیاز یک تا چهار روز ساکنان این باریکه را پاسخگو است.

نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر فلسطینی در شهر رفح واقع‌ در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز عملیات اسرائیل در این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند. 

آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت چنانچه اسرائیل طرح خود برای حمله به رفح را پیش ببرد صدها هزار نفر در معرض خطر مرگ قرار خواهند داشت.
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد هم روز دوشنبه گفته بود از بابت گزارش‌هایی که نشان می‌دهند حمله زمینی گسترده اسرائیل به رفح ممکن است قریب‌الوقوع باشند مستوجب نگرانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۷ میلیون شاخه‌ گل نرگس از لرستان
  • سازمان‌جهانی غذا: ذخیره غذا در غزه تنها پاسخگوی چهار روز است
  • رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران: هیچ جای دنیا از دین و اعتقادات بیمار سوال نمی‌کنند/ اگر هدف بیمار باشد، عملا تذکر حجاب امکان‌پذیر نیست
  • ببینید | سورپرایز جالب خواننده آمریکایی برای یک پسر بچه حین ضبط یک ویدیوی خیابانی
  • واکنش رئیس سازمان سینمایی به اظهارنظرها درباره بیکاری سینماگران و زیر سوال بردن فروش فیلم‌ها
  • جزئیات برنامه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • زلف بر دیوار | بازار داغ گیس فروشی
  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟