Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته سوم بهمن باوجود رشد هزار و ۶۰۰ تومانی دلار، محصولات شیائومی، هواوی و سامسونگ بیشتر به ارزان شدن تمایل نشان دادند.

خبرگزاری میزان - فرارو نوشت: گوشی‌های سامسونگ طی هفته‌های قبل با افزایش قیمت ارز، بی‌محابا گران می‌شدند. اما در هفته سوم بهمن و باوجود رشد هزار و ۶۰۰ تومانی دلار، نه‌ تنها خبری از گران شدن میلیونی آن‌ها نبود بلکه گلکسی Note ۱۰ Lite دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصولات شیائومی و هواوی هم بیشتر به ارزان شدن تمایل نشان دادند. البته تضمینی وجود ندارد که بازار موبایل هفته بعد هم نسبت به رشد قیمت ارز بی‌تفاوت باشد. با این اوصاف خرید گوشی ظرف امروز و فردا کار اشتباهی به‌نظر نمی‌رسد و شاید با شروع هفته بعد دوباره شاهد رشد قیمت‌ها در بازار موبایل باشیم.

گوشی‌های سامسونگ؛ کاهش دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی گلکسی Note ۱۰ Lite

گوشی‌های سامسونگ پس از دو هفته، بالاخره از روند چشمگیر افزایش قیمت‌ها فاصله گرفتند. اگر گران شدن برخی از مدل‌های انگشت‌شمار را نادیده بگیریم، افزایش قیمت دیگر موبایل‌ها از ۱۰۰ هزار تومان فراتر نمی‌رود. تقریبا نیمی از گوشی‌های سامسونگ هم بدون تغییر قیمت به‌کار خود پایان دادند و یا حتی ارزان شدند.

گلکسی A۲۰s یکی از همان موبایل‌های انگشت‌شمار و پرفروش سامسونگ است که با رشد ۴۳۰ هزار تومانی، از سه میلیون و ۷۶۹ هزار تومان به چهار میلیون و ۱۹۹ هزار تومان رسید. یا گلکسی A۷۱ که جهش قیمت ۹۳۰ هزار تومانی را تجربه کرد و خریداران آن با دیدن رقم ۹ میلیون و ۴۸۰ هزار تومانی این موبایل در روز پنجشنبه حسابی غافلگیر شدند. گوشی که روز شنبه با هشت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هم قابل خریداری بود.

گلکسی Note ۱۰ Lite با کاهش دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، روند کاملا متفاوتی را نسبت به دیگر گوشی‌های پرفروش سامسونگ تجربه کرد. هرچند که Note ۱۰ Lite بازه قیمتی گسترده‌ای دارد، اما در ارزان‌ترین حالت، روز پایانی هفته ۹ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان قیمت‌گذاری شد و با رقم ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در روز شنبه، اختلاف زیادی به‌جا گذاشت. A۰۱، S۲۰ Plus و M۱۱ نیز گوشی‌هایی بودند که قیمت روز‌های انتهایی و ابتدایی هفته آن‌ها هیچ تفاوتی نداشت.

گوشی‌های شیائومی؛ کاهش ۲۵۰ هزار تومانی Redmi Note ۹

گوشی‌های شیائومی هفته کم‌نوسانی را پشت سر گذاشتند. از ۱۵ موبایل پرفروش شیائومی، ۶ گوشی بدون تغییر ماندند و ۶ گوشی نیز کمتر از ۶۰ هزار تومان نوسان قیمت داشتند.

Redmi Note ۹ با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی بیشتر از هر مدل دیگری ارزان شد و از چهار میلیون و ۶۹۹ هزار تومان به چهار میلیون و ۴۹۹ هزار تومان رسید. Pocco M۳ نیز ۱۲۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت و ارزش آن از پنج میلیون و ۷۲۵ هزار تومان به پنج میلیون و ۵۹۹ هزار تومان تنزل پیدا کرد. اما Mi ۱۰ Lite ۵G یکی از معدود موبایل‌های شیائومی بود که گران شد. هر چند که افزایش قیمت ۱۲۰ هزار تومانی برای یک گوشی ۱۹ میلیون تومانی، چندان قابل توجه نیست. Mi ۱۰ Lite ۵G روز اول هفته ۱۸ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان ارزش داشت و در روز پایانی حداقل ۱۹ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان برای خریدنش لازم بود.

گوشی‌های هواوی؛ کاهش ۴۷۶ هزار تومانی Honor ۹ X

گوشی‌های هواوی از همان روز‌های پایانی دی‌ماه روی دور ارزانی افتادند و هر هفته به‌جز دو سه مدل، گوشی‌های پرفروش این برند، هرچند ناچیز، ارزان می‌شوند. هفته سوم بهمن نیز با کاهش ۴۷۶ هزار تومانی آنر ۹X همزمان شد. آنر ۹X در‌حالی آخرین روز هفته برچسب پنج میلیون و ۲۸۱ هزار تومانی را به‌خود دید که روز شنبه پنج میلیون و ۷۵۷ هزار تومان قیمت داشت. Mate ۳۰ Pro از ۱۸ میلیون و ۱۶۹ هزار تومان به ۱۷ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسید تا کاهش قیمت ۵۵۹ هزار تومانی را تجربه کند.

Y۶ Prime با افزایش ۱۴۴ هزار تومانی، بیشتر از دیگر موبایل‌های پرفروش هواوی گران شد. این افزایش قیمت باعث شد تا خریداران Y۶ Prime برای این محصول هواوی روز پنجشنبه سه میلیون و ۴۵۴ هزار تومان دست به جیب شوند. Y۶s کمتر از ۱۴۰ هزار تومان و Y۸s هم ۳۹ هزار تومان گران شدند.

Nova ۷i و Nova ۵T که از آن‌ها به‌عنوان محبوب ترین‌های گوشی‌های هواوی یاد می‌شود، مثل Y۵ و Y۵ Lite بدون تغییر قیمت در بازار حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: چگونه خرید اینترنتی مطمئنی داشته باشیم؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: تلفن همراه اخباراقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تلفن همراه گوشی های سامسونگ هزار تومان هفته سوم بهمن پنج میلیون هزار تومانی افزایش قیمت موبایل ها ارزان شد ۹ میلیون Note ۱۰ Lite گران شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات روز گذشته (۴ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به معاملات امروز (۵ اردیبهشت) با افت ۵۰۰ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر در کانال ۱۵ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۹ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۴۴ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۲ هزار و ۳۱۸ دلار رسید.

کد خبر 6087541 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی/ جدول قیمت‌ها
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار