Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عسکری با انتقاد شدید از وضعیت تورم و گرانی در جامعه و عدم نظارت و مدیریت بازار از دستگاه های اجرایی خواست به فکر معیشت مردم باشند.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، حجت‌ الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه (۲۴ بهمن) همگان را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و با اشاره به نزدیک شدن به ماه رجب بیان کرد: ماه رجب اولین  ماه از فصل خودسازی است همانطور که فصل بهار طبیعت دارای چند‌ ماه است؛ ‌ماه‌ های رجب، رمضان و شعبان هم فصل ‌های خودسازی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه اگر ماه رجب ‌ و شعبان را درک نکنیم‌ نمی توانیم‌ ماه رمضان را درک و از فیوضات الهی این ماه بهره‌ مند شویم؛ تصریح کرد: استاد حسن‌ زاده آملی توصیه می کند که در ماه رجب سوره های حشر، حدید و صف که با فعل ماضی، مضارع و امر (سبحَ، یسبحُ و سبِح) آغاز می شود ‌تلاوت کنید که بسیار ثواب دارد.

 

 


وی همچنین اول رجب، سالروز ولادت امام باقر (ع) را تبریک گفت و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند امام‌ باقر(ع) الگوی کامل تلاش‌ و مبارزه را در کنار الگوی عبادت‌، مسجد و روزه داشت؛ امام باقر (ع) مجاهد خستگی ناپذیر برای اشاعه دین‌ و کلمه حق و راه انداختن‌ جریان فکری درست در دنیای آن‌ روز بود.

 

 

حجت الاسلام عسکری به دهه فجر امسال اشاره کرد که متفاوت با هر سال برگزار شد و افزود: از این امت که به هنگام به صحنه می آیند و از انقلاب و نظام دفاع می کنند تشکر می کنم.

 

 


وی به سخنرانی‌ رهبری‌ در جمع فرماندهان‌ نیروی هوایی اشاره و تصریح کرد: ایشان فرموند آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان  که همه تعهدات‌ برجام را زیر پا گذاشتند دیگر حق ندارند برای ما شرط بگذارند آن طرفی حق شرط دارد، ایران است زیرا ایران به همه تعهدات برجام عمل کرده و آن ها نقض کردند‌؛ اگر می خواهند ایران به تعهدات برجام برگردد آمریکا باید تحریم ها را  کاملا ً لغو کند آن هم نه با بله و زبان و روی کاغذ‌ بلکه تحریم ها  را در عمل لغو کنند و ما هم راستی آزمایی می کنیم.

 

 


حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: به دنبال این مواضع قطعی و روشنی که رهبری‌ فرمودند الان آمریکایی ها به دست و پا افتاده اند و واسطه می فرستند اخیراً وزیر امور خارجه‌ عمان  اعلام آمادگی برای از سرگیری و واسطه گری بین ایران و آمریکا جهت قضیه برجام کرده و آمریکا دست به دامان عمان شده است تا بین ایران و  آمریکا و کشورهایی که برجام را نقض کردند واسطه گری کند.

 

 


وی به سخنان نماینده ویژه سازمان ملل که برای رایزنی با مقامات‌ ایرانی در خصوص بحران یمن چند روز قبل وارد ایران شد‌ اشاره کرد و گفت:  می بینند که‌ اگر بخواهند در منطقه خاورمیانه یا در غرب آسیا اقدامی انجام  شود ایران به عنوان کشور تعیین کننده و مقتدر است.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان به اظهارات یکی از سردمداران آمریکا در مورد حادثه ۱۱ سپتامپر اشاره کرد و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی افول و زوال آمریکا را اعلام کرده است؛ تصریح کرد: راز عملیات ۱۱ سپتامبر توسط یک ژنرال آمریکایی به نام کلارک که رئیس سابق ارتش آمریکا  و فرمانده سابق ناتو در سال ۲۰۰۷ بود برملا شد.

 

 


وی‌ افزود: کلارک می گوید اتفاق ۱۱ سپتامبر بهانه ای برای ویران کردن لبنان‌، عراق، سوریه، لیبی،‌ سومالی، سودان و ایران بود؛ آن جنایت را انجام دادند تا بهانه ای برای تخریب این ۷ کشور باشد و این ژنرال می گوید تمامی کشورها به غیر از ایران با جنگ نابود شدند امّا به دلیل‌ قدرت نظامی‌ ایران، استراتژی‌ به نابودی نرم تغییر کرد و دیگر دست از عملیات نظامی با ایران برداشتند و شیوه جنگ نرم از جمله جنگ اقتصادی را شروع کردند.

 

 


حجت‌ الاسلام عسکری تصریح کرد: کلارک در اظهارات‌ خود آورده است تحریم  ها دو هدف دارند؛ یا ایران دچار آشوب می شود که پروژه سوریه یعنی جنگ‌ داخلی اجرا می شود یا ایران تسلیم‌ مذاکره می شود و ایران راهی جز پیروزی در جنگ اقتصادی ندارد یا پیروز می شود و به ابرقدرت در جهان تبدیل می شود یا شکست می خورد.

 

 

 

وی گفت: در ادامه اظهارات کلارک آمده است که اکنون کشور ایران توانست در برابر تهدیدات‌ اقتصادی مقاومت کند و این ایران است که سرنوشت منطقه غرب آسیا را تعیین می کند و به یک قدرت جهانی تبدیل شده است.

 

 

 

عسکری افزود: بنابراین وقتی ملت ایران ایستادگی کرد و رهبر فرزانه هم‌ اینگونه برای دشمن خط و نشان می کشد و دستگاه های اجرایی و نظامی را هدایت می کند مسئولین آمریکا مجبور می شوند اینگونه جریانات را بر ملا سازند.

 

 


وی تصریح کرد: پارلمان اروپا شب گذشته با تصویب یک قطعنامه خواستار توقف فروش تسلیحات‌ به عربستان و امارات‌ شد؛ امارات‌ هم روز گذشته سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ایران تبریک گفت که تا کنون از این حرف ها‌ نمی زدند.

 

 

 


حجت الاسلام عسکری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولینی که تصمیمات کلان کشور را می گیرند؛ بیان کرد: در کنار بیان افتخارات و دستاوردها در حوزه های مسائل سیاسی، بهداشتی، اجتماعی و ...، مسئولین‌ باید به مشکلات مردم‌ رسیدگی کنند توجه به معیشت مردم خصوصا" اقشار کم درآمد داشته باشند؛ گرانی و تورم‌ های بی دلیل چرا رشد می کنند؟

 

 


حجت الاسلام عسکری ضعف را در آن هایی دانست که بر مسائل اداری و اجرایی مسلط هستند و خاطرنشان کرد: در اظهارات رییس جمهور کشورمان بیان شده که ایران دهمین کشور تولید کننده فولاد است‌ نه تنها خودکفا که صادرکننده هم هستیم، این در حالی است که  تولید هر یک کیلوگرم آهن در کشور حدود ۷ هزار تومان است چرا بالای ۲۰ هزار تومان در کشور به فروش می رود چه کسی مسئول است؟ چرا دقت نمی کنند چرا به فکر مردم‌ نیستند؟

 

 


وی ادامه داد: چرا مدیریت و نظارت‌ در بازار نیست‌ یک بسته پنیر روزانه معمولی از ۱۴ هزار تومان به ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده؟! دیگر مردم نان‌ و پنیر هم نخورند؟ علوفه را که با ارز ۴۲۰۰‌ تومانی‌ تهیه می کنید پس چرا پنیر گران شده؟ این یک قلم از کالاهای اساسی مردم است قیمت همه کالاها رشد نجومی به خود گرفته است  این‌ ها چیزهایی‌ نیست‌ که بتوان‌ از کنار آن‌ راحت گذشت.

 

 


امام جمعه رفسنجان گفت: وقتی به مردم می گوییم‌ فرزند آوری داشته باشید تا  در‌ آینده کشور دچار پیری نشود در پاسخ می گویند مگر می شود با حقوق اندک خرج و مخارج را از ابتدای تولد فرزند پرداخت کرد، درست می گوید پوشک که تولید داخل است را گران کردید، اقلام خوراکی تولید داخلی را گران کردید؛ وضعیت فرزند آوری به خاطر خیلی از مسائل با مشکل مواجه شده است اکثرا" به آوردن یک فرزند و یا نهایتا" دو فرزند بسنده می کنند؛ مردم می گویند نداریم‌ که خرج فرزند کنیم‌.

 

 


وی یکی دیگر از مشکلات اساسی مردم را در حوزه مسکن عنوان و بیان کرد: چرا زمین را در اختیار جوان نمی گذارید خانه بسازد تا بیشتر درآمدش صرف اجاره خانه نشود، با اتفاق مسکن مهر بسیاری خانه دار شدند سرپناه دار شدند؛ مسکن مهر اشکالاتی دارد آن ها را برطرف کنید.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: حل مشکلات معیشتی مشکلات معیشتی مردم حجت الاسلام عسکری حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان ماه رجب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟

امارات یکی از کشور‌های مهم در منطقه به شمار می‌رود؛ چرا که بیشترین واردات کالا از طریق امارات صورت می‌گیرد. کالا‌هایی همچون، موبایل و لپ‌تاپ، قطعات خودرو‎، پارچه و پوشاک، دوربین‌های دیجیتالی و قطعات الکتریکی تنها بخشی از کالا‌هایی هستند که از کشور امارات وارد می‌شوند. با توجه به این موضوع، ارتباط کشور با امارات از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش تجارت نیوز، بارندگی شدید و جاری شدن سیل بی‌سابقه در این کشور، باعث مشکلات زیادی از جمله، خسارت‌های مالی و جانی، آبگرفتگی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و همینطور اختلال در کار فرودگا‌ه‌ها شده است. از آنجایی که امارات یکی از کشور‌های مهم برای منطقه به شمار می‌رود، احتمال این که این سیل بر واردات کالا و تامین ارز کشور تأثیرگذار باشد، زیاد است.

سیل امارات تامین ارز را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه، در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تأمین ارز کشور در دوران بحران امارات به دلیل سیل، گفت: درحال حاضر، بانک مرکزی مدت‌هاست واحد پول درهم را ارائه نمی‌دهد و در کشور‌های مبدأ دیگری همچون، ترکیه و روسیه که بانک مرکزی واحد پول آن‌ها را داراست، تجار ارز تحویل می‌گیرند و به واسطه کارگزاران در امارات، درهم دریافت می‌کنند. بنابراین، این سیل برای تامین ارز از امارات مشکلی ایجاد نمی‌کند.

در ادامه این گفتگو به تأثیرات بخشنامه تخصیص ارز بانک مرکزی اشاره شد. این فعال بخش خصوصی درباره این بخشنامه افزود: طبق این بخشنامه، تجار باید ۷۰ درصد کالا‌های خود را فروخته باشند و در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. خریدار هم در سامانه تأیید کرده باشد تا ارز خود را تحویل بگیرد. ممکن است یک توقف ۴ الی ۵ ماهه در واردات کالا به وجود آید و به این ترتیب، چیزی به اسم کالای دپو شده در انبار وجود نخواهد داشت.

نوسان ارز بر قیمت کالا‌ها تأثیر ندارد

وی درباره افزایش قیمت کالا‌های وارداتی از جمله موبایل و لپ‌تاپ اظهار کرد: در شرایط فعلی، بازار در رکود قرار دارد و اگر بازار دچار رکود نبود، امکان افزایش قیمت کالا‌های وارداتی وجود داشت. اما رکود بازار باعث شده فروشندگان به دلیل سیل، قیمت کالا‌ها را بالا نبرند.

وی در ادامه افزود: به چنین کالا‌هایی ارز نیمایی تعلق می‌گیرد و نوسان ارز، بر قیمت کالا‌ها تأثیر ندارد. اگر فروشنده‌ای کالایی را با افزایش قیمت در اختیار مردم قرار می‌دهد، مردم از چنین فروشندگانی خرید نکنند.

این فعال بخش خصوصی درباره تأخیر ورود کالا به کشور از امارات تصریح کرد: بعضی از انبار‌ها به دلیل سیل آسیب دیده‌اند و افرادی که کالا سفارش داده‌اند، ممکن است با تأخیر یک تا دو ماهه، کالا‌های خود را دریافت کنند و این موضوع، به حدی نیست که بازار را دچار مشکل کند.

واردات کالا‌ها دچار مشکل می‌شود؟

فرجی تهرانی در ادامه اشاره کرد: بعد از تعطیلات نوروز، تا زمانی که بازار به حالت عادی برنگردد، تجار به سمت وارد کردن حجم زیادی از کالا نمی ‎روند. آن‌ها معمولا قبل از ایام نوروز کالا وارد کرده‌اند، اما بعد از ایام نوروز ممکن است به دلیل بخشنامه تخصیص ارز، واردات دچار مشکل شود.

وی درباره برگشتن شرایط امارات به حالت عادی و شروع مجدد واردات کالا گفت: در حال حاضر، شرایط در امارات تقریبا به حالت عادی برگشته و اگر مشکل آسیبی که به کالا‌ها رسیده برطرف شود، واردات هم انجام می‌شود.

با توجه به شرایط ذکر شده، سیل امارات مشکلی برای تأمین ارز کشور و همین‌طور مشکل جدی برای واردات کالا از امارات به‌وجود نمی‌آورد.

دیگر خبرها

  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟
  • بیداری نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی به داخل دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است