Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@23:14:29 GMT

مزد ماهانه کارگران ۸: میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ؟

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۶۵۵۱

رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار درباره سبد هزینه خانوار گفت: هزینه سبد معیشت کارگران در دی ماه امسال نسبت به بهمن ماه ۹۸ حدود ۳میلیون و ۷۹۰ هزار تومان بیشتر شده و پوشش سبد توسط دستمزد به ۳۸.۴۷ درصد کاهش یافته است.فرامرز توفیقی،‌ رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره هزینه سبد معیشت کارگران در سال 99 گفت: اعداد و آماری که مرکز آمار ایران برای سبد معیشت کارگران اعلام کرده است قابل استناد نیست چرا که راستی آزمایی در آن آمارها صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دستمزد 61درصد از سبد عقب تر است گفت: 87352866=   30.95 /  100 × 27035712 بااین محاسبه هزینه سبد معیشت کارگران در دی ماه حدود 8میلیون و 735هزار تومان است که در مقایسه با سبد معیشت کارگران در بهمن ماه 98 حدود 3میلیون و 790 هزار تومان بیشتر است. پوشش سبد توسط دستمزد، فقط 38.47 درصد است. در واقع دستمزد کارگران فقط 38.47 درصد از هزینه‌های زندگی ماهانه را پوشش می‌دهد.فاصله بین درآمدیک کارگر در بهترین حالت و هزینه سبد معیشت حدود 5میلیون و 374 هزار تومان است که در شرایط فعلی کارگران هیچ منبعی برای تأمین این کسری ندارد و با آبرو زندگی می کنند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سبد معیشت کارگران هزینه سبد معیشت هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، مدیر بخش جهان عرب در برنامه توسعه ملل متحد، تاکید کرد بازسازی نوار غزه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عبدالله الدردری هزینه بازسازی ویرانی‌های نوار غزه و رونق بخشیدن به اقتصاد در این منطقه را در صورت توقف فوری جنگ، بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

الدردری افزود: زمانی که می‌گوییم شاخص توسعه انسانی در نوار غزه ۴۰ سال به عقب برگشت، ما درباره از بین رفتن همه دستاورد‌هایی سخن می‌گوییم که در زمینه‌های آموزش، بهداشت، متوسط عمر و متوسط درآمد فرد به دست آمده بود. اما پیامد‌های این جنگ، در بلندمدت ادامه خواهد داشت، مگر آنکه مراکز آموزش موقت ایجاد و خدمات حمایت اجتماعی و روانی برای مردم ارائه کنیم و ارائه خدمات اساسی هم از سر گرفته شود که این موضوع شامل کرانه باختری و قدس شرقی هم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بدون سرمایه گذاری گسترده، شکوفایی اقتصادی رخ نخواهد داد. هزینه اجرای برنامه‌های اولیه رونق اقتصادی مانند احداث سرپناه‌های موقت به دو تا سه میلیارد دلار می‌رسد.

دیگر خبرها

  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است