Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرانسه، بریتانیا و آلمان روز جمعه در بیانیه ای مشترک ایران را متهم کردند که با نقض تهدات خود در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ روند دیپلماسی را به «مخاطره» انداخته است.     به گزارش یورونیوز، بیانیه مشترک پاریس، لندن و برلین در حالی صادر می شود که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه گذشته اجرای تعهدات هسته ای ایران را شرط بازگشت کشورش به برجام و لغو تحریم ها دانسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه کشور اروپایی امضاء کننده برجام در بیانیه روز جمعه خود آورده اند که ایران «فرصت» پدید آمده برای «دیپلماسی هسته ای» را زیر سوال برده است.   برخی از رسانه ها روز چهارشنبه با استناد به گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی از آغاز روند تولید اورانیوم فلزی در تاسیسات هسته ای ایران خبر داده بودند. تولید اورانیوم فلزی که از آن می توان برای ساخت سلاح های هسته ای استفاده کرد برخلاف تعهدات ایران در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ است.   کشورهای غربی تولید اورانیوم فلزی در ایران را برای اهداف غیرنظامی «توجیه ناپذیر» می دانند. در بیانیه روز جمعه سه کشور اروپایی طرف برجام آمده است: «ما قویا از ایران می خواهیم تا این فعالیت ها را بدون تعلل متوقف کند و دیگر در چهارچوب برنامه هسته ای خود گامی در راستای نقض تعهداتش برندارد.»   در بیانیه سه کشور اروپایی امضاءکننده برجام تاکید شده است که بنا به این توافق ایران تا پانزده سال اجازه تولید یا به دست آوردن اورانیوم فلزی را ندارد.   فرانسه، بریتانیا و آلمان ماه گذشته با انتشار دو بیانیه «نگرانی عمیق» خود را از فعالیت های هسته ای ایران و نقض برجام ابراز کرده بودند. بیشتر بخوانید: وال‌استریت ژورنال: ایران تولید فلز اورانیوم را در تأسیسات اصفهان آغاز کرده است شرط گذاری آمریکا برای بازگشت به تعهدات برجامی وزیر اطلاعات: اگر ایران را به‌ سوی سلاح‌ هسته‌ای سوق بدهند، تقصیر ایران نیست/ فردی که تدارکات ترور فخری زاده را تهیه کرد جزء نیرو‌های مسلح بود آمریکا: ایران به تعهدات برجامی خود بازگردد سخنگوی کاخ سفید: آنچه که به نقل از بایدن درباره تحریم و برجام نقل شده نادرست است محسن رضایی: ایران برای ۵۰۰ میلیون نفر در ۲۵ کشور دنیا حکومت می کند لینک کوتاه: asriran.com/003EOn

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اورانیوم فلزی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو»، «فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد»، «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان»، «۱۱ آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد»، «برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه»، «اگه هوشت بالاتر از حد متوسطه ۱۱ ثانیه‌ای بز رو در گله‌ی گوسفند پیدا کن» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

برای خواندن مطالب روی عناوین کلیک کنید

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه

اگه هوشت بالاتر از حد متوسطه ۱۱ ثانیه‌ای بز رو در گله‌ی گوسفند پیدا کن

فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان در زمان قبل از انقلاب

میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو

 

۱۱ آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد

فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد

 

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

دیگر خبرها

  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • سامانه بارشی در راه ایران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۸؛سامانه بارشی در راه ایران
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!