Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@02:14:38 GMT

بهره‌برداری از پل ورودی شهر اقلید پس از دو سال

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۶۶۱۴

بهره‌برداری از پل ورودی شهر اقلید پس از دو سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، در اثر بارش قابل‌ توجه بارن و وقوع سیل در فروردین ماه سال 1398 پل ورودی شهر اقلید به دلیل کوچکی و غیر استاندارد بودن، تحمل این حجم از سیلاب را نداشت و تخریب شد و پس از آن، یک راه انحرافی برای تردد ایجاد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اقلید در این زمینه عنوان داشت: کمبود ارتفاع و دهنه پل ازجمله عواملی بودند که موجب کاهش ظرفیت پل ورودی شهر اقلید و تخریب و به‌زیرآب رفتن آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید کشاورزی به پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته برای جذب اعتبار و اجرای پروژه احداث پل جدید از ابتدای تخریب پل پیشین اشاره و بیان کرد: با پر کردن سازه‌ها از مخلوط و آسفالت کردن روی پل تخریب شده و تعمیر آن، تنها می‌توانستیم مشکل را به صورت موقت حل کنیم و بدون‌شک پس از مدتی و با بارش باران شدید، دوباره شاهد تخریب پل می‌شدیم ازاین‌رو به دنبال اجرای کار اصولی و مهندسی‌شده بودیم.

وی ادامه داد: با انجام مطالعات صورت‌‎گرفته، تصمیم بر احداث پلی با چهار دهانه 4متری گرفته شد که در زمستان سال 98، با پیمانکار پروژه قراداد منعقد شد اما به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم تخصیص اعتبارات، اجرای آن بیش از زمان پیش‌بینی شده به طول انجامید.

کشاورزی از عدم تخصیص اعتبارات سیل در بخش راهداری گلایه کرد و بیان داشت: نشست گردنه رودخانه سفید، تخریب برخی از جاده‌های فرعی و روستایی بخش مرکزی و تعدادی از پل‎های دژکرد و...  از جمله خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در بخش راهداری این شهرستان هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اقلید با بیان اینکه اعتبار مربوط به پل ورودی شهر اقلید از محل اعتبارات ملی تأمین شد، به افتتاح و بهره‌برداری از آن در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: پل جدید علاوه بر ایجاد ترافیک روان، با اصلاح قوس، موجب ارتقای ایمنی نیز شده است.

وی افزود: این پل دارای ۴ دهانه ۴متری، ارتفاع ۴ متر و طول ۳۷ متر (دستک  های پل ۴ عدد در مجموع به طول ۶۵ متر) است که با اعتباری بالغ بر۴۹ میلیارد ریال اجرا شد.

فرماندار اقلید نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان از برکات انقلاب اسلامی و خدمات نظام در راستای رفاه و رضایت مردم سخن گفت و با تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب، عنوان داشت: به برکت انقلاب اسلامی و باوجود کمبود اعتبار و مشکلات اقتصادی و تحریم‌های موجود، بیش از 46 پروژه با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، تولیدی، صنعتی، بهداشت و درمان، راهداری، مسکن و...، در دهه فجر امسال در سطح شهرستان اقلید افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

خلیل بزرگی تصریح کرد: دهه فجر امسال برگزاری بیش از 100 عنوان ویژه‌برنامه فرهنگی شامل دیدار با خانواده شهدا، نواختن زنگ انقلاب، گلباران محل شهادت شهدای انقلاب، عطرافشانی قبور شهدا، نشست‌های بصیرتی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب و... در سطح شهرستان اقلید بودیم که با همکاری سپاه و ادارات شهرستانی صورت گرفت.

وی بهره‌برداری از آموزشگاه ۶ کلاسه معرفت روستای شولان با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، آسفالت ۲۲ کیلومتر محور سده به درودزن با اعتبار 7 میلیارد تومان و ساختمان شهرداری دژکرد با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، بهره برداری از طرح‌های مختلف آبیاری نوین، آغاز عملیات اجرایی احداث شرکت تعاونی کامیون‌داران روستای نظام‌آباد و طرح توسعه مرکز جامع سلامت این روستا، بهره‌برداری از پل ورودی اقلید، گلخانه تولید سبزی و صیفی، مرکز جامع سلامت عزت‌الله خسروی روستای نظام‌آباد، افتتاح مسکن‌های مددجویی، توسعه کارخانه الکل، بهره‌برداری از چند واحد دامداری، سیستم گرمایشی 18 مدرسه، جاده بین مزارع و طرح‌های عشایری، کلنگ‌زنی کارخانه بردهای سرامیکی، بهره‌برداری از بندسنگی ملاتی روستای قطرآغاج، طرح‌های آب‌رسانی و... را ازجمله پروژه‌های شاخصی خواند که در دهه فجر امسال در این شهرستان انجام شد.

فرماندار اقلید یادآور شد: پروژه‌های دیگری نیز در سطح شهرستان در حال اجراست که به دلیل اینکه تکمیل نبودند، افتتاح نشد و درحال پیگیری برای اتمام هرچه سریع‌تر آنها هستیم.

وی با تقدیر از همکاری ادارات و نهادهای شهرستانی، مشارکت و همراهی همیشگی مردم در عرصه‌های مختلف را ارج نهاد و گفت: مردم از مسؤولان توقع کار و خدمت دارند و ما نیز با تمام توان در راستای تحقق این امر می‌کوشیم.

بزرگی با بیان اینکه با افتخار کار می‌کنیم و برای انجام هرچه بهتر وظایف خود می‌کوشیم و قدردان مردم به دلیل صبر، سعه صدر و حوصله‌شان هستیم، ادامه داد: اتمام برخی از پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبار بطول کشید اما مسؤولان مربوطه تمام تلاش خود را انجام دادند.

وی تأکید کرد: زمانی موفقیت کسب می‌شود که روحیه تعامل و همدلی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: اقلید دهه فجر افتتاح پل ورودی شهر پس از دو سال برکت انقلاب خدمات نظام بهره برداری شهرستان اقلید دهه فجر امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار پایانه شرق در تهرانپارس تا پاییز/ پایانه جدید خرداد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوار‌های شهرداری تهران، امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پایانه جدید شرق اظهار کرد: پایانه شرق جدید اولین پایانه انسان‌محوردر سطح کشور محسوب می‌شود و این هدف را تا حدی برآورده کرده است. این پایانه دوستدار خانواده است و در این مسیر فضا‌های بسیار خوبی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه پایانه شرق جدید جزو پروژه‌های قدیمی مدیریت شهری تهران است که از سنوات گذشته حدود دهه ۸۰ تجهیز کارگاه شده است، افزود: این پروژه قدمت زیادی دارد و سال‌ها روی آن کار شده، اما به دلیل مشکلات متعدد و ابعاد پیچیده هیچ‌گاه به بهره‌برداری نرسیده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوار‌های شهرداری تهران گفت: تلاش داریم این پروژه را به سرانجام برسانیم و در پی آن پایانه شرق قدیم در محدوده خیابان دماوند جمع شود.

به گفته وی، در پایانه شرق جدید هم دسترسی برای مترو، اتوبوس و تاکسی پیش‌بینی شده و در امتداد ایستگاه فرهنگسرا به عنوان توسعه این خط ایستگاهی برای پایانه شرق جدید در نظر گرفته شده است. در ترمینال غرب مسافت دسترسی به ترمینال درون شهری حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر است معضلی که در ترمینال جنوب هم وجود دارد، اما در پایانه شرق جدید ایستگاه مترو زیر ساختمان ترمینال طراحی و در حال اجراست. خطوط تاکسی و اتوبوس نیز با دسترسی‌های با مسافت کم در این ترمینال در نظر گرفته شده است.

علیمردانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دسترسی‌های اصلی پروژه تسهیل شده و زیرساخت‌های لازم ایجاد شده است، یادآور شد؛ در پایان تابستان با بهر‌ه‌برداری از پروژه به سمتی حرکت می‌کنیم که فرآیند جایگزینی ترمینال قدیم با پایانه جدید تکمیل شود. پیش‌بینی می‌شود سالانه حدود ۲ میلیون مسافر از طریق پایانه شرق جدید جابجا شوند.

وی گفت: به دلیل مسائل مختلفی افتتاح این پروژه تاکنون چندین بار با تاخیر مواجه شد. در برنامه داریم که فاز نخست این پروژه را در خردادماه سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوار‌های شهرداری تهران افزود: همچنین در فاز دوم ساختمان آتش‌نشانی، اورژانس و زیرساخت‌های پشتیبانی تکمیل خواهد شد و البته در فاز نخست مترو به بهره‌برداری نمی‌رسد و کار با BRT و تاکسی‌ها پیش خواهد رفت. البته از روز نخست بهره‌برداری فاز اول استقرار آتش‌نشانی، اورژانس و دستگاه‌های پشتیبان به صورت ایستگاه موقت انجام خواهد شد.

علیمردانی در خصوص دسترسی‌ها و ورود و خروج مسافرین به این پایانه گفت: خیابانی به صورت اختصاصی برای پایانه طراحی شده که برای خودرو‌های شخصی و اورژانسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم‌های اطفاء حریق و ایمنی در این پایانه پیش‌بینی شده و برای هر ساختمان امدادرسان یک ساختمان مجزا در این پایانه پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: پس از بهره‌برداری از فاز نخست ظرف حدود ۳ ماه پایانه شرق قدیم بسته خواهد شد و به این ترتیب تا پاییز سال ۱۴۰۳ پایانه شرق قدیم جمع‌آوری می‌شود. برای زمین پایانه قدیم نیز برنامه‌هایی برای مولدسازی از سوی شهرداری تهران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعطیل شدن پایانه قدیم شرق تهران تا پاییز سال جاری
  • پایانه قدیم شرق تهران نعطیل می‌شود/ جزییات
  • پایان کار پایانه شرق در تهرانپارس تا پاییز/ پایانه جدید خرداد افتتاح می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۲۶۷ پروژه در مناطق در قالب پویش امیدوافتخار
  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در دو سال نیم گذشته به بهره برداری رسید
  • بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه در منطقه ۱۵ با اعتبار ۸۲۴ میلیاردی
  • آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه