Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، درباره اظهارات صبح امروز لاوروف گفت: فقط بخشی از سخنان لاوروف را از متن اصلی جدا کرده بودند و در واقع روسیه خواهان توسعه روابط با اتحادیه اروپا است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه آمادگی کشورش را برای قطع روابط با اتحادیه اروپا در صورت اعمال تحریم علیه مسکو اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: معنای اظهارات لاوروف در مورد آمادگی برای قطع روابط روسیه با اتحادیه اروپا تحریف شده است.

وی افزود: معنای سخنان لاوروف این بود که ما نمی خواهیم با اتحادیه اروپا روابط را قطع کنیم اما اگر این اتحادیه در این مسیر حرکت کند در آن صورت ما آماده خواهیم بود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه صبح امروز جمعه گفت: اگر اتحادیه اروپا اقتصاد روسیه را مورد تهدید قرار داده و با اعمال تحریم ما را در خطر بیندازد، مسکو آماده قطع رابطه با این اتحادیه خواهد بود.

لاوروف در ادامه گفت: روسیه در بخش نظامی کاملاً متکی به خود است و در بخش اقتصادی نیز باید به این مرحله برسد.

وی خطاب به سران اروپا گفت: اگر ما مجدداً مشاهده کنیم تحریم‌هایی که ممکن است به اقتصاد ما به ویژه بخش‌های حساس ضربه بزند، اعمال شده‌اند ما آماده قطع رابطه خواهیم بود. ما نمی‌خواهیم خود را در انزوای جهانی قرار دهیم اما با این وجود آماده هستیم. اگر شما خواهان صلح هستید باید برای جنگ نیز آماده باشید.

کد خبر 5145169

منبع: مهر

کلیدواژه: دیمیتری پسکوف روسیه سرگئی لاوروف اتحادیه اروپا ایالات متحده امریکا عراق ایران رژیم صهیونیستی عربستان سعودی روسیه جو بایدن برجام فلسطین سوریه لبنان چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افغانستان ویروس کرونا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟