Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@01:27:15 GMT

ایجاد خیابان کامل در 10معبر منتخب تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۷۰۳۵

ایجاد خیابان کامل در 10معبر منتخب تهران

تین نیوز

 عملیات اجرایی 10 معبر مصوب به‌عنوان منتخب برای مرحله اول اجرای خیابان کامل در شهر تهران آغاز می‌شود.

سید مناف هاشمی با اعلام این خبر افزود: « اجرای خیابان کامل در 10 معبر به عنوان اولویت اجرایی نخست خیابان کامل در شهر تهران مورد تایید شورای شهر تهران قرار گرفته و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

هاشمی با اشاره به این‌که هر 22 معبر مطالعه‌شده، واجد شرایط بازطراحی برای نزدیک شدن به معیارها و ویژگی‌های خیابان کامل هستند و مصوبه لازم را از کمیته شبکه معابر شهر تهران دارند، گفت: «با توجه به برخی محدودیت‌ها، شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در حال حاضر آغاز عملیات اجرایی 10 معبر را به عنوان مرحله نخست اجرا تایید کرده است.»

وی با بیان این‌که احداث خیابان کامل با هدف توزیع عادلانه امکانات و فضاهای عمومی شهر در حوزه حمل و نقل بین همه اقشار، کاربران و گونه‌های مختلف حمل و نقل انجام می‌شود، در تشریح جزئیات ساخت این خیابان‌ها در

سطح شهر تهران تصریح کرد: «توسعه و احداث خیابان کامل در سطح شبکه معابر شهر تهران با استناد به احکام برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و در گام اول، با توجه به نبود دستورالعمل یا آیین‌نامه مرتبط در ایران با این موضوع، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با همکاری کمیته TOD شورای اسلامی شهر تهران، نسبت به تدوین «دستورالعمل خیابان کامل شهر تهران» اقدام کرد.»

معاون شهردار تهران ادامه داد: «پس از تدوین دستورالعمل یادشده، با همکاری مناطق شهرداری تهران و حوزه حمل و نقل، فهرست بلندی از خیابان‌های شهر تهران با پتانسیل بازطراحی در مسیر تبدیل به خیابان کامل تهیه شد. با یک غربالگری اولیه، از این فهرست بلند 36 معبر در سطح شهر تهران به طول 62 کیلومتر به منظور اجرای خیابان کامل برای مطالعه و بررسی بیشتر انتخاب شد.»

هاشمی گفت: «پس از انجام مطالعات این معابر، 22 معبر به طول 33 کیلومتر دارای شرایط اجرای خیابان کامل بوده که وارد مطالعات تکمیلی، شامل طراحی نقشه‌های فاز دو، نقشه‌برداری و متره و برآورد هزینه اجرای طرح شده و تاییدیه‌های لازم نیز از کمیته شبکه معابر شورای حمل و نقل و ترافیک شهر‌ تهران دریافت شد و با طرح جزئیات طراحی این 22 معبر در شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، که با حضور شهردار محترم تهران، ریاست محترم پلیس راهور تهران بزرگ، نمایندگان محترم شورای اسلامی شهر تهران و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شد، اجرای خیابان کامل در 10 معبر به عنوان اولویت اجرایی نخست خیابان کامل در شهر تهران مورد تایید قرار گرفت.»

به گفته هاشمی،  معابر مصوب به عنوان منتخب برای مرحله اول اجرای خیابان کامل در شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، عبارتند از:

1- خیابان شهرداری در منطقه 1 حدفاصل میدان قدس تا میدان تجریش

2- بلوار خوردین در منطقه 2 حدفاصل میدان صنعت تا بلوار دادمان

3- خیابان شهید دکتر آیت در منطقه 4 حدفاصل بزرگراه رسالت تا خیابان فرجام

4- خیابان ولیعصر(عج) در محدوده مناطق 6 و 11 حدفاصل خیابان‌های فاطمی تا

جمهوری‌اسلامی

5- خیابان امام خمینی (ره) در منطقه 11 حدفاصل میدان حسن‌آباد تا میدان حر

6- خیابان سی‌متری نیروی هوایی در منطقه 13 حدفاصل خیابان‌ دماوند تا خیابان پیروزی

7- بلوار دستواره در منطقه 16 حدفاصل بلوار ابریشم تا بزرگراه آزادگان

8- بلوار معلم در منطقه 18 حدفاصل بزرگراه آیت‌الله سعیدی تا میدان معلم

9- خیابان فداییان اسلام در منطقه 20 حدفاصل میدان شهر ری تا خیابان شهید غلامی

10- بلوار شاهد در منطقه 21 حدفاصل بلوار گل‌ها تا بزرگراه آزادگان

برای تمام کاربران از جمله عابرین پیاده، دوچرخه‌سواران، خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی با هر سن یا میزان توانایی جسمی برای عبور در طول یا عرض خیابان، طراحی، ساخته و مورد استفاده قرار گرفته باشند.

 

تدوین دستورالعمل‌ها تا سفر ترکیبی با مترو

همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گروهی از دانشجویان دوچرخه‌سوار دانشگاه علوم انتظامی امین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسیر تقاطع یادگار امام- خیابان آزادی را تا میدان آزادی رکاب می‎زنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید مناف هاشمی با اشاره به حرکت نمادین و ترویجی دانشجویان دوچرخه‌سوار برای ابراز همبستگی با ملت بزرگ ایران در روز 22بهمن گفت: «با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، این گروه از دوچرخه‌سواران با هماهنگی واحد سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک، مسیر تقاطع یادگار امام- خیابان آزادی را تا میدان آزادی رکاب می‌زنند.»

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ضمن تبریک ایام دهه فجر به مردم شریف ایران، با تاکید بر استفاده هرچه بیشتر از دوچرخه به‌عنوان مد حمل و نقلی پاک؛ بویژه در دوران کرونا، افزایش سهم سفر شهروندان تهرانی با دوچرخه را به حدود یک درصد از دستاوردهای مهم در این بخش دانست.

 دکتر هاشمی، مناسب‌سازی 500کیلومتر مسیر پیاده‌رو و سواره در سطح مناطق 22گانه برای تردد شهروندان دوچرخه‌سوار با همکاری حوزه معاونت فنی و عمرانی را از برنامه‌های معاونت حمل و نقل برشمرد و افزود: تاکنون مسافتی حدود 230کیلومتر انواع مسیرهای دوچرخه در سطح شهر و بوستان‌ها به بهره‌برداری رسیده و موجب استقبال بیشتر شهروندان از دوچرخه شده است. 

وی فراهم کردن امکان مد ترکیبی سفر متداخل و غیرمتداخل دوچرخه و مترو را از دیگر دستاوردها در حوزه دوچرخه‌سواری خواند و تصریح کرد: «در روش متداخل در ساعات خاصی از روز شهروندان امکان ورود دوچرخه به مترو را دارند و تردد شهروندان با دوچرخه به مترو به‌صورت مشترک انجام می‌شود. در روش غیرمتداخل هم با تجهیز ایستگاه‌های مترو به انواع دوچرخه‌بند و پارکینگ دوچرخه، امکان پارک دوچرخه داخل ایستگاه‌های مترو به وجود آمده و در این حالت تلفیقی از دوچرخه، مترو و سایر وسایل نقلیه یا پیاده‌روی انجام می‌شود.»

هاشمی با بیان اینکه تعدادی از شیوه‌نامه‌ها؛ ازجمله قانون دوچرخه‌سواری در معابر، دستورالعمل ساختمان دوستدار دوچرخه، دستورالعمل چراغ راهنمایی ویژۀ مسیرهای دوچرخه، ایجاد مسیرهای دوچرخه و... تدوین، بازنگری و در مواردی ابلاغ شده است، گفت: «در اجرای بخشنامۀ ساختمان دوستدار دوچرخه، تمام واحدهای تابعۀ شهرداری تهران موظف هستند ساختمان‌های خود را به فضای پارک امن دوچرخه و امکانات مورد نیاز دوچرخه‌سواران تجهیز کنند و در اختیار آنان قرار دهند که تاکنون این موضوع در 12ساختمان اجرایی شده است.»

معاون شهردار تهران، راه‌اندازی اپلیکیشن «دوچرخه» برای ارائۀ اطلاعات موردنیاز سفر با دوچرخه را از دیگر اقدامات خواند و تاکید کرد:« تلاش کرده‌ایم با راه‌اندازی کمپین‌هایی مانند کمپین «دوچرخه‌سواری»، کمپین «سفر عشق»، اهدای ملزومات دوچرخه‌سواری به شهروندان دوچرخه‌سوار و ارائۀ تسهیلات، فرهنگ دوچرخه‌سواری را در میان مردم ترویج کنیم و ان‌شاءالله سهم سفر با دوچرخه را در تهران تا پایان سال 1400 به 1.5درصد افزایش دهیم.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مناف هاشمی شورای حمل و نقل و ترافیک شهر اجرای خیابان کامل شهرداری تهران حدفاصل میدان دوچرخه سواری دوچرخه سوار شهر تهران تا میدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان

در بین تمام استان‌های ایران، شهر تهران دارای بیشترین جمعیت بوده و از این جمعیت بزرگ، منطقه ستارخان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مناطق است. این منطقه به دلیل دسترسی‌های آسان و موقعیت متمایز، همواره تقاضای بسیاری برای خرید و اجاره خانه دارد.

خرید آپارتمان در ستارخان می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای افرادی با سلیقه‌های متنوع باشد. این منطقه از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین مناطق تهران بوده و در منطقه 2 واقع شده است. این منطقه ارتباط فراوانی با دیگر مناطق تهران شامل مرکز و غرب شهر تهران دارد. همچنین، ستارخان به سه بخش کوچک‌تر به نام‌های شهرآرا، دریان نو و تهران ویلا تقسیم می‌شود. از مزیت‌های این منطقه می‌توان به اصول شهرسازی برتر و فضای آرام و دلپذیر اشاره کرد که باعث اهمیت و جذابیت این منطقه شده است.

اگر قصد خرید خانه دارید، این منطقه برایتان بسیار مناسب است. این منطقه به عنوان یک منطقه شاد و سرزنده شناخته می‌شود و با گذشت زمانی بیش از 40 ساله، جایگاه ویژه‌ای در قلب تهران دارد. یک منطقه مناسب برای زندگی، باید دارای آب و هوای خوب، امکانات رفاهی کامل، دسترسی آسان و مراکز خدماتی مناسب باشد. ستارخان تمام این خصوصیات را دارا بوده و به همین دلیل، خرید یا اجاره آپارتمان در این منطقه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مزایای خرید آپارتمان در ستارخان

خرید ملک در ستارخان به کمک مجموعه املاک خاورمیانه مزایای بسیاری دارد. در این منطقه، خانه‌ها بافت جدید و زیبایی دارند و به وضوح جهان مدرن امروزی را به نمایش می‌گذارند. به علاوه این، خیابان‌های شلوغ و خلوت به خوبی کنار هم قرار گرفته‌اند و این منطقه را به یک ترکیب منحصر به فرد و دلپذیر تبدیل کرده‌اند. مزایای خرید آپارتمان در ستارخان شامل موارد زیر است:

رعایت اصول شهرسازی دسترسی آسان به مکان‌های مختلف وجود بازارچه‌های سنتی و مراکز خرید خیابان‌های دنج و آرام

همچنین، این منطقه دارای دو پمپ بنزین نزدیک است و امکانات حمل و نقل عمومی مناسبی دارد. از آنجایی که ستارخان در حال توسعه بوده، ارزش سرمایه گذاری در آن بالا است و امکان دارد که باعث افزایش ارزش ملک شما شود. اما نکته مهم دیگر این است که این منطقه به عنوان یک منطقه مسکونی امن شناخته می‌شود و ساکنان احساس امنیت و آرامش بیشتری خواهند داشت. بنابراین، با توجه به تمام این موارد، خرید آپارتمان در ستارخان یک انتخاب عالی و بی‌نظیر برای شما خواهد بود.

بررسی تاریخچه محله ستار‌خان

در گذشته، منطقه‌ای که امروزه به نام ستارخان شناخته می‌شود، با نام معروف برق آلستوم شناخته می‌شد. این نام از گذشته‌ای دور به دانشمند خارجی به نام آلستوم نسبت داده می‌شد، که بانی کارخانه برقی در این منطقه بود. تاریخچه این منطقه به اوایل دوران انقلاب برمی‌گردد. در آن زمان، نام این منطقه به ستارخان تغییر کرد؛ به افتخار شجاعت یکی از سرداران جنبش مشروطه که به این نام شهرت یافت. این منطقه، به‌جز برجستگی ساختمانی، خانه‌های ویلایی نیز دارد که جلوه‌ی زیبایی را به این منطقه اضافه می‌کنند.

محله ستارخان منطقه چند تهران است؟

ستارخان، یکی از مناطق زیبا شهر تهران بوده که در منطقه ۲ شهرداری واقع شده است. این منطقه دارای دسترسی آسان به بزرگراه‌های مهمی از جمله جلال آل احمد، آزادی، یادگار امام و چمران است. یکی از ویژگی‌های مهم ستارخان، سرزندگی و نشاط آن است.

در هنگام خرید خانه در این منطقه، لازم است به خیابان‌های پررونق آن توجه کنید و از خیابان‌های خلوت فاصله بگیرید. در این منطقه مراکز اداری متعددی وجود دارد و محله‌هایی همچون دریان نو، شهرآرا، حبیب الله و پاتریس لومومبا برای معاملات ملکی محبوب هستند.

خرید آپارتمان در ستارخان، به ویژه در نزدیکی گیشا و کوی نصر نیازمند بودجه بالاتری است. اگر به دنبال یک منطقه معتبر و آرام برای سکونت در تهران هستید، ستارخان گزینه عالی‌ای خواهد بود.

مراکز خرید موجود در محله ستارخان

اگرچه ستارخان با واقع شدن در محله صادقیه، فرصت خوبی برای بهره‌مندی از امکانات رفاهی این منطقه دارد، اما خود نیز امکانات مطلوبی را در اختیار دارد. بازار سنتی بزرگ ستارخان به عنوان یکی از مراکز اصلی خرید در این منطقه شناخته می‌شود و با داشتن پارکینگ، کارواش، سرویس بهداشتی و چندین رستوران و کافه، خدمات متنوعی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. همچنین، بازار مفید نیز نیازهای ساکنان این منطقه را تامین می‌کند. به‌طور کلی، دسترسی آسان به مراکز اداری و تجاری مرکز شهر از ویژگی‌های مثبت خرید آپارتمان در ستارخان است.

سرمایه‌ گذاری موفق در املاک و مستغلات ستارخان

بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، همیشه منطقه‌ای بوده که در حال توسعه است. بنابراین، حتما باید به موقعیت جغرافیایی و پتانسیل توسعه آینده منطقه توجه کنید. با توجه به اینکه مناطق در حال توسعه معمولا افزایش قیمت‌های ملک را تجربه می‌کنند، انتخاب یک منطقه در حال رشد می‌تواند به ارتقای ارزش ملک شما کمک کند.

همچنین، محیط زیست اطراف ملک، امکانات عمومی مثل فضای سبز، مدارس و فروشگاه‌ها، و همچنین امنیت و ایمنی منطقه نیز بسیار اهمیت دارد و باید در انتخاب ملک مدنظر شما قرار گیرد.

بررسی وضعیت بازار ملک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، به ویژه در ستارخان که با نوسانات قیمتی متفاوتی ممکن است روبرو شوید. تحقیق در مورد قیمت‌های ملک در مناطق مختلف، نوسانات قیمتی گذشته و عوامل مختلفی که بر بازار ملک تأثیر می‌گذارند، اطلاعات ارزشمندی را برای شما فراهم می‌کند.

در نهایت، امکانات اطراف آپارتمان مانند فضای سبز، مراکز خرید، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین وضعیت ساختمانی آپارتمان از جمله عواملی است که باید در نظر گرفته شوند. اطمینان از کیفیت ساخت و ساز، امکانات داخلی و استانداردهای ایمنی و سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و به شما کمک می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن برای خرید آپارتمان در ستارخان تصمیم بگیرید.

بررسی بافت مسکونی و قیمت ملک در ستارخان

منطقه ستارخان یکی از محله‌های قدیمی شهر است، اما همچنان از استانداردهای شهرسازی مدرن پیروی می‌کند. فرآیند نوسازی و بازسازی در این منطقه به صورت پیوسته در حال انجام است. در این ناحیه، به جز آپارتمان‌های مدرن و نوساز، ساختمان‌هایی که چند سال پیش ساخته شده‌اند نیز وجود دارند که ممکن است برای درخواست افراد با بودجه اقتصادی‌تر مناسب باشند.

منطقهٔ ستارخان یک ترکیب خوب از منطقهٔ مسکونی و تجاری است. خیابان ستارخان و خیابان‌های کناری به دلیل حضور فروشگاه‌ها و فضاهای تجاری، در روزها تردد زیادی دارند. اما در خیابان‌های دورتر، مناطقی آرام و مناسب برای زندگی خصوصی وجود دارد.

محله ستارخان دارای ایستگاه‌های متروی طرشت، توحید، شادمان و صادقیه در نزدیکی خود بوده که برای افرادی که در این منطقه خانه می‌خرند، یکی از معیارهای اصلی انتخاب است. ایستگاه توحید در تقاطع خیابان‌های آزادی و توحید قرار گرفته و ایستگاه طرشت نیز در بلوار شهید چوب تراش واقع شده‌ است.

امکانات فوق العاده در ستارخان، این منطقه را به یکی از بهترین مناطق تهران برای خرید و اجاره ملک و آپارتمان تبدیل نموده است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟