Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا –  روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

«شرق» ماجرای توهین به رئیس جمهور و شعار علیه او در مراسم چهل و دومین سال پیروزی انقلاب را در گزارشی با عنوان «موج‌سواری با موتور سیکلت» مورد توجه قرار داده است. این روزنامه اصلاح‌طلب به واکنش دولتی‌ها به این ماجرا مثل نامه جهانگیری به رئیسی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پرداخته و نوشته است: «توهین موتورسواران به رئیس‌جمهور، در راهپیمایی اصفهان رخ داد اما نماینده این شهر در گفت‌وگو با برنا، واکنش جالبی به آن داشته و گفته شاید این موضوع در قالب شوخی بوده است. عباس مقتدایی خوراسگانی، گفته است: آن‌طور‌که پیداست در یک بخشی خارج از مسیر اصلی راهپیمایی این اتفاق رخ داده اما اینکه آیا برنامه‌‌ریزی قبلی بوده یا نه، من از کیفیت آن اطلاعی ندارم و فقط تصاویری را مشاهده کردم. »

این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین گفت‌وگویی دارد با صفایی فراهانی، فعال سیاسی اصلاح طلب. اهم اظهارات وی در این گفت‌وگو به شرح زیر است: 

*زبان گویا درباره شرایط کشور، آمار و ارقام است! آنچه دولت از طریق مرکز آمار منتشر می‌کند، نشان‌دهنده آن است که در دو پارامتر اصلی یعنی رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری سالانه که تصویر کلی اقتصاد را نمایان می‌کند، در کشور شرایط مناسبی ندارند!

* دو مشکل اساسی داریم. اول تخصص در حکمرانی است که در دنیای امروز از پیچیده‌ترین تخصص‌هاست. کسانی را نیاز داریم که ساختار قدرت جهانی را به‌درستی بشناسند و سیاست‌های اداره کشور را بر‌اساس آن شناخت تنظیم کنند و دوم انتخاب سیاست توسعه است که در جهت تعامل با دنیا نیست که باید به پیامدهایش فکر می‌کردند.

*ا توجه به قانون اساسی حاضر، رئیس قوه مجریه کمتر از 20 درصد اختیارات اداره کشور را دارد و تعیین استراتژی و چشم‌انداز اداره بلند‌مدت کشور با قوه مجریه نیست.

* اغلب مسئولان نسبت به آنچه در دنیا می‌گذرد، بیگانه هستند. اعتقاد دارم اکثر تصمیم‌گیران کشور با آنچه در منطقه می‌گذرد، غریبه هستند و نمی‌دانند در کشورهای منطقه چه می‌گذرد؟

*تا مادامی که استراتژی تغییر نکند، انتخابات تأثیری ندارد. چون رؤسای جمهور نمی‌توانند شرایط را به گونه‌ای مهیا کنند که از همه توانایی‌های کشور بتوانند استفاده کنند.

*مردم حق دارند ناراحت باشند، چون اتخاذ سیاست‌های غلط شرایط دشواری را به آنها تحمیل کرده است! ولی برای برون‌رفت از این شرایط باید تلاش کنند.

«اعتماد» از آغاز فعالیت‌های نهاد اجماع ساز جدید اصلاح‌طلبان خبر داده و در گزارشی که تیتر یک شده، نوشته است: «اصلاح‌طلبان گامی دیگر به سوی وحدت برداشته و به سوی انتخابات سرنوشت‌ساز 1400 پیش می‌روند. قرار است بعدازظهر فردا (یکشنبه) اعضای حقیقی و حقوقی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که به ‌تازگی اعلام وجود کرده، در جماران گرد هم آیند و در حضور سیدمحمد خاتمی، درباره راه‌اندازی این نهاد تازه‌تاسیس با یکدیگر گفت‌وگو کرده و به بحث و بررسی بنشینند. هر چند هنوز برنامه دقیقی برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 در دستور کار جریان اصلاحات نیست و آنها همچنان در حال رصد حال و اوضاع و شرایط کشورند، اما شکل‌گیری این نهاد به گفته اعضای آن، سنگ بنایی است مستحکم برای حرکت‌های سازمان‌یافته در رویدادهای سیاسی مختلف، از جمله انتخابات سرنوشت‌ساز 1400. با وجود آنکه فضای سردی بر عالم سیاست کشور حاکم شده اما اصلاح‌طلبان بر انجام وظیفه خود تاکید دارند.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارش دیگری نیز به ماجرای توهین به رئیس جمهور در مراسم 22 بهمن پرداخته و نوشته است: «موتورسوارانی که امسال در جریان مراسم ۲۲ بهمن امسال شعار مرگ بر روحانی سر دادند، نه‌تنها آنچنان که باید و شاید دغدغه ایدئولوژی حاکم بر نظام را ندارند و ترجیح می‌دهند به شکلی سازمان‌یافته به تخریب عالی‌ترین مقام اجرایی کشور بر اساس قانون اساسی مشغول باشند؛ بلکه شاید در خلال این شعار تنها به آرزوی مرگ برای رییس‌جمهوری اکتفا نکرده و احتمالا او را که علاوه بر رای مردم، تنفیذ رهبری را هم دارد «سلطه‌گر، تجاوزگر و دست‌انداز به حقوق ملت» می‌دانند، بی‌آنکه مصداقی برای آن داشته‌باشند.»

«آرمان ملی» در تیر و عکس یک امروز به حواشی مراسم راهپیمایی 22 بهمن پرداخته است. در گزارشی که عکس شده موضوع حذف نام امام از بیانیه پایانی مورد توجه قرار گرفته و آمده است: «حذف نام امام از قطعنامه پایانی راهپیمایی روز 22 بهمن موضوع ساده‌ای نبود که بتوان به راحتی از آن عبور کرد. بدون شک جهان آگاه است که انقلاب اسلامی با تدبیر و تفکر امام خمینی (ره) رقم خورد و در نبود ایشان نمی‌توان آینده‌ای برای مبارزات و نارضایتی‌های سال‌های قبل 57 تصور کرد. نقشه راه انقلاب اسلامی را امام خمینی(ره) ترسیم کرد و به سرانجام رساند بنابراین حذف نام بنیانگذار انقلاب اسلامی ظلمی بزرگی به این رویداد مبارک و تمام سال‌هایی است که تمام افتخارات کشور به نام انقلاب اسلامی ثبت شد. آنچه روز 22 بهمن در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واقع شد فقط یک اشتباه در یک مورد خاص نبود که اگر چنین بود احتیاجی به موضع‌گیری نداشت. اما وقتی سیر یک جریان و اندیشه که متاسفانه در برخی نهادها رخنه کرده را رصد می‌کنیم احساس می‌شود که گروهی عالمانه و عامدانه درصدد کمرنگ کردن نام «خمینی» هستند. یک روز ایدئولوگ آنها می‌گوید که دیگری از امام خمینی بهتر هستند و گروهی آن را برجسته می‌کنند. روز دیگر عکس امام (ره) از مراسم رسمی حذف می‌شود. در مراسم مختلف همین شورای هماهنگی عکس امام (ره) از پوسترها حذف می‌شود. در بنرهای سطح شهر عکس‌های رهبر معظم بدون تمثال مبارک امام منتشر می‌شود. در صداوسیمای ایران و در دهه فجر حتی دو دقیقه خانواده امام (ره) دعوت به صرف چای نمی‌شود».

در گزارشی که تیتر یک شده نیز موضوع توهین به رئیس جمهور مورد توجه قرار رفته و آمده است: « وقتی حسن روحانی از طریق تریبون‌های رسمی کشور مثل تلویزیون پامنقلی خوانده می‌شود و یا عضو ارشد کمیسیون امنیت ملی مجلس اصولگرای یازدهم خواستار اعدام او شده، یا فلان مداحی از روز آزادی مردم در خردادماه و انتخابات آینده می‌خواند همه این‌ها نشان می‌دهد که امروز نه تنها از شعار اخیر در روز 22 بهمن نباید متعجب شد بلکه باید آن را امری عادی و نوعی سیاست از سوی گروهی خاص برشمرد. نکته جالب توجه اینکه گروه خاص و تندروی اصولگرای کشور، در آستانه انتخابات 1400 و با علم به وضعیت بد کنونی تلاش می‌کند تا با شدیدترین حملات علیه دولت، خود را در کنار مردم ناراضی از وضع موجود ایران قراردهد و از سویی تمام تقصیرها را برگردن دولت بیندازد تا از این طریق به تطهیر سایر ارکان و بخش‌ها و مقامات و مسئولان پرداخته و آن‌ها را از دید انتقادی مردم مصون دارد. غافل از اینکه اساسا خود این گروه و چه بسا برخی از سایر ارکان و بخش‌های غیردولتی باید مسببان تنش‌ها و شرایط امروز در راه کشور تلقی شوند. با این حال هجمه و شعارهای اخیر علیه دولت آنقدر عجیب بوده که واکنش احزاب و مقامات دولتی را دراین‌باره به همراه داشته است.»

«آفتاب یزد» در تیتر یک خود نامه احمدی‌نژاد به روحانی و ادعای برخورد با حامیانش را مورد توجه قرار داده و معتقد است که این اقدامات تلاش احمدی‌نژاد برای رد صلاحیت است. این روزنامه اصلاح‌طلب با عنوان «رجل سیاسی یا سلبریتی سیاسی؟» به نقل از حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا نوشته است: «اگر بخواهیم مشابهت سیاسی درست کنیم فکر می‌کنم رفتاری که بنی صدر به عنوان اولین رئیس جمهور ایران انجام داد و با انحرافی که انجام داد و با عبوری که از انقلاب کرد اکنون حال و روزش را می‌بینیم که در فرانسه چگونه به سر می‌برد. پس چنانچه احمدی‌نژاد بخواهد در همین مسیر طی طریق کند به نظر می‌رسد جا پای آقای بنی صدر خواهد گذاشت و مشکلاتی که بنی صدر ایجاد کرد ممکن است ایشان هم ایجاد کند اما باید ببینیم که اقبال عمومی و مردم از چنین چهره‌هایی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده چقدر می‌تواند باشد.»

«وطن امروز» در تیتر یک امروز خود با عنوان « اینک عصر آسیا» از هشدار اروپا درباره «غرب‌زدودگی»  نوشته تا نوید شروع دوران جدید را در روابط بین‌الملل بدهد. در این گزارش آمده است: «نامه اخیر رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور روسیه نشان‌دهنده آگاهی جمهوری‌اسلامی از فرآیند تغییر جهت قدرت در دنیاست.»

این روزنامه اصولگرا در گزارش دیگری نیز با عنوان «فرمول لغو تحریم» نوشته است: «لغو تحریم‌ها در شرایطی موثر خواهد بود که علاوه بر آزاد شدن فروش نفت، گاز و سایر کالاهای ایران، اولا علاوه بر تحریم‌های متوقف شده ذیل برجام، تحریم‌های اعمال‌شده پس از برجام متوقف شود و دولت آمریکا تعهد دهد هیچ تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نمی‌شود. ثانیا افراد و نهادهای جدیدی که بعد از برجام به هر بهانه‌ای به لیست تحریم اضافه شده‌اند از این لیست خارج شوند و دولت آمریکا هیچ فرد و نهاد جدیدی را به لیست تحریم اضافه نکند. ثالثا تراکنش‌های شامل افراد و نهادهای باقیمانده در لیست تحریم شامل مجازات نباشد. رابعا ممنوعیت تراکنش u-turn یا چرخه دلار متوقف شود. خامسا مکانیزم ماشه از ساختار توافق بین ۲ کشور حذف شود. سادسا بازگشت تحریم‌ها صرفا منوط به نظر یک مقام بی‌طرف باشد تا در صورت انجام تعهدات توسط ایران، آمریکا نتواند یکجانبه و بنا به سلیقه دولت‌هایش در هر موعد 120 روزه یا 180 روزه که خواست تحریم‌ها را بازگرداند. تنها در صورت رعایت این موارد است که توقف یا لغو تحریم‌ها، «اثر واقعی اقتصادی» خواهد داشت. در غیر این صورت، بازگشت به برجام معنای اقتصادی برای ایران ندارد. »

«کیهان» رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۶ را عکس یک کرده و با تیتر «تمرین عملیات تهاجم گسترده شبانه برای نخستین بار» خبر داده که «در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ نیروی زمینی سپاه برای نخستین‌بار رزم شبانه با حجم گسترده آتش و عملیات ترکیبی رسته‌ها به اجرا گذاشته شد‌.»

این روزنامه اصولگرا در تیتر یک نیز به دنباله‌روی بایدن از ترامپ در اعمال تحریم علیه ایران اشاره کرده و نوشته است: «یک تحلیلگر آمریکایی با «کودکانه» خواندن اظهارات مقام‌های دولت جدید این کشور مبنی بر لزوم بازگشت تهران به تعهدات برجامی پیش از واشنگتن، توضیح داد که رویکرد رئیس‌جمهور جدید آمریکا در قبال ایران مانند دولت پیشین است.»

«جوان امروز برخلاف معمول دو عکس دارد. یکی را به مرحله دوم واکسیناسیون و شتاب گرفتن آن اختصاص داده و دیگری را به راهپیمایی متفاوت 22 بهمن. » این روزنامه اصولگرا همچنین در تیتر یک خود با عنوان «بند پروتکل الحاقی از پای هسته‌ای باز می‌شود» با اشاره به اظهارت اخیر آمریکایی‌ها از جمله سخنگوی کاخ سفید، به نقل از محمدجواد ظریف می‌نویسد: «در پاسخ به پایبند نبودن تأسف بار امریکا و اروپا به تعهدات‌شان ذیل توافق هسته‌ای، این اقدام جبرانی همان‌گونه از سوی مجلس مقرر شده، در انطباق با حقوق در چارچوب برجام شامل گسترش برنامه هسته‌ای ما و کاهش همکاری‌مان با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. با حضور دولتی جدید در واشنگتن این فرصت وجود دارد که رویکرد تازه‌ای آزموده شود، اما پنجره کنونی به سرعت در حال بسته شدن است.»

«ایران» توهین به رئیس جمهور را تیتر یک کرده و با عنوان «توهین به جمهور»  از واکنش‌ها و اعتراض‌ها به اهانت و توهین شماری از موتورسواران در اصفهان به رئیس جمهوری گزارش می‌دهد. این روزنامه دولتی به نقل از عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرای می‌نویسد: «کارنامه دولت آقای روحانی کارنامه‌ای است که در جاهای مختلفی، انتقاداتی به آن وارد است، اما اینکه این کارنامه توجیه کننده رفتار عجیب رخ داده در راهپیمایی روز 22 بهمن در اصفهان شود، اصلاً قابل قبول نیست. کسانی که شعار مرگ علیه رئیس جمهوری را سر دادند یا با آن همدلی کردند اول از هر چیز باید بگویند که مگر چقدر امکان نقد دولت و حتی پیگیری نقاط ضعف عملکرد دستگاه اجرایی مسدود بوده که آنها ناچار به سر دادن شعار مرگ شده‌اند؟ اتفاقاً در جمهوری اسلامی ایران در قبال عملکرد مسئولان آنقدرها زمینه انتقاد عمومی و منطقی فراهم هست که نتوان چنین شعاری را مطرح کرد. مضافاً اینکه شعار مرگ علیه رئیس جمهوری از یک سو هم باعث به حاشیه رفتن نقدهای درست و فنی به دولت و جایگزینی آن با یک پوپولیسم مخرب می‌شود. اما مهم‌تر از اینها این نکته است که شعار مرگ علیه رئیس جمهوری را مع‌الاسف باید شعار علیه مهم‌ترین سمبل ملی و انقلابی ایران از یک سو و شعار علیه منویات و توصیه‌های رهبری از سوی دیگر دانست. روز 22 بهمن برای همه ما دارای یک ارزش سمبلیک اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است که این اقدام درست در جهت خلاف آن قرار دارد. نکته دیگر آنکه هنوز دو هفته از سخنان مهم رهبر معظم انقلاب درباره لزوم پرهیز از بدزبانی نگذشته که چنین حرکت عجیبی را شاهد هستیم. نه تنها بر تن داشتن لباس انقلابی‌گری نمی‌تواند این دست رفتارهای نابخردانه را توجیه کند که حتی باید گفت که چنین ماجرایی، آن هم درست در روز 22 بهمن که باید صدای اتحاد ما در شرایط فعلی به دنیا برسد و در پی توصیه موکد و صریح رهبر انقلاب، یک اتفاق مشکوک و تأمل‌برانگیز است. بر همین اساس هم بهتر است به عوامل این رفتار و ریشه‌های آن، فارغ از صورت و سیمای انقلابی که دارند، با دیده شک نگریست؛ چرا که چنین حرکاتی فقط و فقط به نفع دشمنان این انقلاب است.»

 


 

منبع: فردا

کلیدواژه: احمدی نژاد روزنامه ها بایدن توهین به رئیس جمهور روزنامه اصلاح طلب توهین به رئیس جمهور مورد توجه قرار انقلاب اسلامی اصلاح طلبان رئیس جمهوری احمدی نژاد تیتر یک روز 22 بهمن شعار مرگ تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صولت مرتضوی شامگاه دوشنبه در جشن بزرگ کارگران در مشهد اظهار کرد: تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود و این امنیت، خونخواهی از سرداران نظامی و مردم فلسطین در اقدام سپاه پاسداران انقلاب و عملیات وعده صادق را فراهم می کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام (ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

وی افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن ها و جوامع دارد که به کارگر صرفاً نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار کرد: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت های غربی در حال رخ دادن است.

وی گفت: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

کد خبر 6092717

دیگر خبرها

  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!