Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@04:37:06 GMT

هشدار سازمان ملل درباره فاجعه انسانی در یمن

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۸۷۴۸

سازمان ملل دیروز جمعه، با صدور بیانیه‌ای مشترک درباره سوء تغذیه نیمی از کودکان زیر ۵ سال یمنی هشدار داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اساس اعلام برخی سازمان‌های وابسته به سازمان ملل، نیمی از کودکان زیر۵ سال یمنی در سال ۲۰۲۱ از سوء تغذیه رنج می‌برند و صد‌ها هزار تن از آن‌ها به علت کمبود کمک‌های بشردوستانه با مرگ دست وپنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رژیم سعودی با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی و تشکیل ائتلافی از ۶ سال قبل به بهانه حمایت از دولت مستعفی و فراری «عبد ربه منصورهادی» از زمین، دریا و هوا یمن را آماج حملات خود قرار داده که براساس اعلام سازمان ملل این جنگ ویرانگرو درگیری‌های داخلی تاکنون به کشته شدن ده‌ها هزار تن، آوارگی میلیون‌ها یمنی و گسترش قحطی و گرسنگی در این کشور فقیر شده است.

سازمان غذا و کشاورزی وابسته به سازمان ملل متحد (فائو)، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی هشدار داده اند که سوء تغذیه شدید نیمی از کودکان زیر ۵ سال را در یمن در سال ۲۰۲۱ تهدید می‌کند و این آمار تقریباً ۲، ۳ میلیون کودک را شامل می‌شود.

در بیانیه مشترک این سازمان‌ها که خبرگزاری فرانسه آن را منتشر کرده، آمده است: انتظار می‌رود بیش از ۴۰۰ هزار تن از این کودکان که از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند در صورتی که با فوریت درمان نشوند ممکن است جان خود را از دست بدهند و این آمار در مقایسه با سال ۲۰۲۰، ۲۲ درصد افزایش یافته است.

«هنریتا فور» مدیرکل یونیسف هشدار داد: هر روز که بدون اقدام بگذرد، کودکان بیشتری در یمن جان خود را از دست می‌دهند، سازمان‌های بشردوستانه نیازمند منابع مورد انتظار و رساندن بدون مانع آن‌ها به مردم یمن هستند.

سازمان‌های وابسته به سازمان ملل پیش بینی کرده اند که حدود ۱.۲ میلیون زن باردار یا شیرده یمنی هم در سال ۲۰۲۱ از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان گسترش درگیری‌ها در سال ۲۰۱۵ میلادی با مداخله ائتلاف نظامی به رهبری سعودی برای حمایت از نیرو‌های هادی درمقابل حوثی ها، سوء تغذیه شددید مردم در یمن به بالاترین سطح خود رسیده است.

«دیوید بیسلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا گفت: بحران یمن ترکیبی مسموم از جنگ، فروپاشی اقتصادی و کمبود شدید بودجه برای تامین کمک‌های نجات دهنده زندگی مردم این کشور است.

وی تاکید کرد که یک راه حل برای مقابله با گرسنگی وجود دارد و آن تهیه و ارسال مواد غذایی و پایان جنگ است.

سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه بار‌ها از کمبود بودجه برای کمک‌های بین المللی به یمن به ویژه در بحبوحه بیماری همه گیر کووید ۱۹ انتقاد کرده اند.

سازمان‌های وابسته به سازمان ملل که برنامه‌های بشردوستانه برای کمک به مردم یمن در سال ۲۰۲۰ تنها ۱.۹ میلیارد دلار از بودجه ۳.۴ میلیارد دلاری درخواست شده را دریافت کرده اند. برچسب ها: سازمان ملل ، کودکان ، یمنی ، گرسنگی ، سوء تغذیه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سازمان ملل کودکان یمنی گرسنگی سوء تغذیه وابسته به سازمان ملل سازمان ها سوء تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پنلی از کارشناسان که به دستور امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه تعیین شده اند، معتقدند این کشور باید استفاده از موبایل و شبکه های اجتماعی را برای کودکان و نوجوانان محدود کند. این در حالی است که نگرانی ها درباره تاثیر منفی آنها بر جوانان درسراسر جهان بیشتر شده است.

این کارشناسان در گزارشی اعلام کردند کودکان زیر ۱۱ سال باید از در اختیار داشتن موبایل منع شوند و از سوی دیگر استفاده از موبایل با دسترسی به اینترنت باید برای افراد زیر ۱۳ سال نیز ممنوع شود. شبکه های اجتماعی باید برای افراد زیر ۱۵ سال ممنوع باشد و افراد زیر این سن فقط باید به پلتفرم هایی که اخلاقی قلمداد می شوند، دسترسی داشته باشند. قانونگذاران نیز وظیفه دارند درباره اخلاقی بودن پلتفرم ها تصمیم گیری کنند.

مکرون که مشتاق افزایش محبوبیت خود در نظرسنجی ها است، در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی متعهد شد که پیش نویس قوانین سختگیرانه تری برای محدود کردن استفاده از صفحه نمایش کودکان و استفاده از رسانه های اجتماعی ارائه کند. تلاش های او بازتاب نگرانی های والدین، روانشناسان و سیاستگذاران در سطح بین المللی در این باره است که فناوری های جدید احتمالا بیش از آنکه تاثیرات مثبت داشته باشند، اثر منفی بر ذهن نسل جوان می گذارند.

پنل کارشناسان توسط سروان موتون عصب شناس و امینه بنیامنیا پروفسور روانشناسی رهبری می شود و متشکل از کارشناسان آموزشی، حقوقی و فناوری است. آنها روز گذشته یافته های خود را به مکرون ارائه کردند.

در حال حاضر هیچ زمانبندی برای قانون جدید اعلام نشده و مشخص نیست تا چه اندازه مبتنی بر توصیه های کارشناسان خواهد بود. کارشناسان اعلام کردند هرگونه اقدامی باید با تمرکز روی سخت تر کردن قوانین بر شرکت های فناوری انجام شد. موتون در این باره گفت: شرکت های فناوری باید مسئولان اصلی این امر باشند.

همچنین گزارش نشان داد گذران وقت بیش از اندازه در شبکه های اجتماعی روی خواب کودکان تاثیر می گذارد و یکی از انگیزش های اصلی چاقی کودکان است. از سوی دیگر ممکن است شبکه های اجتماعی ریسک اضطراب و افسردگی را بیشتر کنند.

کد خبر 6093895

دیگر خبرها

  • تمجید آنروا از شجاعت خبرنگاران فلسطینی در پوشش تراژدی غزه
  • سازمان ملل: هرگونه عملیات نظامی در رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • هشدار امیر دریادار سیاری درباره تلاش «دشمنان» برای «کنترل اذهان جوانان ایران»
  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود